Forumsvar skapade

Sida 250 av 420
  • jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 14:05 som svar på: rigg bilder 2

behövs några ggr på vattnet först..

Färdigt någon gång 2012 då… 😀

Skämt åsido, så ser det ju bra ut. Lite rynkor i mastfickan har ju alla segel

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 11:09 som svar på: rigg bilder

30% kol i denna typ av segel är inte att rekommendera. Tittar man på bilden, så ser man att det ser lite konstigt ut. Seglet har kollapsat ända in till masten vid dom 2-3 översta lattorna, men har för lite tvist vid lattorna närmast bommen. Beror på att du har helt fel mast för seglet. Har du tur så är Arrowsmasten en powerex-variant, och då funkar ju ett flertal master (dessutom billiga) som finns på marknaden. Någon som vet?

• jester

jester

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:12 som svar på: rigg bilder

Och framförallt så spelar en liten rynka oftast ingen större roll. Har knappt sett något segel som saknar rynkor…

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 21:27 som svar på: Locosys GT11

Intressant tråd om tekniken i Garmin och GT11:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=4773

Verkar som om vissa på Garmin börjar förstå vad vi pysslar med (iaf om ni läser hela tråden…)

• jester

jester

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 16:31 som svar på: Vindsurfingens historik

Dom enda brädor han pular med nu för tiden är kite-brädor. Guy Kitar nästan enbart nu för tiden. Och ja, han har sytt sig en egen kite oxå 😀

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 17:08 som svar på: Locosys GT11

Nackdelarna är att det inte är freeware och att man inte kan ladda upp sin session automatiskt till GPS-speedsurfing.

I senaste versionen går det utmärkt att ladda upp till GP3S (som jag redan skrivit i denna tråden… :D)

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 12:31 som svar på: Hur snabbt har ni seglat i sommar?

Det har ju varit en bra sommar med många sköna PB för ett helt gäng med folk.

Själv har jag bättrat på min average till 35.1 och max 2 sec till 38.5

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 09:01 som svar på: Locosys GT11

Efterlyses: En riktig plug-and-play enhet med lättanvänd mjukvara! Idiot-proof!

Det är ju det vi har numera! Starta GPSen, surfa, stäng av GPSen, ta ut ditt SD-kort, in i kortläsare, öppna filen (som automatiskt har korrekt namn inkl datum). Analysera!

Kan inte bli lättare än så där, eller?

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 07:34 som svar på: Hur förvarar ni era brädor?

Mina brädor hänger på väggen på elfa-konsoller i ett förråd. Toksmidigt, helt enkelt.

• jester

jester

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 07:30 som svar på: Locosys GT11

Hmmm.. vi är många som hoppas att gps-speedsurfing ska bli enklare för användaren….

Det lär det bli, och faktiskt just pga denna enhet. Inga strulande COM-portar, långa väntetider och värde som skiljer sig markant på display och inläst data. Enda biten som är lite knölig är väl hur man ställer in den första gången. Men är det väl gjort, så är det ju inga problem. Och lagom till nästa år bör firmware:en vara mer eller mindre färdigutvecklad, helt klart.

Fick denna i födelsedagspresent, precis packat upp och börjat ladda ner firmeware.
    Har ni hunnit testa senaste Trail-releasen? känns den stabil eller ska man nöja sig
    med v1.5V? kan man backa smidigt om v1.61V skulle bugga?
    Några givna fällor man bör undvika?

Har inte hunnit trycka in den absolut senaste ännu, men jag gillade inte att man inte kan nolla max-speed i displayen i version 1.5.
    Skall installera V1.61(B0803a) ikväll hade jag tänkt mig…

Om någon på västkusten behöve hjälp med uppdatering av firmware, så är det bara o hojta!

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 11:38 som svar på: Rejsig weedfena

T-Zone funkar bra, G-sport har hyggliga weed-fenor (dock med offset base) och Lessacher Chameleon funkar kanon. Chameleon är min personliga favorit, känns inte som en weed-fena när man kör med den, och ingen offset. Jag har Tekknosports variant av fenan, som har bättre finish än dom handgjorda.

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 08:50 som svar på: Kompisarna vill börja Kita

Vi lever i ett fritt land, låt polarna göra vad dom vill! Linor och fallande drakar är farligt, ja. Men, jag tycker att kite-scenen har mognat den senaste tiden, och incidenter men folk som uppför sig illa har minskat. Gött! Kör mest i Torkelstorp, och där har det fungerat kanon i år.

Men sen när man har varit ute och kört och blött kiten är det ett jäkla meck med att torka eländet om man inte har tillgång till en stor gräsmatta/altan. Det sistnämnda gör att jag ofta struntar i att åka om det vankas regn.

Den biten förstår jag inte. Varför torka draken över huvud taget? Så länge man kör i saltvatten lär man ju inte få problem med mögel och röta osv. Var länge sen jag torkade min segel, och dom ser fortfarande bra ut.

• jester

jester

Medlem
    7 augusti, 2007 vid 08:10 som svar på: Speedmanual

Någon som vet vad programmet GPS:result kostar att köpa efter 30 dagar ??

€29 är svaret. Pogrammet begränsas till dom första tusen punkterna om man väljer att inte betala. Det kommer upp en länk till PayPal när tiden gått ut. Lite tokigt att man inte kan göra detta förrän tiden gått ut. Men är väl iofs bara till o maila snubben.

• jester

jester

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 20:53 som svar på: Mera fensnack

Och marginalerna blir ju inte mindre när dom passerar 330 km/h heller… 😀

Spanade lite mera noga på racet i söndags, och där finns antydningar till fillets där hjulupphängningen möter resten av chassiet..,

Sak samma, för mig gäller det att hitta en skön fena som man kan lita på. Tyckte mest det var ball o se dessa vingar som faktiskt liknar en sjögräsfena ganska mycket… 😀

• jester

jester

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 18:27 som svar på: Speedmanual

Hmmm… Jag fick en session är jag öppnade min binära fil från GT11:an. (Dock lyckades jag få till två filer då min aquapac var för trång, och GPSen stängdes av ute på vattnet… :D). Min GT11 är inställd att inte lagra några punkter om jag färdas under 3 knop, blir ju mindre irrelevanta punkter då… Så fenomenet borde ha uppstått hos mig med. Men gjorde inte det.

Har du läst filen direkt från GPSen, eller gått via g7towin eller liknande?

Har faktiskt kikat runt lite efter vad programmet kostar, utan att hitta något… Märkligt…

Sida 250 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA