Forumsvar skapade

Sida 222 av 420
  • På världscupstävlingen i Walvis Bay i Afrika så tävlar ju vindsurf o kite samtidigt. Dock inte i samma klass.

Dock så ser jag ingen anledning varför det skulle tävlas mellan klasserna. Är ju olika förutsättningar, och skall jag vara riktigt ärlig så är jag glad om jag slipper dom där linorna i min närhet.

• jester

jester

Medlem
    4 januari, 2008 vid 06:31 som svar på: Hur ligger det till med vinterträningen?

Spelar badminton 2-3 timmar per vecka. I motsats till dom flesta här, så vill jag loosa ca 10 kg, men det har väl gått lite sisådär hittills. Skall försöka cykla lite oftare, men faen vet om jag har lust o gå ut o jogga. Är ju så in i h-vete tråkigt att springa. Gjorde det tillräckligt i min ungdom då jag tävlade på längdskidor..

• jester

jester

Medlem
    3 januari, 2008 vid 20:36 som svar på: Locosys GT11

Hmmm…

Är det bara jag som missat denna, men är denna ny? http://www.locosystech.com/download/handheld/NAVILINK_II_Installer.rar

Ett litet Windowsprogram som hjälper med att backupa, och återställa inställningar, hämta värden från Speed-genie, sätta namn på användare osv. Borde gå att göra en inställningsfil som innebär att man får korrekta inställningar på ett enkelt sätt. Skall kolla vidare på detta i helgen..

• jester

jester

Medlem
    3 januari, 2008 vid 20:14 som svar på: TT imorgon?

Ajdå! Krya på dig, kåmpis!

• jester

jester

Medlem
    3 januari, 2008 vid 16:05 som svar på: Följ Master of speed på windsurfjounal

gäller bara o hitta en arena som är närmare 1000 meter lång… 😀

• jester

jester

Medlem
    3 januari, 2008 vid 15:54 som svar på: Följ Master of speed på windsurfjounal

Ser inte ut o bli 50 idag… Är ganska stor skillnad på 46 och 50 trots allt…

• jester

jester

Medlem
    3 januari, 2008 vid 12:30 som svar på: Följ Master of speed på windsurfjounal

Nu ligger den uppe o tickar på min ena skärm… Bra tips!!

Tydligen blev AAs tid sänkt till ”bara” 47.69… Hade varit kul med en 50+ knop…

• jester

jester

Medlem
    2 januari, 2008 vid 22:58 som svar på: Nedhal på rejssegel

Det kan nog stämma. Tror jag förlängde min med 42 cm…

• jester

jester

Medlem
    2 januari, 2008 vid 22:33 som svar på: Nedhal på rejssegel

Kinetic: håll koll på kolfiber-röret, vid första ”ringen” min sprack där. En av dom smarta prylarna med MXT är just hållbarheten. Rullarna sitter på ett stycke som är gjutet i ett stycke, mao inga plastdelar som går sönder. Att rullarna i sig är extremt smarta, vilket innebär att tamparna går spikrakt är ju inte fel det heller.

• jester

jester

Medlem
    2 januari, 2008 vid 20:00 som svar på: Nedhal på rejssegel

Jag använder alltid vev. Utöver att den sparar min rygg, så slipper man ju sitta ner på marken o dra ner bitarna. Oftast glömmer man att det kan vara fuktigt osv på marken. Gött o slippa den biten oxå. Samt att man har bättre kontroll på nedhalet, och kan justera in det efter behag på ett enklare sätt.

Bra mastförlängare skadar inte heller, och den bästa jag testat hittills är som sagt Prydes MXT. Som tur är så fungerar den nya mastfoten numera oxå… 😀 (NP hade ju stora problem med mastfötterna förra året… Men jag MacGyvrade mina, och har nu dessutom fått dom utbytta mot fixade varianter)

• jester

jester

Medlem
    1 januari, 2008 vid 22:16 som svar på: Ytterligare en bräda, vad välja

Tror du är rätt ute när du tänker på super-x bräda. Hade själv en sådan innan jag bestämde mig för att satsa på slalom/speed fullt ut. Tog ett litet tag innan jag slog dom PBn jag hade på den brädan. Fördelen är ju att du kan trimma upp eller ner brädan efter behag beroende på vilken typ av fena du sätter på.

• jester

jester

Medlem
    1 januari, 2008 vid 18:19 som svar på: GoTTT nutt aaaaår!!!!

Borats speedos, eller vad? 😉

• jester

jester

Medlem
    31 december, 2007 vid 22:53 som svar på: GoTTT nutt aaaaår!!!!

Nått Gytt Ar!

• jester

jester

Medlem
    31 december, 2007 vid 14:09 som svar på: GPS Speedsurfing Top 10 2008 – svenska namn?

Jao, var väl en standard Stealth 5.0 han satte rekordet med.

NS hade ju en speed-proto där mastfickan gick hela vägen ut till bomnocken.. Nu kör alla ”standard”-segel… Bra för oss.

• jester

jester

Medlem
    30 december, 2007 vid 22:21 som svar på: GPS Speedsurfing Top 10 2008 – svenska namn?

Låna en av Gustav… 😀

Sida 222 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA