lars_k
Forumsvar skapade
-
En polare åkte med dem till nån ö i västindien. Fanns både vågor och platt. St … nånting. En liten ö. Är ju vindsäkert med tradevind.
-
Grymt Gurra. Gislöv verkar vara ett riktigt fint freestyle-spot! 😉
-
Vinden låg lite mer åt ONO, dvs lite sämre vinkel än sist. Dock byggde det bra. Och betydligt mindre folk. Hade kameran med men la all tid på surf. Det ångrar jag inte! 🙂
-
Tacka bonden för att han öppnade upp!
Var nära masthögt idag. Grymt! -
Är inte S-11 upptaget om han får för sej att bli svensk nångång? 😉
-
Hehe, nej jag har faktiskt inga större förhoppningar om Bohuslän… Synd bara att det verkligen är frågan om points. Punktformade som en grynna mitt i havet. Det måste till ett jämnt och gradvis uppgrundande längs en hyfsat rät linje, helst bakom en udde som vågen kan vrida runt.
Tror mer på Halland kust isåfall. Kuststräckan mellan Vilshärad och Falkenberg är knotig och stenig. Har fått lite tips om secrets där. 😉 -
Har också försökt rida södra brytet. Ser ju rätt bra ut med en läpp som reser sej, men sen brakar den ihop helt i kaos. Och strömt som fanken runt omking. Kanske blir det mkt bättre vid större svall…men också risk att det går torrt…
Jag tror mest på grynnan mitt i vikens norra del. Där rullar vågen upp sej och bryter fint. Har dock inte fått nån vinkel på den hittils. Kanske om det ligger på väst och bygger ordentligt och sedan vrider åt något håll…
Sen finns det ju en hel del bryt runt omkring att utforska. Fint och blåsigt ställe, Haby. Men jag tror aldrig man får episk vågsegling där uppe. -
OK. Jag var lite rädd att det var för västligt. Rak V kräver mkt vind för att bygga. Dessutom satt jag fast på jobbet… :/
-
Sugen som fanken. Dock möte bokat 13:00…scheisse. Får nog dra nu på fm isåfall. Blåser redan 12 m/s nu. Frågan är hur mkt det har byggt på yttre…
-
Perfekt, då vet man vem man ska sno vågor av i fortsättningen! 🙂
-
@Oregistrerad 388912 wrote:
Detta fall måste väll vara ett solklart ”RÖTTKORT”?
http://content.surfersparadise.nu/build/Team%2006/Images/staffan/staffan_4_L.jpg
Lite lurigt läge. Vågsurfaren ligger ner i vind jfrt med vindsurfaren. Frågan är vem som var först på vågen. Ser ut som vågsurfaren har droppat in på vågen framför vindsurfaren, som red vågen upp i vind och måste avbryta… Rött kort på vågsurfaren isåfall.
-
Köp billiga fenor till att börja med. Köper du en dyr fena kan du ge dej fan på att du mosar den mot en sten första repan.
Viktigast är att du köper rätt typ och storlek. En billig fena av polyester funkar fint att börja med i vågorna. De är lagom flexiga och håller hyffsat bra.
Villken typ och storlek beror på vilken bräda du har, vilka segel du ska köra, vilka förhållanden och framför allt vad du huvudsakligen ska göra på vattnet (bränna rakt fram, hoppa eller rida vågor?). -
Har alla koll på reglerna ökar mängden sunt förnuft avsevärt på vattnet och det blir roligare för alla! 🙂
-
Jevvlar höjd på den bakåten med tanke på knapp gubbe-våghöjden.
…hittade tickern nu! 🙂