Forumsvar skapade

Sida 227 av 251
  • getwet

Medlem
    19 oktober, 2002 vid 08:12 som svar på: Dodge Van

Det finns ex antal modeller av samtliga amerikanska vans när det gäller utväxling mm som också påverkar bensinförbrukningen mycket.
    SR brukade ha den kraftigare modellen, kolla om det är 8 bult i fälgarna eller 5. Är det 8 bult kan jag säga på en gång att 1.6l mil inte räcker!

• getwet

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 18:01 som svar på: När, var, hur?

Testat i 2.5-3m vågor, inte illa!!!

• getwet

Medlem
    17 oktober, 2002 vid 17:58 som svar på: vem har äldsta brädan!?

Ok Mr Wave, här kommer en bild jag hittade i ”arkivet”, en go åttiotalare som satt en del rekord. Men…..dagens downvindslalom går fortare, garanterat!!!
    Sist jag körde den var någon gång slutet av åttiotalet, snabb för sin tid. Tror brädan är byggd mitten av åttio och det är en Mikael Delfs bräda. Byggd i kolfiber/kevlar, väger ca 4kg och det som ni ser i aktern är fenkasetten som sticker upp, så tunn är den!

• getwet

Medlem
    15 oktober, 2002 vid 20:02 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Har för mig att det var en sådan vi rullade in där bak i Chevan innan inredningen kom på plats. Släppte ut luften ur däcken och vek in backspeglarna!

• getwet

Medlem
    15 oktober, 2002 vid 18:27 som svar på: Speedfilm

GÅSHUD!!!!! Så ska det se ut…….! Lägg märke till hur mycket av aktern som ligger i vattnet, vad kan det vara….? Max 30cm?

• getwet

Medlem
    15 oktober, 2002 vid 09:51 som svar på: Windsurfing miljonär

Byt till billigare modeller bara så har du säkert råd=) Konstigt det där egentligen, en bil ska vara billig men se dyr ut, kvinnor får gärna se ”billiga” ut men är oftast dyra!!!!!!!

• getwet

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:37 som svar på: Kallt vid pungen

Skaffa ett par neoprenshorts istället, det funkar!!!

• getwet

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:32 som svar på: Rekommendation av bussmodell önskas

Vi kan väl börja så här istället.
    Vilket användningsområde, långa utlandsresor eller bara till några lokala stränder???? Bo långa tider eller bara över helger. Lägga ned hur mycket arbete/pengar på inredning mm? Kanske blir lättare för oss bussfreaks att rek. och se till att du får rätt tips från början.

• getwet

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:27 som svar på: TORRdräkt

Du verkar sugen på det mesta…..klara bildbevis finns=)

• getwet

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 16:16 som svar på: Windsurfing miljonär

BMW funboard cup hette den svenska cupen på åttiotalet. Första pris var som sagt var en BMW, samt att några av deltagarna körde BMW (någon slags spons.bil) under de år cupen arrangerades. (minns att A.B var lite sur, han var för ung och hade inte ens körkort, knappt så han kom in på barnförbjuden film i Malmö när vi var där)
    Visst finns det dom som tjänat ordentligt på windsurfing, en del riktigt mycket genom åren. Men en del av dem har inget kvar….kvinnor och bilar kostar=)

• getwet

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 22:40 som svar på: Storvåg-sverige

Sikhjälma? Norr eller söder om Sandviken?

• getwet

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 22:38 som svar på: Storvåg-sverige

Håller med där, lurigt likt Sandviken!!!!

• getwet

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 19:20 som svar på: Mastlängder…

”I love it”

Remember Bosse och Jimi H

• getwet

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 13:53 som svar på: Speedvideo?

RTX:en är på 102 liter (tror jag) och det är en riktig lättviktare. Om jag inte minns helt fel runt fem kilo!!
    Snabbt går det iallafall…..!!!! Den är näst intill identisk med MTX 105 men några strån vassare i material, vikt mm. Och snygg….
    Tror priset är runt 8-9 tusen, men kolla på Bromma Skidsport för säkerhetsskull.
    Angående priset på min RRD 276 så kan du nå mig på tel 070-6652875 så resonerar vi om saken.
    Två brädor??? RTX:n och RRD 276 krockar direkt med varandra, så det kan bara bli en av dem, men dom lirar ungefär i samma division.
    Och ska du enbart köra downvind så är det bara nedåt i storlekar som gäller om du ska ha två stycken.
    Runt ca 70 liter anser jag vara lagom som bräda nr två, men det är jag det!! Där finns det ett koppel av bra grejer, även beg. F2 Thommen, RRD268/271, SB sonic och några till. Vad du ska kika på är brädor tillverkade från 96,97 och framåt, det är lite skillnad på grejerna innan.
    Grejerna från 96,97,98 och även till en viss del 99 kan vara riktigt extrema slalombrädor, svårseglat för den oinvigde men ger fruktansvärt mycket tillbaka för den som kan och vågar. From 00 blev det lite snällare, teoretiskt inte lika snabbt men för de flesta ändå samma hastigheter eftersom man har bättre kontroll och därför vågar mer.

• getwet

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 21:08 som svar på: Speed-segelfråga till getwet69 el andra Speedster

Naturligtvis är det ett litet lyft, men det ser radikalt ut…..och man kan ju bara ana hur det ser ut när inte ”lyftet” är där, tror inte att det skiljer så mycket. Det är förmodligen rejält med fenåkning ändå.
    Men riktig maffigt ser det ut iallafall!!!!

Sida 227 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA