herr-pelegrin
Forumsvar skapade
-
Lördag 15/9 – Vid 09.30 var det som max 5-6 m/s i byarna i södra innerskärgården. Vad jag kan se vid 11.00 är det ungefär detsamma och inte mer. Lättvindskit med andra ord.
Vid 11.30 hade vinden avtagit ytterligare. Grundvinden är bara ett par m/s.
-
Jag har kört rätt intensivt med en Ascan Polar några år och är nöjd med den men på senare tid har det börjat bli en hel del skador som främst uppstår när man drar på sig dräkten. Knäna är dessutom slitna. Jag tyckte dock att jag fick rätt mycket för pengarna ändå. Sömmar o dragkedja är helt ok.
Vilka dräkter håller bra och har dessutom rejält med space i ärmarna så man slipper stasning när man får riktig ”pump” i armarna?
-
Mården – Det går bra! Jag tror jag har ditt nummer och messar Dig.
-
Grattis Vindsökarn!
Lördag – Horsan levererade på väst under hela eftermiddagen. Vi körde 6.5, 7.0 och 7.6 och var överriggade på slutet men hann in på land innan stormbyn kom under ca 15 min då havet kokade och allting yrde omkring på land.
-
Applåder!!!
-
Kul att tävlingarna lever vidare vare sig det är 20 eller 30 år sedan! Man skulle nog stå sig slätt med Windglider, Gran-segel á la tepåse och knytbom?
-
Pipe 69 – Tjusig bild! Den skulle kunna platsa i en fototävling!
Om vi går strax under 20 år tillbaka i tiden från år 2000 så gick det inte lika fort på Riddarfjärden men seglen kunde vara många under windsurfingtävlingar vid SvD:s Segelbåtens Dag. På helgerna kunde man se en och annan snitsare som ”stylade” med att köra brädan på högkant inför bejbsen i Rålis. Ett team byggde hembyggen med epoxy av frigolit- eller styrofoamblock i Centralhäktets lokaler i ett nedslitet Långholmsfängelse, innan det blev hotell och vandrarhem. Blocken skars med pianotråd belagd med spänning från ett fungerande elnät (!). Pintail, swallowtail, You name it…
-
Synd på så bra uppställ!
-
Tack Mården – Kul idé! Sitter dock låst på Muskö och för dagen utan bil. Såg att det på tisdagen drog på 9-10 lite här och var men Horsan såg inget vidare ut kl 12.30. Klen grundvind och lite byar men långt ifrån gårdagens gässande. Dalarö hade ju dock runt 8-9 m/s så hoppas Ni får ok grundvind. Lite trist om det bara drar på i byarna.
-
MÅNDAG – Absolut bästa dagen på länge! Hoppas att fler fick chansen!!!
Fina repor över hela Horsan fram och tillbaka på halvvind med härligt drag i 7.6. Det är inte för sent än. Det gässar fortfarande kl 16.00!
-
Söndagen var ingen höjdare i innerskärgården.
Däremot kan MÅNDAG vara något för Er som har möjlighet. Gissningsvis runt 6 m/s i byarna i södra skärgården nu kl 11.20.
-
Stefan – Det var ett tag sedan man noterade Dig i etern. Gillade Dina Formulainlägg! Hoppas Du är på banan igen! Mvh Herr Pelegrin
-
Det kördes under em 9.2 o 7.6 i frånlandsvind på Horsan men det var inget vidare. Bra drag i byarna men för lite vind i för långa perioder mellan byarna. Enda positiva var totalt platt vatten.
-
Jag såg att det på Vivakarta drog på rätt hyfsat vid Ålandskobb nu på morgonen – över 22 m/s (!) – och en bit över 30 i natt. Det var dock betydligt lägre värden på mätstationer runt om. Kul fenomen!