Forumsvar skapade

Sida 267 av 420
  • jester

jester

Medlem
    4 maj, 2007 vid 16:53 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Jävligt luddigt skrivet. Man kan ju tolka det precis som man vill… Tror många har missat detta faktum. OM det nu är ett faktum.

Yeye, jag gör ju iofs en Rasmus här. Skall ändå inte vara med i tävlingen, men lägger mig i ändå…

• jester

jester

Medlem
    4 maj, 2007 vid 09:38 som svar på: Vem är snabbast?

Jao. Faster har bästa tiden satt på svenska vatten. En bra måttstock var ju SM i höstas. Även om det naturligtvis inte stämmer helt. Vissa lyckades lite över förväntatn (typ jag) och vissa körde lite sämre än väntat.

• jester

jester

Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:38 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Saxat från walléns hemsida:
    Tävlingsregler för 2007: För att få ställa upp i tävlingen behöver du ett segelnummer. Segelnummer finns att köpa på plats men kan även beställas i förväg av Svenska Vindsurfingförbundet, http://www.vindsurfingforbundet.com. Vi kommer inte ha några begränsningar i form av utrustning utan alla får ställa upp med vad som finns till hands. Tävlingen avgörs genom poängberäkning. Vi kommer försöka köra minst 3 heat där snabbaste uppmätta toppfart med lasterpistol får 0,75 poäng. 2:an får 2 poäng, 3:an 3 osv. Vinnaren är deltagare med minst poäng efter avslutad tävling. Tävlingen kommer köras på angiven bana som kommer presenteras av tävlingsledningen på plats vid respektive deltävling. Vid fler än 20 deltagare kommer deltagarna delas upp i grupper om max 20 deltagare/grupp.

Där står det bara att man behöver ett nummer i seglet. Inget annat.

• jester

jester

Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:32 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Det där står inte i inbjudan någonstans, vad jag vet… Är du säker på detta? Vet att det står i inbjudan till freestule-tävlingen, men inget i speedtävlingen

• jester

jester

Medlem
    4 maj, 2007 vid 05:37 som svar på: fråga – rätt slalomstorlek för mig?

Mitt råd: rejs-segel 7.2-7.8 (NS Warp, NP RS*, Naish stealth osv). bräda runt 62 cm och cirkus 90 liter (Exocet Warp Slalom 62, Falcon 91, F2 SX S mfl). Har du tillgång till hyfsat jämn vind så lär 7.2 fungera fin, men är det lite byigare så är det 7.8 som gäller. Faktiskt är det så att grejerna bara känns stora på land. Kör själv 9.0 och 80 cm bred bräda som störst, och väl ute på vattnet i planing glömmer man bort storleken förvånansvärt snabbt.

• jester

jester

Medlem
    2 maj, 2007 vid 20:19 som svar på: segel

Carrera: Det där låter ju lite lovande! Är ju inte alltid helt lätt att få tag i värstingmsterna ibland…

• jester

jester

Medlem
    2 maj, 2007 vid 20:18 som svar på: segel

Jao, förstår hur du tänker… Men vad jag vill ha sagt är att min 7.8 som jag förlänger 42 cm känns exakt likadan som min 6.8 som förlänger bra mycket kortare (på samma mast dessutom)…

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2007 vid 20:50 som svar på: Ny film: F2 Speed Challenge 2006 Torkelstorp

Blåste faktiskt ganska bra. Var bitvis fullt tryck i 6.8:an. Har sett ett par kort där det definitivt finns lite rädsla i blicken.

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2007 vid 20:47 som svar på: segel

funderar på en annan sak också har ni det?
    att när man som lättviktare väljer segellinje är det mer lämpligt att välja storlekar me lång förlängare så riggen blir relativft mjukare

Min 7.8 förlänger jag 42 cm, men känns ändå identisk med mina andra storlekar. Skulle iofs vara intressant att prova det seglet med en 490.

Tidigare hade jag ett NP V8 där jag hade en längre mast än rekommenderat (fel sorts oxå, en fiberspar), men jag fick aldrig testat med ”rätt” mast i det seglet och hade inga andra storlekar…

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:45 som svar på: Inbjudan från ISA

Haha… Kanske skall kalla den för East coast istället för 08… 😀

• jester

jester

Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:44 som svar på: segel

North Sails Warp 2006 lär fungera bra… 😀

Skönaste segel jag haft i händerna iaf.

När du pratar denna typ av segel så är det *bara* rekommenderad mast som gäller. Så enkelt är det… Sorry.

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 21:42 som svar på: Race-prylar på SP

Och LBj har skaffat samma frisse som jag, fast inte lika radikal…

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 16:52 som svar på: vilken bräda?

Jao, det kommer att fungera. Vet inte hur fenan ser ut, den kan du eventuellt behöva ersätta med något mer free-race aktigt.

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 16:11 som svar på: Vem är snabbast?

OK, försöker mig på en översättning då:

1 Mikael Selington – GetWet
    2 Robert Stavnas – faster
    3 Erik Larsson – trefyrfyra
    4 Daniel Borgelind – surfan
    5 Michael Ohlund – MickeÖ
    6 Nicklas Carlsson – ? (har för mig att det är hans segelnummer)
    7 Tom Blomqvist – tbsurf
    8 Johan Hellberg – HellBoy
    9 Jesper Kinnas – Jester
    10 Sven Andersson – SpeedSven (?)
    11 Johan Gelander – skriver inte så mycket…
    12 Jan Sundin – SpeedJanne
    13 Per Cullin – cullin
    14 Patrik Larsson – Pugge
    15 Tobias Hed – TobHed
    16 Jona Ljungstrom – ? (segelnummer)
    17 Ulf Sjostedt – ?
    18 Andreas Nystrom – ?
    19 Micael Svensson – MGS
    20 Markus Emanuelsson – ?

• jester

jester

Medlem
    30 april, 2007 vid 16:06 som svar på: Mitt Franska uttal

Någonting, någonting kåta Robert läste jag det där iaf…

Sida 267 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA