Forumsvar skapade

Sida 167 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2009 vid 20:59 som svar på: Första vågis för en tung surfare.
    hellgren;572257 wrote:
    Låter faktiskt inte helt fel.. Men samtidigt kanske 90 liter är att pusha det lite väl mycket om jag vill få åka nått alls?

Den kommer med största sannolikhet att kännas minst lika stor som Naishen på 95 liter, sannolikt lite större pga bredd och var volymen ligger i brädan.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 14:11 som svar på: Dåligt tryck i köpes – vill verkligen ingen sälja ett Poison?

Håller med, köpes syns lite väl dåligt. Men köpåsälj är under uppdatering, så förhoppningsvis kan det komma att synas bättre!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 08:01 som svar på: Sveriges mest bevarade Surfhemlighet!

Fast Varamobaden har väl varit väl känt sedan mitten av 80-talet som surfspot?

Men – värt att återupptäcka kan det såklart vara, och kul att ni fixar surfcenter där!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 07:58 som svar på: lejet lördag 29/8

Va fasen, var det bara sjörövare och brittiska stridspiloter ute å körde i det där? Ser väldigt kul ut!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 05:34 som svar på: Första vågis för en tung surfare.

Om snus nu är dyrt…

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/24378/cat/all

Mer normalt pris på snus… fast den är i underkant storleksmässig… Maui Project brädan tänker jag på…

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/24427/cat/12

Men denna ser ju riktigt aptitlig ut, men då är nog snuset lite dyrare igen… något så ovanligt som en riktig vågbräda på över 90 liter…

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/24605/cat/12

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 19:56 som svar på: Brädtips? (90-tals slalom)

På en så liten bräda kommer du inte att behöva justera mastfoten under körning. En modern bräda (senare än 2000…) kommer att ge dig ett helt annat vindregister och vara betydligt mer belönande att köra på.

Jag menar, en riktigt bra, modern, slalom runt 100 liter med fyra-fem-sex år på nacken får du tag i för ett par-tre tusen. Varför köpa sämre än det? Du kan lätt hitta lite ”smalare”, 90-tals inspirerade brädor även här.

En bräda, exempelvis, som jag verkligen kan rekommendera är Fanatic Hawk som kom under slutet av 2005. Jag körde Mistral Screamer (har haft två själv) på sin tid under 90-talet, och Hawken var bättre på precis allt. Allt. Liknande brädor som Hawken borde man kunna hitta för bra pris och få mycket bräda för pengarna.

Men – visst är det kul om någon hittar 90-tals brädor och fortsätter köra på de! Fast då missar man rätt mycket utveckling, och man behöver absolut inte ha det senaste för att hitta en vass slalom eller friåkningsbräda med mycket fart. Men efter typ 2002-2003 skulle jag verkligen rekommendera.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 19:46 som svar på: Första vågis för en tung surfare.

Ja, jag tycker nog att du skall hålla dig över 90 liter. Dels för att få använda den, dels för att få den marginal som du nog kan komma att uppskatta när du skall lära dig lite mer vågsegling. Kika mer på bredd och egenskaper än volym och kategori, är mitt tips.

En 90 liters bräda för dig är en 67 liters bräda för mig (ja, ja, man kan inte jämföra så men jag gör det ändå…), typ…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 06:22 som svar på: Nya Fenor

Eftersom du har en bra 22 fena för mindre segel och/eller vågor, så tycker jag att du skall satsa på en riktig fsw fena till brädan för plattare vatten och/eller större segel (i ditt fall 5.4 och 7.0). Jag har haft den där brädan, och tyckte att orginalfenan var klart bra på plattare vatten med både 5.7 och 6.7.

Så, en MFC FreeWave 28 tror jag mer på, faktiskt. K-one är en riktigt bra fena, tycker jag, men 24 kommer att vara lite med 7.0 för tidig planing, höjd och kunna pressa fenan med bakfoten lite i alla fall.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 14:23 som svar på: Svårt problem – Torö, Västkust eller Gotland i helgen:-)

Ja, kunde jag så skulle en lite tripp till västkusten ligga bra till som proggarna ser ut nu… men, sena beslut äger när det gäller vind och vågor.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 11:12 som svar på: Svårt problem – Torö, Västkust eller Gotland i helgen:-)

Håll ögona på alla tre och bestäm dig så sent som möjligt är väl mitt grundtips…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 08:43 som svar på: O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

Jag måste säga att när jag sade ”ja” till att gifta mig 6 september för några, många, år sedan och inte inse konsekvensen att för i stort sett all framtid ha förhandlat bort Wave Classic var ju en gnutta obegåvat…

Men affischen är ju helt fantastisk och jag hoppas ni får en grym helg alla som är där! Det där med ”long distance” i plastklassen lockade mig rätt mycket, måste jag säga.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 06:46 som svar på: TORÖ Lördag/Söndag

Jag tycker snarare att det där med just Jesper på bröllop var högst oroväckande.

Stenstranden vaknar alltid till liv lite extra när en viss hjälmfarbror dyker upp…

De kan inte gifta sig på Ören, det har ju andra gjort, ah?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 15:45 som svar på: TORÖ Lördag/Söndag

Man får aldrig basera en vindspaning på SMHIs usla femdygnsprogga på båtvädret. De visar ju högsta möjliga vind över hela Östersjön…

(jag gör allt i min makt för att dra ned förhoppningar, blidka vädergudar och ändå kanske med stor tur och mesta möjliga flyt få lite lättvindsvågsegling på söndag…)

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 12:54 som svar på: Sele för vågvindsurf och kite?

Typ en sådan här borde ju funka utmärkt att köra lite vindsurf i vågor med, den är ju minst sagt rätt lik Pat Kärleks vindsurfsele:

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/24575/limit/recent

o här är vindsurfvarianten, ser ju rättså lika (öh, närmast identiska) ut:

http://www.surfers.se/ezySurfersRsx/ShopImages/ProductImages/bf43905b-9bb0-40ae-9b61-b7b8de9eecef/xl_cult_4.jpg

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:08 som svar på: Trasig mast

Mmmm, jag tycker mig känna doften av en felvänd underdel till en RDM mast här… den förlängaren satt nog hårt och fint… eller?

Sida 167 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA