jester
Forumsvar skapade
-
Jävligt luddigt skrivet. Man kan ju tolka det precis som man vill… Tror många har missat detta faktum. OM det nu är ett faktum.
Yeye, jag gör ju iofs en Rasmus här. Skall ändå inte vara med i tävlingen, men lägger mig i ändå…
-
Jao. Faster har bästa tiden satt på svenska vatten. En bra måttstock var ju SM i höstas. Även om det naturligtvis inte stämmer helt. Vissa lyckades lite över förväntatn (typ jag) och vissa körde lite sämre än väntat.
-
Saxat från walléns hemsida:
Tävlingsregler för 2007: För att få ställa upp i tävlingen behöver du ett segelnummer. Segelnummer finns att köpa på plats men kan även beställas i förväg av Svenska Vindsurfingförbundet, http://www.vindsurfingforbundet.com. Vi kommer inte ha några begränsningar i form av utrustning utan alla får ställa upp med vad som finns till hands. Tävlingen avgörs genom poängberäkning. Vi kommer försöka köra minst 3 heat där snabbaste uppmätta toppfart med lasterpistol får 0,75 poäng. 2:an får 2 poäng, 3:an 3 osv. Vinnaren är deltagare med minst poäng efter avslutad tävling. Tävlingen kommer köras på angiven bana som kommer presenteras av tävlingsledningen på plats vid respektive deltävling. Vid fler än 20 deltagare kommer deltagarna delas upp i grupper om max 20 deltagare/grupp.Där står det bara att man behöver ett nummer i seglet. Inget annat.
-
Det där står inte i inbjudan någonstans, vad jag vet… Är du säker på detta? Vet att det står i inbjudan till freestule-tävlingen, men inget i speedtävlingen
-
Mitt råd: rejs-segel 7.2-7.8 (NS Warp, NP RS*, Naish stealth osv). bräda runt 62 cm och cirkus 90 liter (Exocet Warp Slalom 62, Falcon 91, F2 SX S mfl). Har du tillgång till hyfsat jämn vind så lär 7.2 fungera fin, men är det lite byigare så är det 7.8 som gäller. Faktiskt är det så att grejerna bara känns stora på land. Kör själv 9.0 och 80 cm bred bräda som störst, och väl ute på vattnet i planing glömmer man bort storleken förvånansvärt snabbt.
-
Blåste faktiskt ganska bra. Var bitvis fullt tryck i 6.8:an. Har sett ett par kort där det definitivt finns lite rädsla i blicken.
-
funderar på en annan sak också har ni det?
att när man som lättviktare väljer segellinje är det mer lämpligt att välja storlekar me lång förlängare så riggen blir relativft mjukareMin 7.8 förlänger jag 42 cm, men känns ändå identisk med mina andra storlekar. Skulle iofs vara intressant att prova det seglet med en 490.
Tidigare hade jag ett NP V8 där jag hade en längre mast än rekommenderat (fel sorts oxå, en fiberspar), men jag fick aldrig testat med ”rätt” mast i det seglet och hade inga andra storlekar…
-
Haha… Kanske skall kalla den för East coast istället för 08… 😀
-
Och LBj har skaffat samma frisse som jag, fast inte lika radikal…
-
Jao, det kommer att fungera. Vet inte hur fenan ser ut, den kan du eventuellt behöva ersätta med något mer free-race aktigt.
-
OK, försöker mig på en översättning då:
1 Mikael Selington – GetWet
2 Robert Stavnas – faster
3 Erik Larsson – trefyrfyra
4 Daniel Borgelind – surfan
5 Michael Ohlund – MickeÖ
6 Nicklas Carlsson – ? (har för mig att det är hans segelnummer)
7 Tom Blomqvist – tbsurf
8 Johan Hellberg – HellBoy
9 Jesper Kinnas – Jester
10 Sven Andersson – SpeedSven (?)
11 Johan Gelander – skriver inte så mycket…
12 Jan Sundin – SpeedJanne
13 Per Cullin – cullin
14 Patrik Larsson – Pugge
15 Tobias Hed – TobHed
16 Jona Ljungstrom – ? (segelnummer)
17 Ulf Sjostedt – ?
18 Andreas Nystrom – ?
19 Micael Svensson – MGS
20 Markus Emanuelsson – ? -
Någonting, någonting kåta Robert läste jag det där iaf…