klang
Forumsvar skapade
-
Bra skrivet Janne, du satsar fullt på en underhållningskarriär… – ”we like”
Tack till Putte och Uffe som kom ut och hämtade mig och my baby (RSR6.7). Tryggt att surfa i Klagshamn eftersom där alltid finns en massa klubbmedlemmar och båt. Men även då finns det risk för olyckor, Janne hade tur att det inte var ostliga vindar…
Seglet släppte från brädan för att jag slarvat med mastfoten. Har alltid berättat för grabben där hemma att inte blir av med brädan, vad du än gör. Så i alla scenario som jag förberett mig på så har jag en bräda att flyta på. Men ska jag vara ärlig så hade jag inte en chans att gå tag på den, min crawl var ingen match mot vågorna… och helt plötsligt befann jag mig mellan brädan och seglet… seglet är ju ingen livräddare direkt, men att hålla kvar i seglet är ju lätt en säsongsräddare.
Min behållning är framförallt en påminnelse, surfa aldrig ensam! Men även att fundera på hur man tar sig hem då något har inträffat. Kanske ska man vara mer öppen med att berätta för varandra när man går ut, och veta att någon håller koll efter en.
-
Härligt, snyggt jobbat Daniel… blev det en TT gipp på slutet 😉
-
Trist tobbe, men du slapp simma som två andra…
-
@Klint 508636 wrote:
Lite nytt på gräsfronten. Förmodar att detta är W. Lessachers Duo Weed som nu finns att få i G10 i svenska shoppar.
Mums mums
-
@andersbq 508218 wrote:
Låter som Andreas och Johan varit i farten, dom är ju båda genuint trevliga, även mot oss som inte är direkt några stora kunder.
Kan bara instämma, jag har fått massor med hjälp av Johan och Daniel (team rider) för att få ordning på mina lattor som jag trashar titt som tätt. Jag vet inte hur många gånger de hjälpt mig ”trimma” mina racing segel.
-
klang
Medlem14 oktober, 2008 vid 05:32 som svar på: Brädseglarförbundet ny klass i SSF? Kan någon reda ut begreppen?Kul allt fler vill driva sporten framåt, men det är ju fortfarande vindsurfing vi pratar om. Ett segel och en bräda som man står på.
Att starta ett nytt förbund visar en viss omognad i ledarskap, jag hoppas att ni internt inte hanterar era konflikter på liknande sätt. Oavsett, lycka till.
-
@P Malmkvist 507165 wrote:
Det gäller nog att få lyftet väldigt perfekt, dvs att få lyftet ur vattnet vid väldigt hög fart.. Om man ska kunna segla 50 knop med bärplan så måste de vara dimensionerade så lyftet inte kommer för tidigt..
Låter som om att du skulle behöva ett litet reglersystem för att styra ”vingarna” till optimalt läge… fälla dem allt eftersom farten ökar. Kanske kan man fixa detta mekaniskt då trycket ökar med farten…
-
Shit, det är grejor alltså… nerver av stål…
-
Helt underbar nid-bild… snacka om vikt väst… hahhaha
-
@lbj 506660 wrote:
Trojkan har besultat att göra Badjanne fullvärdig medlem. Välkommen in i värmen! Men kom ihåg att inte vara kaxig mot Trojkan och vad du än gör, posta inga snabbare tider än deras.
/TrojkanHahahaah… bra försök Lasse…
-
YIEHAAAAAAA
stort tack… äntligen… jag vet inte vad jag skall säga/skriva. Jag tackar Jeppe och Lars för allt stöd under dessa år. Och tobbe för all coaching och sponsring, Daniel och Mackan för alla tips, och sist och inte minst min kära hustru som har betalt allt ihop
Ni som ännu inte är fullvärdiga medlemmar, misströsta inte, det finns hopp. Kämpa vidare, trojkan ser er!
-
Mycket trevlig läsning 🙂
-
@Hänkö 506222 wrote:
Vad heter Bettan mer än Bettan, Klang? Kanske hon är så illa däran att hon kan komma och bo i mitt Junk-equipment-hem nästa år? Eller repar hon sig i Skåne verkligen??
Skånsk epoxi är som ingen annan… seg och outhärdlig… och om det inte vore för att frugan står för all sponsring så skulle jag gärna donerat brädan till dig för en lite peng.
Konstapel Kling får väl extra knäcka lite hos tullen och ”tulla bort” en bräda eller två 😉
