lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag tog lite bilder innan jag hoppade i. Detta var på förmiddagen innan vågorna kom igång ordentligt, först lördag, sen söndag:
http://picasaweb.google.se/RillesSurf/070602_gislovs -
@Ola_P 388101 wrote:
Måste varit lättvindssegling och storbräda?
Jag körde 5.0 med perfekt tryck hela tiden. Inte lika konsistent med vågor som lördagen men det kom feeta set då och då, över gubbe. Och man fick vågen helt för sej själv. Och inga badjävlar mitt i bryten. Jäkla skillnad! 😉
…tack för bilderna förresten!
-
Det var bättre idag. Endast GBG-gänget på 5-6 man ute och feta vågor kom in på eftermiddagen.
-
Tog också lite bilder när vinden lagt sej.
Här plockar Johan en våg…
..och en kitare som hänger sej. -
Det var bra! Särskilt i början på f.m. Nära rak sideshore och cleana 1.5m set. Draget i 5.0 var lite av/på men för det mesta planing. Fick många goa frontside rides!
Sen sunkade det ur gradvis men vågorna fortsatte rulla in för de med fetare vågisar och segel, Paddy hade väl 90 liter stubby och 6.2…?
Grymt att det krävs så lite vind där nere för bra vågor! -
Var där förra helgen. De har lagt en fet sten till och förlängt staketet. Omöjligt att trockla sej förbi. Måste ha nyckel till bommen.
Där Fredrik menar är en privat marina med låst bom uppe vid Sillviks-vägen. Svårt att komma till.
…fan vilket negativt inlägg…sorry.
😉 -
Gutt. Antagligen blir det dock dubbla priset eftersom du måste byta flyg (i Barcelona?). Men det är ju ändå billigt.
-
Åkte till Irland för några veckor sen. Det kostade 22.50 Euro enkel för prylarna om man förbokade på nätet. Max 32 kg i bagen.
Tänk på max 15 kg i övrigt incheckat bagage. Där åkte vi på övervikt trots att vi bara hade nåt enstaka kg för mkt i våra väskor… -
Är det riktigt stort och kraftigt, typ mast och vågen kommer att stänga rakt över mej brukar jag försöka rikta upp riggen så den ”klyver” vågen och sen släppa allt och kasta mej bakåt. Inte en chans att man orkar hålla i grejorna i en riktig feting. Annars i mindre bryt och här hemma är det bara att hålla i så gott det går i bom, mast etc så man inte tappar grejorna. Och ta det lugnt… Tappar man grejorna så simma järnet efter dem innan de driver iväg.
-
Kanske blir ett fast 300/4 då, eftersom jag redan har ett 70-300/4-5.6. Plus en telekonverter x1.4, så man kan komma upp i 420mm om det behövs…
-
Fast tele eller telezoom…?
Verkar som man kan hitta ett Nikkor fast tele 300/4 eller ett Sigma 100-300/4 telezoom för ungefär samma pris beggat. Tappar man mkt i kvalité med zoom? Rätt gött att kunna zooma så det är kanske värt det. -
Jag tycker det finns mkt soul i vindsurfing, bara trevligt folk överallt och man kan snacka med vem som helst. Och hur mkt soul är det egentligen i surfing, med all localism och skit? För ett tag sen cirkulerade det ett filmklipp där en stackare som hade råkat paddla in på fel spot blev påhoppad av en idiot, som sedan dessutom knäckte hans bräda.
Men det var fantastiskt souligt att sitta och vänta på setet i solnedgången på Irland för några veckor sen…även om jag suger totalt som vågpaddlare. -
Windsurfingeurope har jag skickat efter några gånger. Den har lite mer av det du vill ha. Bilder, intervjuer etc. ”Soul”. Plus en najs DVD med nåt gött att titta på.
Lite tunn kanske och jag saknar tester på prylar, hehe. Men det finns ju i andra tidningar.
Har just beställt senaste numret, med DVD från PWA Cabo Verde! Hoppas på en proffsig produktion. Filmerna brukar vara helt OK.
http://www.windsurfeurope.eu/ -
@Basse 385068 wrote:
Rille överdriver alltid våghöjden när han är ute men när han missat är det bara knähögt!
Va!? Kan du bevisa det?? 😉
Jag tror säkert det var grymt i DK i helgen, men det är det ju ofta. Bara att åka på nästa prognos, men då ska den vara mkt bättre än vad den var för flygarhelgen… Hellre missa nån bra dag än bomköra för dyra pengar!