Forumsvar skapade

Sida 156 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    3 december, 2009 vid 12:43 som svar på: Tips på segelbag sökes!

Jag har flugit med både NP Streamliner (två olika) och nu senast en liknande sak, men DaKine (Duplex Wave) – http://www.dakine.com/windsurf/bags/windsurf-gear-bags/duplex-quiver-bag/.

Funkar ypperligt och sväljer det du behöver. Inget fladder på taket. ”Inte krossa segel” funktion får helt klart min röst.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 november, 2009 vid 14:53 som svar på: Två veckor – vart åka?

Råkade visst starta en tråd sekunderna innan någon fick för sig att jag måste jobba… ganska mycket oxå… tack för svar! ger mig på denna tråd lite mer imörrn, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 november, 2009 vid 08:29 som svar på: Hur många SPEEDSAILING timmar/dagar har ni haft i år

Bor Anders fru och barn inne i den där stora mastfickan på hans segel?

Imponerande är det, önskar jag kunde komma upp i liknande tid på vattnet även utanför speedvärlden, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 november, 2009 vid 13:44 som svar på: Ett DRÖMjobb

Det är inte helt lätt med kite och vindsurf alla gånger, men nog funkar det utmärkt bra för det mesta och framförallt om vi snackar med varandra på stranden och på vattnet.

Tänk för fasiken på vad ni skriver i en sådan här tråd, kan lätt spåra ur till en ”kite vs windsurf” tråd, vilket vi väl haft till leda här redan, ah?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    20 november, 2009 vid 09:59 som svar på: Torsdagsfilmen – Luck of the Irish

ah, härligt! Irland, Irland, Irland!

Och Jesper, för oss mer vanliga dödliga som inte tillbringat de senaste 20 (?) vintrarna på Maui så ser det där jättehårigt ut… 😀

Kanske skall sätta på det där bomskyddet igen, inte för brädnosen, utan för massenosen… :tongue:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    19 november, 2009 vid 10:53 som svar på: Ny test vågsegel 4.7

Som alltid ett bra och läsvärt test från boardseeker.

På de segel jag kört (Manic, Iron och Icon, fast 2008 och 2009) tycker jag att deras beskrivning stämmer väldigt bra.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    16 november, 2009 vid 19:44 som svar på: Luck of the irish

Oah, gillar! Blir Irland! Måste bli Irland! Snart!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    16 november, 2009 vid 07:49 som svar på: Icon trimproblem

Helt med Oscar här. Ett Icon 5.0 på SDM 430 kommer inte att kännas bra.

Men – du kommer att få ta i mer i nedhalet än normalt (styvare mast) för att få till det som Sebbe beskriver. Tyvärr så innebär det att balansen i seglet inte kommer att bli lika bra med rätt mast.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 november, 2009 vid 09:21 som svar på: Vem köpte 2 master och en bom?

Näe, det känns inte som om kunden är uthängd här alls, faktiskt, utan mer att säljaren har öppet visat att han inte fått ordning på det hela från sin sida (”världens vimsigaste vindsurfinghandlare” direkt i första inlägget säger väl precis allt?). Det är väl inga konstigheter? Jag tycker att det var enbart skönt gjort av Jesper att medge en sådan här sak från sin sida och söka lite hjälp från de i lilla vindsurfssverige som hänger här då och då. Han har lite snabbt krängt iväg lite pryttlar, men uppenbarligen missat att få ordning på köparens kontaktuppgifter.

Och näe, det är långt ifrån säkert att köparen är här och läser. Men kanske någon känner honom eller henne och lite snyggt kan informera om Jespers något udda efterlysning, ah?

Sen är det ju såklart snyggt om köparen inser att ”ojdå, det där mast å bompaketet har jag ju inte pröjsat, skall nog slå Jeppe en signal å reda ut det”. Varpå Jesper får läge att ägna sig åt extra fin kundvård enligt all vimsighets allra ädlaste konst.

Så nej – jag ser (ännu) ingen anledning till att radera denna tråd och hoppas ni håller med.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    15 november, 2009 vid 09:09 som svar på: Dags för Torö igen?!!

Ja, det var lite knepigt på slutet. Men bra kul att nu fått känna på stenstranden på OSO och SO två gånger! Förra torsdagen blir mer och mer episk ju mer jag tänker på det… masthögt, side-off och sol var det väl?

Och ingen av oss frös ett endaste litet dugg.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 november, 2009 vid 07:38 som svar på: Luck of the irish
    FJ69;587973 wrote:
    Ja när drar vi doktorn?? påt igen! Filmen kommer så småningom, kommer att lämna över filmmaterialet till Gurra för hopklippning, han känner sig manad till uppgiften och jag tror hans utifrånperspektiv kommer att göra den gott, sooo we´ll see!

//Fredrik

I vår, april eller maj. Fler frågor?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    13 november, 2009 vid 07:36 som svar på: Vem köpte 2 master och en bom?
    Jesper_B;587985 wrote:
    …och ha mycket mer tid åt att till exempel vindsurfa…

Det skulle väl ändå inte vara möjligt… 😀

Jag tycker det är så galet skönt att gå ut med att ”hej kunden, var är du?” här på konfen som du gör, och bara du skulle kunna göra!

Seså, var snäll mot farbror Jesper nu och betala för grejorna. Annars kommer man ju gå runt och titta lite snett på alla med Aeron bommar och eldmaster framöver… 😉

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 november, 2009 vid 18:51 som svar på: Luck of the irish

Fy satan vilken sjysst rapport! Irland, Irland, Irland, jag tänker på det nästan jämt. Älskar stället!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 november, 2009 vid 13:20 som svar på: Dengufeber på Cabo Verde

Ja, inte fanns det mycket mygg på Sal när vi var där i alla fall. Kanske att någon i familjen fick ett bett, men faktiskt så har jag inget minne av det…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    12 november, 2009 vid 09:03 som svar på: Dengufeber på Cabo Verde
    dane;587846 wrote:
    Japp, ibland måste man ju kompromissa.:wink: CV verkar ju vara rätt optimalt för en vindsurfare med fru och tonårsdöttrar. Sandstrand och vind snett ut från land, tjejerna kan ligga och bränna i solen medan jag plockar vågor 😀

Jag tror du har ett bra upplägg där… mina, ej tonårs, döttrar gillade CV hur mycket som helst… :cool2:

Sida 156 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA