jester
Forumsvar skapade
-
Saxat från http://www.vindsurfingforbundet.com/ (SVF Info/Bli medlem):
Medlemskap
För att bli medlem så betalar du in medlemsavgiften till plusgironummer 444344-6 samt skickar ett mail till kassören med dina uppgifter (se nedan). Glöm ej att ange namn och e-post vid inbetalningsskedet (inbetalningstexten).
Medlemsavgifter 2008:
Senior 300 kr
Junior 150 kr (upp tom 22år)
Stödmedlem 50 krPlusgiro: 44 43 44 – 6
Kassör: Filip Wallin (filipwallin@hotmail.com)I mailet till kassören anger du namn, e-post, adress, födelsedatum, klubb, klubbförkortning samt önskemål om segelnummer. Endast segelnummer över 100 är tillgängliga för nyregistrering. Välj ”medlemsregister” till vänster i menyn för att se vilka nummer som är upptagna. Segelnummer som inte står med i medlemsregistret är lediga.
Du som redan är medlem i SVF (står med i medlemsregistret) och har betalat medlemsavgift under fjolåret märker betalningen med namn eller segelnummer samt mailadress. Observera att registreringen av ett segelnummer endast kan gälla så länge man är medlem i förbundet.
-
Hoppa med i en klubb, gå med i SVF, och du blir tilldelat nummer. (det visste du nog redan, men andra kanske inte vet?)
Siffror går att köpa hos vissa surfbutiken, men gå ner till din lokala båt-tillbehörs butik så har dom det säkert. Sist så tillverkade jag mina siffror själv mha mallar och vanlig självhäftande hyllplast.
Men till nästa år kommer jag anlita en firma som tillverkar klistermärken, och göra svarta plattor med vita nummer i. Då kan man ha siffrorna på samma ställe på bägge sidor om seglet. -
*suck*… Finns mer än en snubbe som heter Daniel..
-
Har nog råkat beställa en ny bräda jag med. Blir en Warp Slalom 62 för att täcka hålet mellan min 80-litare och min 105:a…
-
Kul, Daniel! Bidde Maui Sails, eller?
-
Dom goggles jag testade i lumpen (94/95) var inte direkt lämpade för så mycket annat än att använda vid spaning lite då och då. Att springa omkring i skogen var toksvårt. Varför? Allt djupseende försvann… Men kanske blir lite lättare med dubbla linser osv… Kikare förbättrar ju mörkerseendet hyfsat bra, men kan ju bli lite tokigt:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SmnjV5juzw4[/youtube]
-
Det känns som om orginalfenan är ”onödig”, verkar ju lite för ambisiöst att ha en fena till varje segelstorlek… 22 cm på 5.0, 27 cm på 5.8 och 32 på 6.9…
Det är snarare tvärtom, det är smart… Om man känner sig lite överriggad, så kand et faktiskt hjälpa att bara slänga på en mindre fena på brädan. Enklare än att rigga om, helt klart.
-
Är det inte så att *board och Severne är lite polare nu får tiden? AA profileras ganska hårt av NP… Kan ju vara så enkelt…
-
Se dagens lucka fär en liten vägbeskrivning till TT..
Och GW: Vet du inte vad jag pratar om, så se till att använda senaste versionen av Internet Explorer bara… 😀
-
Jag talar ju bara för mig själv, men systemet med heat och den extremt låga gräns för att ett heat skall bli godkänt passar inte mig alls. Tex så kunde jag inte ens köra banan i Kagshamn förra året, då jag var tvungen o plocka fram min lättvindsslalom, och 49 cm fena. Problemet var att folk med kortare fenor hade bottenkänningar. Inte så kul, och definitivt inte speed… MEN, jag kommer definitivt dyka upp på tävlingarna och heja på mina kompisar, samt vara ute o bränna lite goa repor vid sidan av tävlingsbanan.
Ang. SweSpeed cuperna. Jag tror att det bör utses ”scorekeepers” för resp. cup, så att stackars Lasse inte behöver jobba ihjäl sig, eller när han är bortrest. Jag tycker ju att resultat borde sammanställas dagen efter varje heat, vilket innebär att folk måste posta sina tider senast samma kväll som heatet. Bara förslag från min sida för diskussion…
Hmmm… Om vintern blir lång och mörk, så kanske jag kan slänga ihop ett litet datoriserat system för det här i vinter. Vi får se, jag lovar inget. Sitter ju med sånt där på jobbet, så det är inte SÅ kul o sitte o koda på kvällarna… 😀 Då sitter jag hellre o kollar på senaste avsnittet av Heroes, eller Californication… 😉
-
Hmmm.. Blir nog inga F2-loggor i mina segel i år (heller)…
Finns det några planer för något SSM i år, eller? Finns det nåogt intresse för SweSpeed cup 2008? (ja, måste skötas bättre här på västkusten)
-
Japp, håller med Pugge. Det gäller att ha en begränsad bana. Exempelvis borde ju ankdammen vara off-limits, då ett helt startfält inte skulle få plats där nere…
-
Ola H.;433034 wrote:Helt klart en prestation att svarva en fena.
Yeye, vi tar det på utrikiska då… ”Made of high quality G10 and CNC foiled ”
-
Det speciella är att det är ett nytt märke på marknaden, och det är väl inget negativt med det?
Det är inget MFC-material, utan det är CNC-svarvade G10-fenor det handlar om. Mao så verkar det vara en snarlik konstruktion som tex Tectonics har?
Att sedan MFC har en fena som är billigare spelar väl ingen roll? Den jag kände på var ju mjuk som en kola…
Tror säkert att Prolimits boogie-fenor är bra. Jag återkommer när jag fått mina fenor, innan dess är det ju inte mycket man kan säga, varken bu eller bä. Det enda jag har att gå på är vad Daniel fick reda på nere i Walvis, och där fick fenan lovord iaf.
-
Rekordet ligger på 48.7 knop över 500 meter. Numera har både vindsurfare och kiteare toppat över 50 knop med GPSer. Men det är som sagt över 500 meter som rekordet mäts, och det används videotiming för att mäta hastigheten.
Och ja, det står något om flytande vatten i reglerna… 😀