Forumsvar skapade

Sida 121 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    11 juli, 2006 vid 13:30 som svar på: Finfina bilder från GC

Nähä grabbar, jag kanske inte var så allvarlig……..men jag ska skärpa mig och inte skoja till det så mycket, det blir så mycket roligare då!:smile:

• getwet

getwet

Medlem
    11 juli, 2006 vid 10:54 som svar på: Finfina bilder från GC
    tobhed wrote:
    Ser inget RS4:a, menar du Gaastrat (Vapor)?

Trodde den längstbak med JP logga var en RS4, det kanske är ett Gaastra, det förklarar ju saken varför han ligger långt bak. 😉

• getwet

getwet

Medlem
    11 juli, 2006 vid 07:14 som svar på: Finfina bilder från GC
    fredrik.ygge wrote:
    Vad är det gula seglet i mitten? Ser ut som ett snyggt nätt freeracesegel mitt bland alla fullblod.

(… och vad står det före ”23”)

det där måste vara dom sista åkarna i racet……:smirk: exocet, Naish en gammal RS4, Maui sails och North. RS6:an var nog bara sen i starten…..lite bakis eller något.

• getwet

getwet

Medlem
    10 juli, 2006 vid 21:32 som svar på: Finfina bilder från GC

Fan janne, man kan tro att det är du och jag som är ute och seglar……vilken gåshud jag får av bilderna!

• getwet

getwet

Medlem
    10 juli, 2006 vid 21:22 som svar på: Gamla slalombrädor?
    fredrik.ygge wrote:
    Intressant betraktelse av gamla slalombrädor:
    http://www.boards.co.uk/articles/index.asp?ID_A=244&article_type=16

Synd att inte klassikernas klassiker är med, RRD avantslalom 268/271 276 osv. Riktiga klassiker med prestanda än idag för den som vågar!

• getwet

getwet

Medlem
    10 juli, 2006 vid 13:56 som svar på: Gamla slalombrädor?
    Rasmus_W wrote:
    Sen påstås väl ofta att om man har samma och ”lagom” drag i seglet på en slalom och en freeride så är de ungefär lika snabba båda två. Skillnaden är väl snarare att när man har tokmycket drag i seglet så tappar man kontrollen på freeriden medan slalombrädan behåller sin kontroll och ökar farten.

Rasmus, lagom drag på en slalom är FULLT drag, finns inget annat läge:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    8 juli, 2006 vid 10:16 som svar på: Perfekta surfbilen

Jag får in mina segel från 8.4 och nedåt samt två bommar och 430 460 i bilen. 490 ligger på taket med brädorna. Så nog fan kan du köpa en snålebil Jester, du åker ändå bara ensam……;)

• getwet

getwet

Medlem
    8 juli, 2006 vid 10:00 som svar på: Perfekta surfbilen

Tjena speedfena!

Du har ju sett hur vi färdades till Askim…..två pers i en Picanto, fullt där bak och två brädor på taket samt segelbagen. Inget krutpaket direkt på motorvägen men att hålla 110-120 var faktiskt inga större problem. Motvind känns dock….
    Bilen drog ca 0.75 på den resan. Tom (inte TB alltså)på taket, med dubbbdäck i vintras 0.54 och automat. Den ska gå billigare och billigare enligt expertis upp till ca 1500mil. Jag är förvånad över komforten och faktiskt,bilen känns inte som en småbil när man kör trots sin litenhet. Bilen har levererat mer än mina förväntningar, ett gott betyg med andra ord.

• getwet

getwet

Medlem
    6 juli, 2006 vid 20:13 som svar på: GETWET vanen kommer inte till HP
    Jester wrote:
    Snart redo för en tripp till TT då…

Nu är den igång, kommer till TT nästa kuling. Vilken djävla sång det blev i den!

• getwet

getwet

Medlem
    6 juli, 2006 vid 20:01 som svar på: Fituna-sjöbris…

Idag blev man blåst på blåsten……Bara TB surf som var snabb på morgonen och fick åka en mjukis.

Men o andra sidan kanske morgondagen kan ge något, sjunkande tryck ned mot 1010mb mitt på dagen och fortsatt sjunkande på efm. Men tyvärr är vattnet så pass varmt nu…men vi hoppas!

• getwet

getwet

Medlem
    6 juli, 2006 vid 08:51 som svar på: Fituna-sjöbris…

Så här lovande var det längesedan det såg ut på Fituna….

• getwet

getwet

Medlem
    2 juli, 2006 vid 10:56 som svar på: Fituna söndag?

Ett tryck på runt 1030mb……tveksam till bris. Kanske men svag. Passerade Skanssundet vid 12 tiden och det såg ut att vara vind, men inte seglingsbart.

Trycket ska sjunka under natten/morgondagen men ganska marginellt. Runda slängar 1023-1026mb, förvisso lägre än idag men lite högt ändå förmodar jag för en bra bris. Men förhoppningsvis kanske det blir lite Fituna pasad imorgon måndag.

• getwet

getwet

Medlem
    27 juni, 2006 vid 15:56 som svar på: Biltemas takfläkt höll bara 1 år!
    Mag wrote:
    Bra idé! 🙂
    Men jag kör ju även på naturgas, hur går detta ihop med din maskin? Och med tanke på mitt begränsade motorrum så tvingas jag bygga ut flera kvadrat. 😉

Biltemfläkten funkar än!
    /Magnus

Som gjord för gas, lågkompare och helt i gjutjärn. På 80 talet konverterades massor av dessa maskiner om till gas.

Angående utrymmet får du väl skaffa en släpvagn bakom för allt annat……:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    27 juni, 2006 vid 04:58 som svar på: NU hände det grejor!

tror nog Skala levererar betydligt mer, kolla vinkeln bara. Precis som Uffe skriver så bör det ligga på 200-230 grader. Vill det sig så levererar Skala MYCKET bättre än flacka och stökiga Suder. Inte för att jag är en waverider men även snabba grejer går att köra i bra vågor……..och det blir det på Skala, och så vackert sen då!

• getwet

getwet

Medlem
    26 juni, 2006 vid 16:12 som svar på: NU hände det grejor!
    Oregistrerad wrote:
    Åjo, när du knyckte min våg, så du knäckte fenan och fick segla in på hängseleskroken, märkte du nog att det gick trögt och blev lite jobbigt för armarna.

Inte sant ?

U

Ja just det! Berodde det på strömmen?

Sida 121 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA