Forumsvar skapade

Sida 263 av 427
  • dr-masse

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 19:56 som svar på: Torö 27 oktober

Det var helt enastående idag! Jeppe fick rätt, timmen mellan två och tre (typ) var nog det bästa jag haft på Torö. Side-side-off och perfekt drag i fyrtvå. Makalöst bra, faktiskt. Förmiddagen var länge rätt svårseglad, men belöningen efter lunch, och regn, desto större!

GRYM bild Calle!!!

Torö På!

• dr-masse

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 07:25 som svar på: Sverige/Gotland i topp på fredag!

Ah, är det inte dags att Gävle-boysen testar sitt speedställe på fredag? Ere inte SV som gäller där?

aae.sized.jpg

• dr-masse

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 18:12 som svar på: Feta fredagen…

Jösses, det här kan bli något. Åsså vrider det mot väst… :santa:

Näe, väntar på torsdagens prognos… :crazy:

• dr-masse

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 12:40 som svar på: Irland

Införsäljning, bearbetning, mutor, planering, drömmar, packningsplaner, utrustningshysteri, huskontakter, prognoshistorik, återblickar, inspiration, priskoll… japp, maskineriet har börjat rulla så smått…

2006 års supervinnande koncept med Brandon Bay i april och Guincho i maj/juni ser ut att kunna upprepas 2007… med MER av varje nästa gång, oah!!

• dr-masse

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 09:10 som svar på: Håll I Hatten!

Börjar det bli skarpt läge för stormjakten, månne?

http://www.redbullstormchase.com/

Från deras nyhetsbrev:

Dear all,

this is an urgent warning for the Red Bull Storm Chase to kick off between Thursday and Sunday (26.-30.10.).

Forecast:
    1 lows gaines power west of Ireland/Scotland and peaks between Thursday and Friday in the area of south Sweden
    Some of the countries will not get the full force of winds. Ireland, England Scotland and Belgium are not 100% candidates at the moment. But with slight shifts of the low they might also get radical conditions

Sweden/Germany/Denmark/Norway/Netherlands should get full force.

Current schedule:
    currently we are preparing for a start
    Wednesday noon: Decision to go or not to go
    Thursday: Chase begins!

We hope to get good action this week and keep you posted,

yours
    Red Bull Storm Chase Team

Jösses, att Sverige ens är med på listan är ju rätt läckert! Vi får se vad det blir…

Storma På!

• dr-masse

Medlem
    24 oktober, 2006 vid 08:57 som svar på: Irland

Ser grymt ut! Hoppas på repris i vår!

• dr-masse

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 10:11 som svar på: Motion inlämnad om SM i Speed 2007

Ett väldigt enkelt sätt att undvika både ”fusk” och misstag vore väl att man plomberar GPS:erna (eller Aquapaquen) med en fin liten tejpbit eller nåt som ej får tas bort förrän resultaten laddats ned i tävlingsledningens dator?

Annars kan vi väl köra med telemetri som i Formel 1? biligt å bra, oah!

• dr-masse

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 19:16 som svar på: kapellskär fredag

Jahapp. Felbeslut, stod i valet och kvalet mellan Torö och Kapellskär, men suget efter vågor tog över. Fasen oxå… 🙂

• dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:48 som svar på: Fredag stockholm – Erstaviken, Torö eller …?

Ett tips – sök på konfen… Men, japp!

• dr-masse

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:49 som svar på: kapellskär fredag

Kapellskär funkar fin-fint för freerideåkare!

• dr-masse

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 11:38 som svar på: US box

Lite enkla tumregler:

Fenan längre fram = bättre sväng, mer manöver, mer risk för spinout

Fenan lägre bak = mer fart, höjd, mindre risk spinout

Smäll i fenan i mitten, funkar nästan alltid!, och testa lite när du lärt känna bräda och fena lite mer.

Jag brukar generellt sett ha fenan lite längre bak på plattvatten, i mitten eller kanske tom lite framför mitten i vågor. Typ.

• dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 13:54 som svar på: Bilder från Torö idag 8/10

Den där ost-sydost dagen på Torö har jag väntat i 5 år på nu…

Och förta nu inte Ståkkhålmarnas glädje över Torö. Trots alla stenar, stök, vindlyft och prylpajeri så bjuds det på Riktiga Vågor inom körbart avstånd.

Jag har seglat vågor på klart bättre, och snällare, ställen än Torö. Men när det funkar så är det verkligen riktigt skoj. Det är ju inte så ofta!

• dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 13:48 som svar på: Vilka är favoritinspiratörerna?

Glen Alpin, som jag tyvärr inte seglat alls så mycket med som jag borde på sistone.

Den gråhåriger gubben på Guincho som ALLTID är där och ger sig ut i alla förhållanden.

João och Richard i Portugal.

Pelle å Chribba, mina reskompisar. Vi skall resa mer!

Larry är jäkligt inspirerande att segla med. Jesper B. på Torö (där fick han en till komplimang, vilken start på helgen!). Calle Nyberg, finns det ett bättre ”f-n vad skönt att få segla” smil? Gävle Eric, dominerar med skön stil. Länge sedan jag såg honom på vattnet, dock.

Gurra1978, har bara seglat några gånger när han är på plats, men det var kul att följa hans utveckling (och bli rejält omkörd). Nu är han så bra och hardcore att han är to cool to konf. Se, där fick han sig en liten släng… 🙂

Sist, men inte minst, syrran. Hon är en hjälte, både enligt Oåxen och mig, och drar till Kap Verde i November för att komma igång med stroppar, gippar och vattenstarter.

Men något som faktiskt har inspirerat mig något alldeles är väldigt många här på konfen. Av olika anledningar blev mycket av min segling ensam i slutet av nittitalet (det var fan ingen annan på vattnet), och den grupp som dök upp här inspirerade till nya stordåd. Utan konfpolarna (jeeeeeesus, nu är det läge att fixa sitt sociala liv på allvar säger det ordet) hade jag aldrig åkt till Irland, Hamborg, Haga, Gotland, laddat och ännu ej landat framåt, hittat mitt optimala kit, träffat en j-a massa rysligt trevliga surfpolare både i Sverige och utomlands och haft så kul med vindsurfing.

För att citera min fru – ”Säga vad man vill om din vindsurfing, dina surfkompisar och det ständiga köpåsäljandet, men jag har faktiskt aldrig träffat en vindsurfare som inte varit väldigt trevlig!”

Så – folk att inspireras av finns det gott om!

Jag har vindsurfat i 20 år nu. De senaste tre-fyra åren har varit de överlägset roligaste!

Suuuurfa På!

• dr-masse

Medlem
    13 oktober, 2006 vid 09:30 som svar på: Lagning av bräda i Sthlm

Testa att ringa Skidsport Bromma och fråga. 08-267076

• dr-masse

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 06:42 som svar på: Stilla på köp&sälj – röra runt i grytan!

Jag har funderat på om man här på konfen, som de flesta går in på, skulle ha ett ”fönster” vid sidan med senaste typ tre-fem annonserna på köpåsälj så att folk påminns om att det händer grejor där. Som det är nu så känns det ibland som om avståndet mellan konfen och prylmarknaden har blivit lite långt. På någe vis.

Byta är bra, det ordnas ju med bytesdagar ibland och det borde kunna funka bättre.

Handla På!

Sida 263 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA