jester
Forumsvar skapade
-
Ingen aning. Första växten jag planterat som inte tillhört mina föräldrar…
-
Jag planterade nån form av en i min rabatt igår…
-
OK, dom har jag missat isf… Skulle väl vara Prydes nya då, men det är fortfarande lattfickan som cambrarna rör sig runt..
-
Ogillar konstruktionen där cambers krokas på lattfickans främsta del (inuti maststrumpan).
Vill inte vara sådan, men hur skulle det annars fungera? Så fungerar väl alla cambersegel? Problemet är väl att denna typ av segel har väldigt smalmastficka, vilket innebär att det finns risk att lattan går sönder vid riggning, avriggning..
-
Klang o resp tävlingsansvarig har fått mail ang. hur man publicerar resultaten på min server…
-
Den måste sitta på överarmen/axeln (mao så att den inte kommer under vatten lika ofta). Dessutom behöver du en Aqua-pac (som händelsevis är enkel att fästa runt överarmen..)- Modellen som passar heter Sports 208, har jag för mig.
-
Är man lite tyngre så funkar den minsta slalombräda fullt bra. Har inte upplevt den som för stor iaf.
Men visst, jag är sugen på en Warp Speed oxå… -
Här i Sverige lär det nog inte vara något större problem. Och i vattnet är det inget problem oavsett var man är. Till formulan får man med ett solskydd. Vet inte hur det är med dessa. Verkar vara lite färg i botten, så man får väl lägga den sidan upp då..
-
jester
Medlem30 april, 2008 vid 08:37 som svar på: Per ANderssons minnesrace den 17:e Maj – ett slalomevent du inte vill missaok, jag förstår… Hoppas kunna komma ner, och kika på spektaklet iaf (kan ju inte gippa…). Men är egentligen bortbjuden den dan… Men är progonosen fördelaktig, så kommer jag nog.. 😀
-
jester
Medlem30 april, 2008 vid 08:25 som svar på: Per ANderssons minnesrace den 17:e Maj – ett slalomevent du inte vill missaVar det inte snack om att detta skulle vara ett long distance?
-
Hoppet mellan 6.7 och 5.8 är perfekt.. Jag som är lite tyngre använde min 5.8 två ggr på nära två säsonger… Dom gånger det blåser 5.0-5.4 i Sverige är det såpass hemsk sjö, så det blir oseglingsbart ändå…
-
Jag kom dit 16:45. Riggade 6.6 (på inrådan av surFAN), Bytte om, kom ut på vattnet. Körde en repa. PANG… vinden tog slut… Fick snällt traska hem igen… SKIT! 😀
Men det var gött väder iaf…