herr-pelegrin
Forumsvar skapade
-
Bicless – Blir de bara aningens mindre så kan man plocka fram en gammal slalomskida (vattenskidor) som alternativ. Eller varför inte Piratebrädan? Den senare fungerar ju i alla fall kortare sträckor över råkar i isen.
-
Ok, tack för info. Jag kollar runt lite. Det är ju viktigt att skydden inte stramar åt. I övrigt har jag ruttnat lite på mina lösa skydd som vrider sig och halkar ned. Din variant med delar som hålls på plats tror jag på, särskilt som den skyddar axlarna där jag tidigare varit oskyddad.
Om man vill komplettera med skydd för höftpartiet så finns det ju rätt smidiga skydd på Biltema.
-
Hmm Rickard – Du sticker ut hakan litegrann i den här tråden. Surfspots priser är definitivt inte hutlösa. Du får väldigt mycket för pengarna. Brädorna med dessa medar går dessutom minst lika bra som Hiberna.
-
Jag tänkte handla något liknande. Vad köpte Du den där och vad kostade den?
-
Frågan är varför det ena ska utesluta det andra. Går det inte att köra parallellt? Då finns ju lite ökad chans att det blir affärer av.
Köp-säljforumet har varit värdefullt för mig där jag vid ett antal olika tillfällen och helt utan problem köpt tre brädor, minst sex segel, ett antal master, flytväst och kanska något mer. Dock inga speedprylar förståss.
-
Vad tror Ni om två stroppar istället för mittskena? Annars har jag bara sett brädor med en bakstropp, frånsett Piraten förståss.
-
herr-pelegrin
Medlem24 oktober, 2012 vid 10:40 som svar på: Börjar bli kallt, vad fan är höstvindarna?ONSDAG – För Er runt Stockholm som har möjlighet och ta eftermiddagen ledigt kan meddelas att det verkar ok i södra skärgården. Runt 10 i yttre och ned till runt 6 i inre. Det kan kanske vara värt ett par repor i planing innan riktiga kylan kommer.
-
-
Hibernan har möjligheten med olika svängradie. Tre pinnhål för repsektive truck att variera radien på. Jag har dock inte testat att köra med olika radie fram o bak. Däremot har jag för mig att jag det kan finnas några ”setting-tips” med olika kombinationer. Grunden är väl annars ju högre fart desto större radie. Vad kan vitsen vara att ha olika fram o bak?
-
Bicless – Jag tror att Du är inne på helt rätt väg att försöka skapa en organisation. Någon med kontakter i Södertörn kanske kan höra sig för? Klubben verkar ju vara väldigt aktiv. På detta sätt kan man också få ökat intresse för isbrädesporter.
Vindsökarn – Det vore toppen om Du kunde höra Dig för om plogning på Drevviken som ligger bra till för en hel del aktiva åkare. Du kan väl vädra Din idé med min isjaktsseglande granne som just lastat en bräda på taket som Du ska fixa? Genom honom har vi en fot inne bland isjaktsfolket. Det borde ju vara möjligt att gå samman för att täcka kostnaderna.
-
Lö – Från ostkantens inre söda rapporteras att vinden kl 11.00 inte räcker till. Man får hoppas att den ökar inom närmsta timmarna till utklovade 6 m/s.
-
Det såg rätt ok ut vad gäller möjligheten att få vind från SMHI också så det blir nog att trotsa förkylning och köra på ostkanten!
-
Vindsökarn – Att bakmeden bör kunna vicka i längdsled antar jag är en fördel. Om Du i vinter har någon lös framtruck över så kan man testa att montera den fram på min gamla Pirate. Möjligen kan det i så fall fungera bättre med den höga meden bak. Med den låga meden skulle kittet luta bakåt. Med lämpliga pluggar för de nya hålen för framtrucken skulle Piraten sedan kunna återställas till normalfunktionen. Kanske en affärsidé för Kinetics kompis? En-medars och tre-medars – allt i ett!
-
Oscarjl – Fundera gärna över att rikta kameran rejält nedåt så att Din egen bräda syns i bild! Det ger bättre upplevelse när Du framöver tutar på i full planing. Ändlösa sekvenser med bara mast, en bit segel och vatten framför brädan kan bli tråkiga, såtillvida man inte kör parallellt med annan åkare.
-
Förra säsongen genomfördes en enkät av Elina Cate. Jag har mailat henne eftersom utfallet kan vara av intresse. I mån av svar återkommer jag.
