jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem8 januari, 2008 vid 21:10 som svar på: Trimsystem eller indikatorer för rätt trimmat segelJa, det är ofattbart, faktiskt. VTS funkade kanon, på mina North Warp. Det fina är att du alltid får samma riggning, det fungerar ju inte att alltid dra x antal cm, då segel gärna töjer sig lite allt eftersom.
Tipset är ju att sätta en liten tejpbit när man verkligen fått till riggningen, så man kan återskapa nästa gång.
-
Det är en skillnad på 0.8 procent… 1s är uträknat med doppler dessutom, har inte koll på hur displayvärdet räknas ut.
-
Kommer ju introduceras en ny tävlingsform som heter FreeRace där det kommer köras längre bogar. Dessutom anordnat av vindsurfingförbundet.
-
Det är inte så svårt, faktiskt. Kör själv GPSResults, men kommer nog köpa RealSpeed oxå.
-
Kul att även Finian börjat använda GPSen. Kul att det verkar stämma så bra överens med GPS och videotiming.
-
Gissningsvis en GT11 med Sirf Star III? Spännande
-
Det är lera, och ena stenen skall tydligen vara lika stor som en folka…
-
Det bör nog fungera… Beror lite på hur bred brädan är i häcken. Är den inte tokbred så borde det fungera. Min gamla Hypersonic hade en deep-tuttle box, men standardfenorna var vanliga tuttle, så jag vet att det fungerar…
-
Det går o montera ”klackar” på en vanlig Tuttle-fena så den blir deep-tuttle. Men det är nog onödigt på en såpass kort fena, eftersom det fungerar med vanlig tuttle i en deep-tuttle box. Vad är det för bräda som du skall använda fenan i? Om den har deep tuttle så kan ju 30 vara lite kort, kanske?
-
1 Daniel Borgelind 39.06 knots Walvis Bay – Speedstrip
Surfan
2 Markus Emanuelsson 38.32 knots Haga Park, Öland
Mackee
3 Robert Stavnas 37.46 knots Haga Park, Öland
Faster
4 Mikael Selington 36.92 knots Camping Bad Hoophuizen, Hulshorst
GetWet
5 Erik Larsson 36.90 knots fiskeback
trefyrfyra
6 Patrik Larsson 35.76 knots Haga Park, Öland
Pugge
7 Per Cullin 35.10 knots Haga Park, Öland
Culing
8 Jesper Kinnas 35.06 knots Haga Park, Öland
Jester
9 Johan Gelander 34.84 knots Torkelstorp
GlenAlpin (?)
10 Jan Sundin 34.78 knots Knarrholmen
SpeedJanne -
hmmm… könner igen mig på den, Buddha..! 😀
-
Med tankae på den på tok för låga minimiihastighet på F2 speed, så är det nog inte så tokigt Dala… Du verkar ha tappat en etta i ditt segelnummer oxå… Bara för att förvirra oss andra??
-
Utdrag från GP3S:
Everyone posting with a Doppler device has to post speeds in Doppler. So far the only recommended Doppler device is the Navi/GT-11.
Så glöm inte att kryssa i denna ruta innan ni skickar upp några tider till GP3S.
-
Jag är Jesper Kinnas iaf…
Har för mig att vi gjorde en sådan lista nån gång? Orkar inte söka… 😀
-
jester
Medlem4 januari, 2008 vid 08:26 som svar på: När sker första tävlingen där både kiteare och vindsurfare tävlar mot varandra?Resultat från Walvis hittar du här:
http://www.speedweek.co.za/2007report.html
För att förtydliga, så har jag inget emot kite-folk som sköter sig, men klarar mig som sagt gärna utan linorna o drakarna i närheten. 😀
Verkar vara ett par kiteare som kommer satsa lite på GPS i år, och det tycker jag är kul. Kite har ju även en dedikerad speed-site för GPS. Kolla här: GPS-Kitesurfing.com (sidan verkar vara nere just nu)