Forumsvar skapade

Sida 219 av 420
  • jester

jester

Medlem
    21 januari, 2008 vid 19:57 som svar på: F2 SX Team Edition 2008

Hänkö: F2 verkar ju skita i sina Air-pipes. Cut-outs verkar dock vara lite mer seglivat. Jag trivs bättre utan, men det verkar ju fungera ganska bra med dom oxå…

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:50 som svar på: Tävlingskalendern 2008

Ser att det är samma datum/plats som F2 speed-tjofräsen. Hur ligger planerna där? Brukar ju vara fullt upp med alla speedheat? Lär väl vara en del som vill vara med på bägge tävlingarna, skulle jag gissa

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2008 vid 16:49 som svar på: F2 SX Team Edition 2008

Är itne ett dugg förvånad över att air-pipes försvinner. Var bara en tidsfråga, eftersom ingen annan hoppade på trenden så var det nog inga förbättringar att tala om.

Men det måste kännas lite surt för dom som beställt SX 2008? Var dom inte bra, eller varför togs dessa TE brädor fram? Flera märken har ju börjat köra livscykler som är längre än 12 månader, och så gör F2 tvärtom? Jag fattar inte riktigt, faktiskt…

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2008 vid 06:21 som svar på: Falkenberg, kan det vara nåt?

Bör väl inte vara några problem för dig och din jet-ski?

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2008 vid 16:44 som svar på: GPS i Speedcupen

Problemet är väl just dom fasta datumen. Är ju trots allt speed vi pysslar med, och inte lättvindsslalom. Är ju bättre att ha en lite mera flexibel tävlingsform som tar hänsyn till prognoser. Men visst, jag förstår att det ibland kan vara bra att kunna planera om man har familj, långt o resa, osv..

Och jag förstår fortfarande inte argumentet med GPSen. Hade den varit dyr, så hade jag förstått det, men inte när dagens GPS:er är så billiga som dom är. Är ju som sagt samma kostnad som för *en* hygglig fena.

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2008 vid 13:36 som svar på: GPS i Speedcupen

Ett alternativ är dom lokala speed-cuper som anordnas i Team Swespeeds namn. Kommer säkert fler alternativ…

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2008 vid 13:33 som svar på: GPS och video på "Driven-by-wind"

ah… Trodde det var nytt rejs då Martin fått bättre tider…

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:08 som svar på: GPS och video på "Driven-by-wind"

Verkar ha varit race idag igen. Finian återigen på topp:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 21:52 som svar på: Severne Code Red 2008

Ser bra ut. Synd at5t dom fegat ur, dock. Hade varit bättre om det varit helt rött istället för den fjolliga ut-toningen av det röda.. 😀

Har du beställt några, Tobias?

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 13:56 som svar på: Masters of speed är på gång igen

Ja, jösses! Och jag som tycker min TB58 är liten o smal.. 😀

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 13:27 som svar på: MYCKET vind imorgon, lör

Jao, Balgö har vi spanat på, men där är ruggigt steningt tyvärr (enligt utsago, har inte testat själv).

Yeye, hoppas ni får kört i morgon. Själv väntar jag på segel fortfarande… 🙁

Och Ygge: Du såg min smiley, va? 😀

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 11:27 som svar på: Mastkurvor?

Sanningen är hård… För att få optimal prestanda måste man använda tillverkarens rekommenderade mast. Är ju en del segeltillverkare som kör Simmer/Powerex, men dom flesta större, och en del små segeltillverkare kör med egna master.

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 11:18 som svar på: MYCKET vind imorgon, lör

För ett par år sedan snart (den dan du blåste bort, Ygge ;)) så hade vi väl runt 22 m/s i byarna. Jag, Erik och Daniel toppade runt 34 i displayen. Efter ett tag mojnade vinden ganska rejält. Då höjde vi våra displayvärden till mellan 36 och 38 knop.
    Blir helt enkelt för studsigt vid så mycket vind.

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2008 vid 11:09 som svar på: MYCKET vind imorgon, lör

Ingen lär putsa sina rekord i Sverige på västlig storm… 😀

• jester

jester

Medlem
    17 januari, 2008 vid 10:18 som svar på: Da kine cold water glove

Skall ni limma våtdräktsprylar så är Sika Flex grymt bra. Behåller flexibiliteten, och sitter som berget. Använd handskar vid applicering, annars blira man inte av med det förrän du slitit ut huden… 😀

Sida 219 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA