lars_k
Forumsvar skapade
-
@NIKKE 394374 wrote:
Är det alltid trångt på vattnet i apelviken?
Nä, i december-januari brukar det vara rätt lugnt. 😉
-
Har kollat lite på det (135-400/4.5-5.6) också. Men det är ju inte lika ljusstarkt för kortare brännvidder… Men jovisst man slipper ju oftare lira i ändläget när man fotar surf.
Och det är ju klart mkt billigare än ett 100-300/4… -
Jo, Nikons objektiv är ju dyra. Men man kan ju köpa Sigma eller Tamron till Nikon också. Är grymt sugen på ett Sigma 100-300/4…
Men köper man Canon finns det fler objektiv att välja på, framför allt i budgetklass. -
Jag var inne på Canon 350D/400D först, men efter att ha kännt, klämt och jämfört med Nikon D50/D70 var det lätt val. Nikons hus kändes betydligt gedignare och proffsigare. Det blev en beggad men fin D50 med kitobj 18-55 för 4 papp. Grymt nöjd hittils!
-
Men ni blev ju iaf blöta när åskan kom! 😀
-
Höll på med dyr Dyneema tamp innan men den slits ut också så småningom. Nu köper jag vanlig 4mm trimlina och byter lite oftare. Förresten behöver man inte byta hela utan bara kapa bort i ena änden där det blivit slitet. Om man har lite extra längd från början kan man kapa några gånger. Resterna kan man sen ha som uthalstamp.
Finns i båttilbehörsaffärer. -
Installera Picasa! Lätt att använda och du får 1 Gb att lägga upp bilder på nätet helt gratis!
-
Klurigt värre. Men eftersom denna bilden:
http://picasaweb.google.se/lh/viewPhoto?uname=RillesSurf&aid=5081803461482292417&iid=5081805364152806002
är tagen knappt 1 sek innan så kan du kanske räkna ut resten. 😉 -
Vet ej vem någon av dem jag fotade är…
-
@surfslusken 393545 wrote:
Där har du en sak vi är rörande överens om, att hon faktiskt kan va nåt för mej. Nu gäller de bara att få henne o komma till samma insikt, men vem är hon??? Men du, riktigt tjej eller ej, snazen kommer ja rycka i tills dom rullar in mej i ugnen!!!
Nej så sant. Man ska inte släppa taget om en gammal god vän bara för man skaffar donna! Blondinen i röda Celican har varit på tapeten innan här på konfen. Tror faktiskt ingen vet vem hon är…tyvärr.
-
Japp. Tror det är dax för dej att släppa snoppen och skaffa en riktig tjej. Tror hon kan va nåt för dej faktiskt. Lycka tilll! 🙂
-
Tror inte jag lyckades sno vågor från dej igår Ila. Trots idoga försök!
-
Haha. Det var ju rolit!
Om du nu någongång varit i Lejet och upplevt våghöjden som mindre än jag har du väl helt enkelt inte vågat/lyckats rida lika stora vågor som jag! 😉 -