dr-masse
Forumsvar skapade
-
Jag tycker att recensioner från användare ofta är intressantare än tidningarnas tester. Oftast ganska enkelt att utlästa om det är ett försök till vettigt omdöme eller ”hyllning” av hel- eller halvsponsade prylar.
Visst, Jesper B har ju bland andra påpekat (helt riktigt!) att prylhetsen i sporten är lite galen, men trotsallt är prylarna en viktigt, avgörande…, del av vindsurfingen och lite bra recensioner här på surfzone är väl inte så dumt?
Skall kanske betygsdelen tas bort? Skalan dålig – ok – bra räcker ofta långt…
Skall nog skriva lite mer själv, har ju försökt att bidra lite. Och visst är jag färgad som fasen av prylarna jag valt, men det räknar jag med att läsaren inser.
-
Jag är där. Vore kul att ses!
skickar sms till dig.
-
Är du säljaren, eller? :tongue:
-
Ja, den borde ju kunna vara ett bra alternativ.
Se till att skick å pris är rätt, viktigast när man köper beggat.
Tror den är fin-fin med just 4.5 – 5.7 för lite allroundåkning i Svea.
-
North hade ett forum, men lade ner det för lite mer än ett år sedan (eller var det två?). Ibland svarar de på North-frågor på Fanatics forum, samma koncern och de (Craig, Sebastian, Cyril bl a) testar mycket med North-segel.
-
Jag tror det är en helt OK allround bräda i den sizen. Kanske lite mer som en liten freestyle än Fanatic och RRD från samma år och storlek, men fortfarande lär den funka fint i vågor.
Tror Ola H. har haft en sådan där (surprise, surprise… 😉 )
-
Allt beror ju på vad grabben vill. Seglet är gammalt, men lär ju funka. Om man vill ut på vattnet. Det är ju inte direkt dyrt, och funkar för en sommar. Men visst, de är ju inte lätta att rigga och segla med, de där gamla camberdrakarna.
Men för några hundralappar till, eller en tusing, så kan du hitta ett betydligt modernare segel som kommer att passa din bräda bättre.
Lycka till!
-
Ja, vad fasen. Bättre att vara på vattnet!
Jag gillade Sailworks som fasen, men nu är det nog tio-tolv år sedan jag körde på ett.
-
Film!
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=zoXsnKnUU44[/YOUTUBE]
-
Sailworks har en gedigen hemsida, gamla modeller hittar du på
http://www.sailworks.com/web/previous/previous_04.cfm
Det det påminner mest om är 1994, men jag hittar inte 8.2? Nåja, det är inte så nytt i alla fall. Tror jag.
-
Okej då… det är ju en rolig tråd!
”Kamrer” S… och Magnus Betnér. Eller varför inte Matthew Perry (tänk bort håret). Kanske Becks, rentav? :tongue:
-
Oj, koolt! Hoppas hon får många roliga upplevelser! Och träningsmöjligheter!
Grattis!
-
Åh, vad koolt – forward into push!
Fast det var bb istället för sb denna gång. Ändå rättså imponerande!
-
jahapp, så vart den prognosen klart tristare. Björkvik ser ju rätt kört ut. Är Kapellskär månne en möjlighet?