jester
Forumsvar skapade
-
Jag har sett ett antal filer från GT11, och tror knappt jag sett en enda spik. Men Garmins filer däremot…
Och GPSen *skall* hänga i en Aquapac högt upp på ena armen. Kan ju inte vara *så* svårt.
Är antagligen inget snack om att GT31 är bättre, men jag tror inte många kommer märka någon skillnad, faktiskt. -
Om dom hade höjt samplingsfrekvensen till exempelvis 5 Hz, så hade man ju fått högre noggrannhet av den enkla anledning att man får mer mätdata. ”mindre hackiga” värden, helt enkelt.
Biten med höghus är ju helt enkelt att Sirf III inte är lika känsligt för störningar (som jag skrivit tidigare). Så som det ser ut nu, så kommer vi nog inte uppleva någon skillnad mellan GT11 o GT31. Iaf inte här där vi har gott om sateliter.
Men prylbög som man är, så är jag ändå sugen på en GT31 med blåtand… 😀
-
Det är ju en mer eller mindre identisk maskin där dom bara bytt ut själva GPS-chippet.
-
Blir aldrig jämn vind vid TT. Är ju land åt alla håll (utom åt syd, då).
Men tror nog att sedan vi upptäckte att det gick bra o köra bortåt Tjolöholm, så har nog dom flest satt sina bästa tider där borta.
-
Nu verkar även GT31 ha blivit godkänd:http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=faq&smnu=gps&val=&uid=
-
Jag är mest förundrad över att hank lyckas logga in nästan varje gång… Inte illa pinkat…
-
Ser ju iofs ut o vara ganska extremt lågvatten, men jag hålelr med. dom är abnorma. Frågan är hur mycket dom är ivägen vid sydlig vind, då man brukar köra bort mot bondgården, och förbi piren över mot Onsala-halvön.
Förhoppningsvis har det blivit lite djupare öster om kanalen, så man kan satsa på lite goa toppfarter. Dock är det ju risk att där är för lite vatten…
-
Det gör tydligen ganska stor skillnad. Har själv inte fått uppleva stället när det blåser. Planade 3 repor när jag var där. Och på en av dom körde jag över en tysk…
-
surfan;459941 wrote:Ja har vev och det är sååå gött
Ha! Den satt där den skulle…
-
Personligen tycker jag det ser ut som om en av lattorna ser lite kort ut oxå? Hur fäster du cambern i den??
-
Lämplig vindriktning på TT är: alla… Men Väst eller vindar med mycket Ost i sig är bra. Rakt S kan bli extra skumpigt, dock.
-
Eller så kör vi kast med liten hanky panky… 😀
-
Det beror på att dunken inte riggar sina segel själv. Hans caddie löser detta…
Allvarligt skämtat, så ser jag ingen anledning att anstränga mig i onödan när jag riggar, faktiskt. Dessutom så har veven ytterligare en fördel, man slipper sätta sig på backen när nedhalet skall dras.