jps
Forumsvar skapade
-
Skulle nog kunna funka. Frågan är väl bara hur mycket bättre det är jämfört med Årsta havsbad. Det är ju nästan samma spot fast på andra sidan. (och därmed rätt mycket längre att köra)
-
@fastforward 507100 wrote:
Smeta i neoprenlim i själva revan och tryck ihop kanterna mot varandra enligt instruktionerna. Låt torka. Smeta sedan på ett mycket tunt lager Liquisole ovanpå den lagade skarven och ett par mm på sidorna.
Neoprenlimmet är perfekt för att foga ihop ytor men det blir stelt. Är skadan runt knäet eller liknande böjligt ställe så spricker snart reoprenet runt lagningen istället. Liquisolen är lite flexig och ger en mjukare övergång till den stela lagningen.
Är det någon som vet hur man skruvar på korken på en Liquisole-tub förresten? Jag tycker jag skruvar på så mycket det går men tuberna är ändå helt genomtorkade till användning nummer två. Blir lite dyrt med en tub per reva…
Det är mycket svårt att få tuben att inte korka igen sig. Det blir dock lite bättre i alla fall om man alltid förvarar tuben i frysen. Jag har nog kunna använda min mer än 5 ggr i alla fall. Lite mer pillra bort torkat gegg varje gg bara…
-
Trevligt initiativ att lägga upp en reseberättelse med bilder och allt. Mer sådant!
-
Du kanske ställer så många frågor på en gång så att ingen orkar svara 😉
Limma/täta skarven mellan enkel och dubbelneopren har jag lyckats med ett antal gger genom att använda LiquiSole. Det gäller bara att kleta på rätt tjockt på tygsidan. Man kan behöva lägga på mer är ett lager eftersom tyget suger åt sig limmet.
Scorpion-lim har jag inte provat så det kan jag inte uttala mig om.
-
Ser ut att vara vid ärmhålet eller möjligen fothålet. Då har jag dåliga erfarenheter av liquisole. Det blir för stelt och neoprenet runt om spricker.
-
@epe 506336 wrote:
Tjena!
Här är några till på samma tema.
http://engbusk.se/toro_20081005/
/epe
Fler strålande bilder 🙂
-
Fina bilder. Mycket känsla i dem!
-
Häftigt projekt! Byggde/shapade du verkligen om fenorna också?
-
@xhib 505522 wrote:
Här finns lite fler bilder från Torö:
http://picasaweb.google.se/MatsB65/Tor081005#Tyvärr inte samma skärpa och klarhet som pressfotografen, men alla har ju inte ett 500 mm tele att ta till.
Inget fel på dina bilder heller. Man ser ju tydligt att det blåste lite i alla fall 😉
-
Fantastiska bilder! Lägg gärna upp fler.
-
Mmm. Det vara en massa jollemänniskor från Göteborg på väg därifrån när jag riggade. Lika bra kanske. 300 båtar hade varit lite mycket kanske…
Körde själv överriggat 4.7 mellan 12.30 o 15.00 sisådär. Det blåste som tusan mellan varven speciellt på motsatta sidan från Mjölkudden sett.
Två överiggade slalomsnubbar och en nybörjarkurs(!) var också på plats 🙂
-
Fantastiskt! Hoppas att det står sig under granskningen. 100 km/h nästa…
-
Oavsett om det håller eller inte så är det fantastiska tider och bara att gratulera!
-
@Grrrr 503361 wrote:
Eh.. precis. In vid radhusen (slingerstigen), det står en bom där men det är inte mer än ett staket. Därifrån är det inte mer än 50m ner till vattnet. Just nu är det ett hus till salu där, Slingerstigen 70 tror jag.
Det finns en bom i svängen på den stora vägen också men där går det inte att parkera (utfart, busshållplats osv.).
Jag åkte där både igår och idag, båda var bra (5.5m) men idag var det zuperzpitzenklasse, som mest nästan 50km/h.
Det blir rätt korta slag (~1400m på bifogad bild), rätt bra gipptränng. Jag hamnade aldrig riktigt i lä, hade säkert kunna åka längre. Och eftersom ’fetchen’ är från typ Saltsjöbaden blir det guppigt på den här sidan också. Det känns tryggt…
Pil: vindrikning
ostbåge: kärringviken
prick: björkviks bryggaKänns som om man kan driva iväg en bit om man får problem där vid den vindriktningen. Är nog ingen hit att köra ensam.
-
Glöm inte att ha sprickan uppåt när den torkar. Är sprickan tillräckligt stor så pillra in ett papper för att öka avdunstningen.
Fläkt kan nog vara bra men se till att det inte blir för varmt.
Annars finns det ju andra metoder med vakuum, centrifugalkraft etc 😉 bara att söka på forumet så hittar du diverse roliga idéer.
