Forumsvar skapade

Sida 107 av 321
  • lars_k

Medlem
    11 juli, 2007 vid 12:55 som svar på: Bilder från Åsa i helgen!

Har knappt aldrig sett nån vågpaddlare som lyckats rida nåt nämnvärt på yttre revet. Men det är väl antagligen gött nog att hänga med polarna och paddla runt lite där ute i naturen. Synd dock för oss som blir totalt blockerade bara… 😛

• lars_k

Medlem
    10 juli, 2007 vid 19:45 som svar på: Surfpaket på surfspot.se, nåt att ha?

5.0 verkar lite litet för den brädan. Gå upp till 6.3 (+125 kr) om du vill plana tidigare och ha ett segel som passar perfekt till brädan.
    Jag tror det är bra grejor även om ”On” är ett lite okänt brädmarke här i Sverige vilket påverkar andrahandsvärdet (som är skit oavsett märke iofs…).

• lars_k

Medlem
    10 juli, 2007 vid 11:14 som svar på: PWA Gran Canaria

Stone åkte ut mot tysken i omseglingen… Stackars grabb! 🙁

• lars_k

Medlem
    9 juli, 2007 vid 13:36 som svar på: Mr steffo surffilmer är riktigt grymma!

Japp. Mr Steffo har gjort nästan all film på konfen. Han e grym! 😀

• lars_k

Medlem
    9 juli, 2007 vid 12:26 som svar på: Hur mycket måste jag banta?

Jag väger som du och dra rigg på min 100 liters Freestyle går väl men är inte helt lätt. Är du nybörjare behöver du nog minst 30-40 liter till för att stå stabilt när du drar.

• lars_k

Medlem
    6 juli, 2007 vid 17:12 som svar på: Laga bag?

Jag hade också revor i min bag. Jag klippte ut och limmade på ett sjok liknande grovt tyg med kontaktlim. Har hållt bra hittils, även på flyg.

• lars_k

Medlem
    6 juli, 2007 vid 16:34 som svar på: Varberg ?

I Getterön norr om Varberg lär det vara platt vatten.

• lars_k

Medlem
    6 juli, 2007 vid 08:22 som svar på: Nu drar vi…

Prognosen ser ju grym ut så det blir att hålla koll på bilderna.
    Ha de gött!

• lars_k

Medlem
    5 juli, 2007 vid 10:02 som svar på: frv.dk spöar dmi.dk?

Stegar du bakåt får du så småningom den 6 timmar tidigare uppdateringen.
    Rätt bra att man kan stega bakåt egentligen, så man ser hur prognosen var och jämföra med hur det blev.

• lars_k

Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:08 som svar på: KÅseberga hamn

När jag var där vågsurfade de öst om hamnen, då blåste det ca SV. Glassy vågor på östsidan den dan!
    De kanske vågsurfar väst om hamnen om det är mer västligt eller vid ostlig vind.
    Ja, vid rak väst läar nog kåse huvud för mkt…

• lars_k

Medlem
    5 juli, 2007 vid 07:45 som svar på: KÅseberga hamn

Jag har rekat lite där också. Tydligen seglar man oftast väst om hamnen, medan vågsurfarna håller sej i lä öst om hamnen. Dock blir väl SV väldigt onshore? VSV-V borde vara bäst vinkel.
    På SV är väl Mossby strand öst om Abbekås ett bättre val. Eller kanske Löderup strand (mkt cross-on på SV?).

• lars_k

Medlem
    5 juli, 2007 vid 06:26 som svar på: frv.dk spöar dmi.dk?

Frv uppdaterar va 6:e timme. DMI var 3:e.
    Dock mkt info och högupplöst. Najs att plotta vågriktning samtidigt med vindriktning för att hitta spotet med bäst vinkel. 😉

• lars_k

Medlem
    5 juli, 2007 vid 06:11 som svar på: Bilder Ringenäs i torsdags

Jag stod väl 50-200m från surfarna. Extendern är en Soligor 1.4x DG PRO som inte registrerar sej i huset. Dvs kameran vet ej att bländaren minskat en faktor 1.4 och försöker autofokusera ändå, trots eventuellt för hög bländare. Detsamma händer väl när man tejpar kontakter enl OlaP.
    Har testat med och utan extender på samma motiv och full inzoom. Tycker inte att kvaliten minskade nämnvärt med mitt 70-300. Dock käkar den en del ljus så ett steg mer ISO var nödvändigt för bra slutartider. Naturligtvis blir det bättre med mer ljusstarka objektiv. Men jäkla kul att det funkade tycker jag. Hade 420 mm brännvidd för en billig penning och kvaliten duger för nätet iaf. Största problemet var skakningsoskärpan på vissa kort. Skulle haft 3-ben istället för enkelbenet..
    Fotade mest som lite testing inför framtida inköp av objektiv. Fast 300 eller 100-300 är frågan… Man kör ju mkt på 300 känns det som. Fast 300 då kanske…men zoom är rätt gött att ha… Extender 1.4x är bra att ha i vilket fall…

• lars_k

Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:37 som svar på: Bilder Apel 28/6

Hjälteinsats ändå att sticka ut i Löderup. Molnen såg grymt tunga ut på bilden! Och jag har hört att det ska vara strömt, säkert extremt i onsdags. Borrby såg riktigt gött ut med SUP:en, fint med side-off och fetvågor!

• lars_k

Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:02 som svar på: Bilder Apel 28/6

@Ola H. 394482 wrote:

… tycker jag (som seglade helt ensam i tokström, stora vågor och rejält med vind i Lödderups strandbad dagen innan).

Hörde av Staffan att du tokkörde till Löderup i onsdags. Blev det bra? Bilder? 😉

Sida 107 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA