jester
Forumsvar skapade
-
Skulle gissa att kondens under en längre tid är värre än ett tillfälligt dopp, faktiskt. Vatten har ju en förmåga att tränga in på väldigt små utrymmen. Jag plockar alltid ur GPSen efter en session, samt att jag har en påse som drar åt sig fukt, typ en sån man får med när man köper känslig elektronik, i min aquapac.
-
Paradoxalt nog så verkar ”mitt” märke, Challenger sails, lägga till segel i sin linje inför 09. Men det beror mest på att den varit väldigt gles nu ett par år. I år har jag haft 5.8, 6.6, 7.6 och 8.4
Ser ut som om linjen runt 6-7 kvadrat blir så här nästa år:
5.9, 6.4, 7.0, 7.7Känns bättre..
Mattias: kommer aldrig glömma den… 🙂
-
Fördelen med Exocet är att dom är väldigt lättkontrollerade.
😀
iSonic är bra skit, men inte bättre än något annat. Marknaden är såpass mogen att alla brädor är ruggigt bra. En bräda som är ca 65-70cm bred passar utmärkt som enda slalom. Men tänk på att farten lockar, och det finns stor sannolikhet att du köper på dig mer prylar efterhand.. 🙂
Som vanligt så måste du budgetera för 2-3 bra fenor, och även ett par sjögräsfenor om du kör på ställen med gräs. till en 105liters (ca 66 cm bred), så hade jag nog skaffat 34, 36 och 40cm raka fenor. Och 28 samt 32cm sjögräs. +- ett par cm beroende på modell av fena.
Och minst free-rejs segel. Cambers skall det vara!
-
Tillbaka till ämnet, eller iaf ganska nära…
Är detta med lite glesare linjer bättre eller sämre för oss vanliga dödliga? Kommer Starboard banta sitt program, eller har dom redan gjort det?
-
SWE 496;509945 wrote:Jag vet;)
Argh! Måste stå emot! Är ju öppet mål!! Gaaaah!
Äh..
Här kommer den:
”Säger mannen som kan sova sig igenom en motorexplosion..”
Sorry, kompis…
-
Har inte selen hemma, tyvärr. Faster demonstrerade sin visselpipa över telefon.. Aj…
-
Kolla orange:a spännet som håller ihop selen.. under kroken, alltså..
-
Grattis till David Kruse som tog en fin seger igår!
-
Finns en inbyggd visselpipa i DaKine XT seat. Dröjde ett tag innan jag insåg att det verkligen var en visselpipa..
-
Gött att det löste sig för er!
Nån som hört nåt från Ulf? Finns fördelar med skor…
-
Trist!! Krya på dig, Micke!
-
Sweet! Jag kommer! Hoppas nu bara att handleden håller…
-
Ärligt talat, så kör jag nästan lika fort med lessachers konstiga fenor som med vanliga raka. Om det sen beror på att det oftast är sjögräs när det blåser, det vet jag inte. Nu har jag ju inte kört tokfort, så jag vet ju inte hur den beter sig i farter över 40… Men min bästa tid med en Chameleon är bara en knop sämre än min bästa med rak fena…
Jag hävdar att i mitt fall så är det inte prylarna som begränsar min framfart ännu, utan det är gubben på brädan som är flaskhalsen…Dock ser ju en duo 24 ut att motsvara en chameleon 28, vilket motsvarar runt 34-35 cm rak fena. Så speedstorlek är det ju inte..
Och dom där hacken verkar faktiskt funka. Får sällan riktiga spinouter, utan bara ”små” spinouter, det känns typ som om man får spinout på en av dom ytor som finns, sedan greppar fenan igen.