Forumsvar skapade

Sida 200 av 420
  • jester

jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 13:34 som svar på: SweSpeed West – Funrace

Ja, gäller hela dan. Men vi avvaktar med att utropa ett race förrän ikväll, då proggen är mera säker

• jester

jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 11:21 som svar på: SweSpeed West – Funrace

ok. kanske blir ett äkta rejs i morron då om vi har tur. mer om detta ikväll.

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 21:42 som svar på: MFC Lessacher Chamäleon

Och när Ölandsbor säger att det är mycket sjögräs skall du ta det med en nypa salt.. Var nån lokal som tyckte det var otroligt mycket gräs ute i somras.. Jag skruvade trumpet på min weed-fena… Tror jag såg tre strån på hela den sessionen… 😀

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 20:38 som svar på: Riggning – NP RS5

Prova att dra nån cm eller två till… Jag skulle nog vilja se akterliket kollapsa ännu lite längre ner, och aningens närmare maststrumpan

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 20:30 som svar på: MFC Lessacher Chamäleon

Lösningen är enkel: köp en av varje!

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 20:23 som svar på: Locosys GT11

o nu spånar jag fritt när jag tror att garmin sparar/använder triangel mätningen mellan sateliterna och gt11 desutom tittar/sparar på frekvens ändringen på radiovågorna därimellan.

Tror du slått huvudet på spiken där. För gubbarna som kan det här yiddrar om att man kan bevisa hastigheten man åkt, tydligen.

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 16:40 som svar på: Locosys GT11

Och saken är den alltså att Garmin Geko/Foretrex aparar enbart ett uträknat värde vad gäller position (med ganska få decimaler), medans Amaryllo/GT11 lagrar den data som den får från sateliterna. Så i realiteten så är det programmen som sköter själva dopplerbiten? Eller har jag fattat fel?

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 16:06 som svar på: Var på syd i Göteborg?

Tyckte mig sakna ett par pinnar senast… Men så traskar jag ut utanför dom som finns vid launch…

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 16:04 som svar på: Riggning – NP RS5

Seglet ser definitivt bättre ut på första bilden. Kanske tom att det behövs ytterligare någon cm nedhal?

Nedersta lattan ser lite skum ut.. Kolla så den är hel

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 13:59 som svar på: MFC Lessacher Chamäleon

Jag kör min 28 till min TB58 (80l) och 6.6

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2008 vid 06:06 som svar på: Locosys GT11

Pga dålig upplösning på den sparade datan (då spelar det ju ingen roll vilken metod dom använt för att skapa trtackpointen), så uppstår ju den sk grid-effekten. Och denna kan tydligen slå på +- 2 knop…

Det är ju bara att titta på en gpx-fil, och jämföra med GT11:ans binära filer. Gpx-filerna går i sicksack, medans man får en mjuk fin kurva med GT11.

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2008 vid 20:12 som svar på: MFC Lessacher Chamäleon

DEn funkar riktigt bra den där. För o vara weed-fena iaf…

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2008 vid 19:39 som svar på: Rejsig weedfena

Har iofs bara en storlek av den, men det kommer nog kompletteras med någon till eventuellt. Så ja, jag gillar den bra. Teknosport-varianten är inte kolfiber.. Vet inte vad det är för material, faktiskt

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2008 vid 14:31 som svar på: Rejsig weedfena

Nu frågade ju snubben efter att slippa denna bit…

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2008 vid 11:23 som svar på: Locosys GT11

glader: Ja, filerna som Garmin producerar använder *inte* doppler. Dock skall tydligen displayvärdet räknas ut mha doppler. Finns i en tråd på GP3S-forumet där en snubbe från Garmin talade om hur det verkligen fungerar.

Sida 200 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA