jester
Forumsvar skapade
-
Ja, gäller hela dan. Men vi avvaktar med att utropa ett race förrän ikväll, då proggen är mera säker
-
ok. kanske blir ett äkta rejs i morron då om vi har tur. mer om detta ikväll.
-
Och när Ölandsbor säger att det är mycket sjögräs skall du ta det med en nypa salt.. Var nån lokal som tyckte det var otroligt mycket gräs ute i somras.. Jag skruvade trumpet på min weed-fena… Tror jag såg tre strån på hela den sessionen… 😀
-
Prova att dra nån cm eller två till… Jag skulle nog vilja se akterliket kollapsa ännu lite längre ner, och aningens närmare maststrumpan
-
Lösningen är enkel: köp en av varje!
-
o nu spånar jag fritt när jag tror att garmin sparar/använder triangel mätningen mellan sateliterna och gt11 desutom tittar/sparar på frekvens ändringen på radiovågorna därimellan.
Tror du slått huvudet på spiken där. För gubbarna som kan det här yiddrar om att man kan bevisa hastigheten man åkt, tydligen.
-
Och saken är den alltså att Garmin Geko/Foretrex aparar enbart ett uträknat värde vad gäller position (med ganska få decimaler), medans Amaryllo/GT11 lagrar den data som den får från sateliterna. Så i realiteten så är det programmen som sköter själva dopplerbiten? Eller har jag fattat fel?
-
Tyckte mig sakna ett par pinnar senast… Men så traskar jag ut utanför dom som finns vid launch…
-
Seglet ser definitivt bättre ut på första bilden. Kanske tom att det behövs ytterligare någon cm nedhal?
Nedersta lattan ser lite skum ut.. Kolla så den är hel
-
Jag kör min 28 till min TB58 (80l) och 6.6
-
Pga dålig upplösning på den sparade datan (då spelar det ju ingen roll vilken metod dom använt för att skapa trtackpointen), så uppstår ju den sk grid-effekten. Och denna kan tydligen slå på +- 2 knop…
Det är ju bara att titta på en gpx-fil, och jämföra med GT11:ans binära filer. Gpx-filerna går i sicksack, medans man får en mjuk fin kurva med GT11.
-
DEn funkar riktigt bra den där. För o vara weed-fena iaf…
-
Har iofs bara en storlek av den, men det kommer nog kompletteras med någon till eventuellt. Så ja, jag gillar den bra. Teknosport-varianten är inte kolfiber.. Vet inte vad det är för material, faktiskt
-
Nu frågade ju snubben efter att slippa denna bit…
-
glader: Ja, filerna som Garmin producerar använder *inte* doppler. Dock skall tydligen displayvärdet räknas ut mha doppler. Finns i en tråd på GP3S-forumet där en snubbe från Garmin talade om hur det verkligen fungerar.