Forumsvar skapade

Sida 113 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:52 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?

Neil prydes nya segel om sisådär 59 år:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 17:13 som svar på: Tips till ny speedare med chans att slå jankarna…

Grattis till en svensk flagga mitt i stars and stripe gröten……Snyggt jobbat!

För att öka farten finns det hur mycket som helst att göra, men för att ta de enkla knepen först utan att behöva köpa på sig en massa nya prylar ska vi börja med en grej som jag tror de flesta använder sig av, åtminstone i början innan man ”hittar hem” på stället eller i fartregistren.

Tänk taktiskt, vad går tävlingen ut på, jo average, 5 stycken maxade 10 sec ska du få ihop. Och då är det det vi ska få ihop, inte 500m eller en nautisk nu inte……
    Så hur hålla koll på hur det går, när ska jag lägga eller fortsätta samla ihop farter?
    Enklast är detta: Nolla maxdisplay efter varje riktigt go fart du fått ihop, det känns i kroppen när dom kommer. Varför du ska göra det är att ibland TROR man att det gått fort som fan pga av chopp eller annat som stökat till det. Dom riktiga toppfarterna brukar oftas kännas igen av ett ganska så skönt lugn……du har träffat det bästa vattnet helt enkelt.
    Så med hjälp av att nolla display hela tiden så vet du ungefär att den här farten har jag nu presterat X antal ggr och med det fått ihop antal bra runs. Max display och 10 sec är dock inte samma sak men en signal om det gått fort eller inte.

Nästa steg är att gå upp på land och tömma GPS:en, inte radera bara tömma och se var det gått fortast någonstans, oftast är det åt samma håll, samma ställe osv. Har du hittat ett mönster så koncentrera dig då på det området, gå in där och fall av DJUPT när det trycker på, 120-140grader! Trycker det inte på ödsla inte energi på att falla av om det ändå inte ger någon fart, många kryssben tillbaka i onödan. Det ska trycka på så dj…. mycket det går så att inte seglet dör på en riktigt djup slör. Riggningen är här viktig så seglet orkar dra igenom hela vägen.
    Lite kort om att bli lite snabbare utan en massa nya prylar och ”hur ska jag stå” osv som är VÄLDIGT individuellt. Hoppas det blir till någon hjälp för dig.
    Angående falcon 120 kanske Faster kan svara mer detaljerat eftersom han seglat den mycket under förra säsongen.

Coolt att få se en svensk flagga där borta, jaga på nu och kör arslet av dom bara…..

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 16:49 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?

Hörru Mac TS, har du sett om vårdnadsbidraget för Pascal kommit in ännu?

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 16:47 som svar på: onsdag sthlm

Har inte bestämt mig ännu var………bra tips tages varmt emot när det gäller västskitvind.

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 16:46 som svar på: Tröjor med knop
    tbsurf wrote:
    Getwet, vart tog min 35 tröjja vägen?

Haru pröjsat?

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 14:27 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?

Där vår son bor…….längtar redan lite efter honom faktiskt.

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 09:25 som svar på: Adoptera Pascal Maka

Här en bild på storpappan och hans nye son Pascal som var jublande glad denna dag att äntligen få tillhöra en familj. Hans första trevande svenska ord var macka, han förstod att hans efternamn betydde smörgås på svenska.

• getwet

getwet

Medlem
    19 september, 2006 vid 04:28 som svar på: MB Sprinter vs. VW T4
    Judo-Freddan wrote:
    simpa89 wrote:
    Ducaton såg väldigt lockande ut storleksmässigt, hur är det med motorn, rost, kvalité osv i jämförelse mot t.ex Sprintern?

Kan inte Mercamotorer men Ducatons är klart stabil (diesel.) Forskade runt ganska mycket på olika forum och pratade med folk IRL innan jag slog till för jag hade just varit med om att bränna motorn på en T3 + en massa strul innan så jag ville vara riktigt noggrann. Ducato/Boxer/Jumpers dieselmotorer har riktigt bra rykte bland yrkesfolket. Motorn känns stabilt byggd och går inte sönder spontant som vissa andra kan göra. Vad gäller rost så är de helgalvade. Inga jobbiga rosttendenser trots att jag kanske bara tvättat den två gånger sedan köpet. Fin under också men i år tänkte jag låta någon splasha den med olja undertill för att se till att det förblir så. Sedan är som sagt inte allting tiptop. Det är ganska mycket lastbilskänsla när man kör = rätt svampig krängig gång i svängar. Rakt fram är den helt ok. Drar lite mer (1,0-1,1) än exempelvis T4 men hey du får bra mycket mer space därinne också. Gott om reservdelar utomlands då det här är samma bil som nästan alla husbilar. Finns mycket annat gott att säga men dags att binga. Lycka till!

Hej kompis! Den svampiga gången beror säkert på att stötdämparna aldrig bytts, görs nästan aldrig på bilar och ännu mindre vanligt på denna typ av fordon. Ett par nya stötisar gör underverk…….när man väl bytt fattar man inte varför det inte skedde för ett par år sedan.
    I de flesta bilar sitter det tyvärr stötisar sedan bilen byggdes…..trots 20000-30000 mil på mätaren. I de flesta fall räknar man med att de ska bytas efter ca 10000mil beroende på kvalite och körsätt om man vill ha bra väghållning.
    Och man behöver inte köpa svindyra racingdämpare som Koni eller ”original” från Peugot, mekonomen och andra billiga reservdels firmor har billigare alternativ, kanske inte det allra bästa men tusen ggr bättre än gamla cykelpumpar som de flesta kör runt med som stötdämpare.

• getwet

getwet

Medlem
    18 september, 2006 vid 13:35 som svar på: iSonic – bilder
    tbsurf wrote:
    getwet wrote:
    Oj, kolla in hans andra sessions. En rackare på att åka långt…….

och bara 19 bast, vad ska det bli av en sån?

:laugh:

då vet jag nog vem det är……..han som inte ville dricka bira med mig en av kvällarna. Nobbade bärsen när jag och Pugge bjöd….hur kan man göra det?
    Däremot tog Marty Feldman och Pascal Maka villigt emot!

• getwet

getwet

Medlem
    18 september, 2006 vid 10:52 som svar på: iSonic – bilder

Oj, kolla in hans andra sessions. En rackare på att åka långt…….

• getwet

getwet

Medlem
    14 september, 2006 vid 13:44 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Ingen vind idag heller………..det sags komma imorgon och irriterande nog ska det blasa hur mycket som helst nasta vecka!

• getwet

getwet

Medlem
    13 september, 2006 vid 13:43 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    JPS wrote:
    Inte roligt att ha speedtävling när det inte blåser. Kanske, kanske det kan bli något idag? http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=2611

Ny rapport, ingen vindidag heller. Mojligen imorgon.

• getwet

getwet

Medlem
    12 september, 2006 vid 09:34 som svar på: fen oljud

Mina select tjuter sa det gor ont i oronen. AB+ ar tyst daremot.

• getwet

getwet

Medlem
    12 september, 2006 vid 09:32 som svar på: Rekordet e väl ändå på västkusten LR?
    Speedkenta wrote:
    Hankloose wrote:
    Det e väl toppnoteringen som e intressant! Eller hur Surfan och Jester!!!!!

Dom kan nog inte svara på en vecka.
    Dom är i Holland och solar sig

Var det inte 38.2 i display for erik? Display och software ar inte samma sak.

• getwet

getwet

Medlem
    7 september, 2006 vid 16:13 som svar på: fen oljud
    Mården wrote:
    fler förslag än novice
    känns lite surt att plocka fram filen på en ny fena.
    fast han har rätt i att bakkanten är lite tjockare än den borde.
    för så där kan man väl inte åka omkring?

En slipkloss direkt mot bakkanten, några få drag bara så att den ”sylvassa” bakkanten får sig en lite lätt slip. Men mycket försiktigt.

Sida 113 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA