Forumsvar skapade

Sida 149 av 420
  • jester

jester

Medlem
    2 december, 2008 vid 14:48 som svar på: Köra med små segel och fenor på stora slalom brädor

Förr i världen körde jag en JP SuperX (105 liter) med NP RS4 6.2 och en 28cm Curtis-fena. Funkade faktiskt riktigt bra. Iofs ganska smal outline på den plankan + små cutouts längst bak.

Om man inte är väldigt lätt så är det sällan en speed-planka är snabbare än en lillslalom på ca 80 liter. Men bor man nära ett bra speed-spot med *riktigt* platt vatten (läs Haga Park, Ankdammen) så lönar det sig o skaffa speedplanka.

• jester

jester

Medlem
    2 december, 2008 vid 14:44 som svar på: Ny film – DIN CHANS

Brukar inte uppskatta alla segelsnurrar o hopp o skutt-filmer, men den här var kul! Bra jobbat av alla inblandade!

• jester

jester

Medlem
    2 december, 2008 vid 10:06 som svar på: Försäkrings-snack

Lägg upp avtalet i en ny tråd, så det blir lättare att hitta för framtida bruk

• jester

jester

Medlem
    1 december, 2008 vid 15:13 som svar på: Speedtävling April/Maj 2009, Windsurfing
    Mattias J;518863 wrote:
    Jesper lade in ett väldigt bra förslag i en tråd i september. Det blev sedan rättesnöret för tävlingen i Torkelstorp. 25% av fältet ska ha uppnått minst 1 st 10 sec avg över 27 knop. Och detta är vad jag förstår det som många anser som en väldigt bra kompromiss.

Mattias J/Micke Ö

Så som det blev i TT är en kompromiss. Ett steg i rätt riktning, men fortfarande för lågt. Hoppas jag nu inte motsäger mig själv, men orkar inte leta reda på mitt ursprungliga inlägg. Men är helt säker på att jag iaf ville ha average på 2*10s om man kör SVFs heatsystem. Gissar att jag även skrev att denna average skulle vra 30 knop, men är osäker…

• jester

jester

Medlem
    28 november, 2008 vid 18:13 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Då årsmötet är avslutat, så är detta ämne inte ”viktigt” längre. 🙂

• jester

jester

Medlem
    28 november, 2008 vid 18:10 som svar på: Speedtävling April/Maj 2009, Windsurfing

Jag har inget med arret att göra, men är jag där så finns jag till hands, precis som vanligt.

• jester

jester

Medlem
    26 november, 2008 vid 15:21 som svar på: Byta Formulabräda
    Quote:
    Och SWE EXOCET Team kommer att köra Defiwind 2009….

Och vill detta team köpa mer eller mindre oanvända brädor, så är det bara o hojta… :p

• jester

jester

Medlem
    26 november, 2008 vid 12:45 som svar på: Nya f2 slalom

Daniel har väl kvar den han vann för nåt år sedan, tror jag..

• jester

jester

Medlem
    26 november, 2008 vid 08:55 som svar på: Byta Formulabräda

Mac har rätt. Surt att behöva sälja helt nya brädor dock… Gillar att promota mina prylar, men inte om Kona Nordic är återförsäljare av naturliga (och ett par onaturliga) skäl.

• jester

jester

Medlem
    25 november, 2008 vid 16:07 som svar på: Byta Formulabräda

Nej, inte alls! Blir ju bara lite jobbigt o kränga dom befintliga…

• jester

jester

Medlem
    25 november, 2008 vid 15:45 som svar på: Byta Formulabräda

Blir snarare så att iaf jag säljer mina Exocet-plankor

• jester

jester

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:49 som svar på: Varning! Skojare?

Och vips, så lär junk-mailen droppa in…

• jester

jester

Medlem
    24 november, 2008 vid 18:59 som svar på: Välja segel till 110l fanatic hawk – 06

Vad passa bättre en ett vågsegel när det blåser kuling

Ett cambrat segel såklart. 😀
    Killen har en bräda som är snäppet precis under en fullblodsslalom, och vill åka fort. Har själv kört JP SuperX, och jösses vad den brädan gick med fullcambrat.

Mitt råd är att skaffa ett fullcambrat begagnat segel (med mast) som är ett par-tre år gammalt. Storlek mellan 6.7 och 7.3. Adrenalin garanteras!!

• jester

jester

Medlem
    24 november, 2008 vid 18:14 som svar på: Välja segel till 110l fanatic hawk – 06
    Oscar;517811 wrote:
    Och ett expression passar bättre då eller? Ett 5.0 vågsegel är ju skitbra som minsta segel Tål massor av vind och lättmanövrerat.

Nämde jag Expression? Om vi nu skall snacka Pryde, så har dom många passande segel, typ Saber/Hellcat, V6, V8 och RS Slalom… Det är helt förkastligt att ens ge någon rådet att ett 5.0 vågsegel fungerar kanon på en Hawk på 110liter… Tycker iaf jag.

• jester

jester

Medlem
    24 november, 2008 vid 14:41 som svar på: Stockholm i helgen

Häftig film, Jeppe! Mer sånt ser vi fram emot.

Sida 149 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA