Forumsvar skapade

Sida 252 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 mars, 2007 vid 13:15 som svar på: Takräcke till Skoda?

Köp Thule. Helt seriöst.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 mars, 2007 vid 14:36 som svar på: Dubbel bakåt… (fel sport…)

Mig veterligen har ingen vindsurfare landat en dubbel bakåt. Men jag kan ha fel.

Däremot lär Teriitehau ha varit mycket nära (eller landat?) en trippel framåt…

Rätt najs loopartikel:
    http://www.boards.co.uk/articles/index.asp?ID_A=330&article_type=59

Loopa På!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 15:27 som svar på: … bästa bommen/pengar ratio!

Supernöjd med min TecnoLimits på alla de däringa punkterna (grepp, förlängning, beslag), men den går nog bort på punkten ”prismässigt gynsammast…”

Men faktiskt så tycker i alla fall jag att det dykt upp ett par-tre nya intressanta alternativ…

– Naish senaste alubom ser lovande ut, dock ej sett den i verkligheten
    – Aeron verkar mycket fin
    – Chinook ere många som gillar
    – MauiSails är intressant, verkar ha ett genomarbetat frontbeslag

Generellt sett så verkar det komma lite vassare alubommar igen, vilket ju inte är fel i vågbommar. Kol är ju dyrt, och verkar bli dyrare och dyrare i inköp för tillverkarna mest hela tiden.

Finns en j-a massa godis därute…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 14:18 som svar på: Vad tror ni? 🙂

Själv går jag och väntar på denna…

http://thewindsurfingmovie.com/trailer.html

och numera även på film från Kap Verde!

Men RIP är i en klass för sig själv. Även ”About Time” med Polakow är OK, men inte i RIP-klass.

Sand mellan tårna är alltid rätt, förresten!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 13:43 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Jag håller med. Kaulis segling är grymt inspirerande och tillför verkligen något nytt.

Ett av mina finaste ögonblick i sporten kommer lätt ha varit att ha både seglat bredvid och kollat på honom efter PWA Guincho 2005. Där var han i en klass för sig själv.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 12:24 som svar på: Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanare

Tack! Ååååh, där tog S-max ett rejält kliv framåt måste jag säga. Min längsta planka är 244 och jag tar alltid ur fenorna. Najs!

Räkna, räkna, räkna… 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 11:52 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Jo, men jag tycker nog ändå det. Att han liksom alltid överraskar, trots grymma resultat genom åren. Man läser nästan inget om honom, dåligt med bilder från kända spots och så vidare. Mest om hans arbete med Mistral, lite om hans segling.

Men så dyker han upp på en tävling. Och kommer topp-fem. Minst. Och det har, i alla fall jag, en grym förmåga att glömma bort precis hela tiden.

Så jag blev överraskad av Nik Baker. Igen. 🙂

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 08:28 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Jahaja, då kollar vi facit mot vår omröstningsförmåga!

Resultat:

1 Josh Angulo
    2 Kauli Seadi
    3 Kevin Pritchard
    4 Jason Polakow
    5 Nik Baker
    6 Levi Siver
    7 Keith Teboul
    8 Alex Mussolini
    9 Scott McKercher
    9 Björn Dunkerbeck

Konfen:

Seglare och Röster
    1. Josh Angulo 71
    2. Kauli Seadi 44
    3. Jason Polakow 38
    4. Kevin Pritchard 34
    5. Björn Dunkerbeck 20
    6. Scott McKercher 17
    7. Levi Siver 13
    8. Ricardo Campello 12
    8. Victor Fernandez 12
    10. Nik Baker 7

Keith Teboul får väl, med konfmått, sägas vare en överraskning. Var dock uppe i många diskussioner, och jag hade svårt att välja mellan honom och Campello…. (uj, uj, vad fel jag hade där). Nik Baker överraskar igen, vilken tävlingsman han är. Tycker även det är en liten skräll att inte Victor Fernandez fixade topp-tio, men det blev nog lite för mycket big wave för honom.

En väldigt kul tävling att följa var det!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    26 februari, 2007 vid 08:17 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

@k.man 366951 wrote:

hmm, verkar ju vara ett schysst alternativ! speciellt med tanke på att jag bara kommer ha en bräda. (ja sen får man ju se). vad sätter man för rigg på en sån här? skulle en freeride-rigg funka? eller är ett renodlat freestylesegel att föredra?

En freeride-rigg funkar fin-fint på en större FreeStyleWave bräda.

Som enda bräda att utvecklas på tror jag en sådan borde vara ett hett alternativ.

Om jag själv skulle ha en enda bräda skulle det lätt bli en freestylewave på 95-100 liter!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    25 februari, 2007 vid 21:22 som svar på: Laga segel i stockholm

Enklare reparationer, som en maststrumpa, brukar Björns segelvård fixa.

http://www.segel.nu/

3-4-500 skulle jag tro, men svårt att säga utan att ha sett skadan.

Han lagar en segelbag + en sabbad lattficka åt mig just nu för typ 450, för att ge lite vägledning.

För större reparationer är det nog ett loft som gäller, Basri på North är en jäkel på att laga segel men jag tror han är i Tarifa.

Lycka till!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 20:15 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

Jag kan tänka mig att Hawk 93 kan vara kul som fasen att bränna runt i vågor med och, framförallt, ladda hopp.

Men skall det svängas i vågor så är en FSW lätt att föredra. Dessutom är en större FSW, för de allra flesta, ett perfekt komplement till en mindre vågisen. Största riggen på en mindre vågis (5.3 – 5.7) sitter ofta som gjuten på FSW, blir fin-fint överlapp där.

Och en sak till. En FSW kommer att vara kul på Haga med!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 20:10 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

Kunniga konftipsare klarar Kap Kung kalasenkelt!

Josh ä r vinnaren! Oerhört kul, han är ju trotsallt den som fått dit tävlingen!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 20:09 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

Josh vann!

Oj, oj, oj! Vilken tävling! Ser fram emot mer bilder och klipp!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:46 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

Jo, en sak till. En fsw kommer att funka kalas med en SuperX eller freeräjs rigg, framförallt med en lite rakare och snabbare fena.

Cambers bör nog undvikas, de tar vanligtvis inte det drag och den tyngd som oftast kommer med cams sådär jättebra.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:45 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

Om du överhuvudtaget har några somhelst funderingar på vågor så är det FSW som gäller.

Faktiskt så har jag sällan gett råd som jag känt mig så säker på som detta, tycker ofta att det är vanskligt med tips å sånt men vill ofta ändå ge lite för att, om inte annat, lära mig själv av lite skön konfdiskussion med kunnigare seglare men i det här fallet är jag så säker som jag kan bli.

I min värld, oah!

Sida 252 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA