Forumsvar skapade

Sida 199 av 420
  • jester

jester

Medlem
    2 maj, 2008 vid 09:26 som svar på: Vilka blommor i rabatten ?

Ingen aning. Första växten jag planterat som inte tillhört mina föräldrar…

• jester

jester

Medlem
    2 maj, 2008 vid 08:17 som svar på: Vilka blommor i rabatten ?

Jag planterade nån form av en i min rabatt igår…

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2008 vid 23:38 som svar på: Simmer 2-XC – feedback

OK, dom har jag missat isf… Skulle väl vara Prydes nya då, men det är fortfarande lattfickan som cambrarna rör sig runt..

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2008 vid 22:03 som svar på: Simmer 2-XC – feedback

Ogillar konstruktionen där cambers krokas på lattfickans främsta del (inuti maststrumpan).

Vill inte vara sådan, men hur skulle det annars fungera? Så fungerar väl alla cambersegel? Problemet är väl att denna typ av segel har väldigt smalmastficka, vilket innebär att det finns risk att lattan går sönder vid riggning, avriggning..

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:30 som svar på: SweSpeed SYD Cup -08

Björn: Kolla med GetWet

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:12 som svar på: SweSpeed SYD Cup -08

Klang o resp tävlingsansvarig har fått mail ang. hur man publicerar resultaten på min server…

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:55 som svar på: Locosys GT11

Den måste sitta på överarmen/axeln (mao så att den inte kommer under vatten lika ofta). Dessutom behöver du en Aqua-pac (som händelsevis är enkel att fästa runt överarmen..)- Modellen som passar heter Sports 208, har jag för mig.

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:42 som svar på: Exocet Warp SL ProModel 2009

Är man lite tyngre så funkar den minsta slalombräda fullt bra. Har inte upplevt den som för stor iaf.
    Men visst, jag är sugen på en Warp Speed oxå…

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:37 som svar på: Exocet Warp SL ProModel 2009

Här i Sverige lär det nog inte vara något större problem. Och i vattnet är det inget problem oavsett var man är. Till formulan får man med ett solskydd. Vet inte hur det är med dessa. Verkar vara lite färg i botten, så man får väl lägga den sidan upp då..

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2008 vid 09:31 som svar på: Köpa GPS

Jag tycker att du köper en relik, iaf. Men dom duger om man bara vill kolla ungefär hur fort det går osv. Skall du tävla seriöst så är det GT11/GT31 som gäller.

• ok, jag förstår… Hoppas kunna komma ner, och kika på spektaklet iaf (kan ju inte gippa…). Men är egentligen bortbjuden den dan… Men är progonosen fördelaktig, så kommer jag nog.. 😀

• Var det inte snack om att detta skulle vara ett long distance?

• jester

jester

Medlem
    29 april, 2008 vid 16:47 som svar på: Neil Pryde: RS Racing vs RS Slalom vs Hellcat

Hoppet mellan 6.7 och 5.8 är perfekt.. Jag som är lite tyngre använde min 5.8 två ggr på nära två säsonger… Dom gånger det blåser 5.0-5.4 i Sverige är det såpass hemsk sjö, så det blir oseglingsbart ändå…

• jester

jester

Medlem
    29 april, 2008 vid 05:22 som svar på: Grattis Janne!

Grattis, mannen!

• jester

jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 19:09 som svar på: SweSpeed West – Funrace

Jag kom dit 16:45. Riggade 6.6 (på inrådan av surFAN), Bytte om, kom ut på vattnet. Körde en repa. PANG… vinden tog slut… Fick snällt traska hem igen… SKIT! 😀

Men det var gött väder iaf…

Sida 199 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA