herr-pelegrin
Forumsvar skapade
-
Jag har bara skummat innehållet och reagerade också på att Sverige inte fanns med fast flera härifrån svarat på enkäten. Där måste det ju ha klickat. Jag vet inte hur många svenskar som svarat. En sådan här undersökning baseras ju på underlag utifrån de svar som inkommer. Vi som har svarat kan ju definitvt ha åsikter om detta men de som inte svarat har ju å andra sidan inte själva bidragit till att beskriva marknaden….
-
För de som är intresserade att läsa Elina Cates avhandling kring innovationer kopplade till isbrädor så kolla denna länk:
http://pure.au.dk/portal-asb-student/files/39891933/master_thesis_Elina_Cate.pdf
-
Det bör kanske tilläggas att det är fantastiskt kul att se alla varianter av farkoster med windsurfingsegel och medar, där man på olika sätt försöker maximera utvecklingen av de egenskaper man önskar; speed, manövrar, framkomlighet i snö osv. Ska man ha fyra, tre eller en med? För speedare som deppar på vintern rekommenderas ett besök på isforumet där man kan låta sig inspireras!
För de som orkar läsa finns en avhandling kring innovationer kopplade till isbrädor:
http://pure.au.dk/portal-asb-student/files/39891933/master_thesis_Elina_Cate.pdf
-
Det har Du rätt i! På utsidan av Muskö går det dryga 10 km snabbare än på Horsan.
-
En slik Isabella gjorde i vintras över 100 km/h med neonfärgat och skitigt Gaastrasegel från sen folkvandringstid!
-
Fredag 2:a nov – Hyfsat varmt i luften o lite sol. Tre timmar på Horsan med 7.6 o ny bom från Surfspots rea. (Tack för tipset Urban – det var stor skillnad mot den gamla!) Vind mellan ca 5 och 8. Stundtals helt ok.
-
Länken fungerade tydligen inte. Jag provar igen med länken till ”stridsmaskinerna”:
http://www.youtube.com/watch?v=cR-aUXRtuwM&context=C3a8fd96ADOEgsToPDskIBU-sABZP0v5fBFS.FxvnnZ
-
I förra årets IS-tråd fanns ett klipp från Västerås där Tommy och Stefan kör ett par fantastiska skapelser i dryga 80 km/h. Går det inte att höra mer från dessa Herrar kring deras byggen. Lite bilder kring konstruktionen vore kul.
http://www.youtube.com/watch?v=cR-aU…0v5fBFS.FxvnnZ
-
Vi kör på det och vänder blad till stropparna. Min erfarenhet från Hiberna:
LÄTTVIND o HÖJDTAGNING – Mastfot i främre läget och placering av bakfoten på mittskenan framför bakstroppen. Tyngdpunkten blir då lite längre fram än nedan.
MEDELVIND o UPPÅT PÅ HALVVIND – Jag använder för det mesta bakstroppen. Man slinter inte och får därmed bra kontroll över brädan. Inte säkert att det går fortare med belastningen lite längre bak men det känns skönt med den direkta styrning man därmed får på både ”heal- och toeside”.
-
Så rätt Svenne! Det har nu gått några dagar från det hutlösa inlägget så det har faktiskt varit öppet att backa aningens eller kanske skylla på: ”Å fan, va de prise fö alla fyra medana, de viste ja innte..”.
HUTLÖS = OBLYG, SKAMLÖS, OFÖRSKÄMD och SKANDALÖS men även OBILLIG.
-
Spitchen – Du har alla skäl att vara sugen. Det är fantastikst kul och inte särsklit svårt. Vid tillfälle rekommenderas att Du plöjer ingeom förra årest motsvarande tråd – Isbräda-idéer inför 2012 – om Du inte redan gjort det.
-
Spitchen – Du har alla skäl att vara sugen. Det är fantastiskt kul och inte särsklit svårt. Om Du är intresserad så kan jag rekommendera att plöja igenom förra säsongens motsvarande tråd – Idéer inför 2012 – om Du inte redan gjort det.
-
UGG UGG, sa mohikanen eller var det månde en inte en indian utan egentligen en malaysier…?
kl 14.20 Ser bra ut nu när malaysierns inlägg tagits bort!
-
Oj, då Rickard_nr1! Du övertolkade nog mig en smula. Vad jag är ute efter är precis det Du själv beskriver att Du önskar med tråden. Där har jag ingen annan uppfattning. Till saken hör även att jag inte på något vis kan det här bättre än de flesta andra på isforumet. Däremot har jag lärt mig mycket genom diskussionerna som varit.
Vad gäller priserna så har jag både handlat bräda från Hiberna och Surfspot men även separata medar från Hiberna och där vidhåller jag min uppfattning att Surfspots priser är fördelaktiga. Kolla gärna runt, jämför och återkom!
I övrigt Rickard – Kör på och tyck gärna till även fortsättningsvis och lycka till med brädbygget!
-
Bicless – Uppenbart läge att avvakta med köp alltså. Tack för info!