Forumsvar skapade

Sida 141 av 321
  • lars_k

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:00 som svar på: Fullt drag i 6,1:an idag…

OK gött. Var lite inne på att dra upp till vänern i helgen. Blåste ju 10 m/s vid pålgrunden hela helgen. Sanneboviken ser bra ut på sjökortet iaf, har du kört där?
    http://kartor.eniro.se/query?streetname=sanneboviken&what=map&asearch=1
    Annars verkar ju nordkroken fin också! Ska testa vänern vid nästa kuling NO! =)

• lars_k

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 05:34 som svar på: Fullt drag i 6,1:an idag…

Vågor? Hur stora blir de på NO 10 m/s? Har hört att det kan bli bra hoppvågor i vänern men går de att rida?

• lars_k

Medlem
    13 augusti, 2006 vid 10:25 som svar på: Bromsproblem volvo 850

Måste vara skivorna som är skeva. Räcker med lite grann skevhet som inte syns med blotta ögat för att ratten ska vibrera. Du kan också ha anliggande bromsar som gör att skivan blir överhettad och slår sej. Kolla att beläggen kan röra sej i oken. Skrapa/stålborsta bort rost etc och fetta in styrpinnar med kopparpasta.
    Byt kamrem i tid, det blir ventilras om den pajar!

• lars_k

Medlem
    12 augusti, 2006 vid 13:04 som svar på: Ungefär vikt på en Seatrend 251?

Kollade i en gammal SP-katalog från 98… Är det denna:
    Seatrend ATV 252, 1998
    längd 252
    bredd 54
    volym 76
    då ska den väga 6.6 kg.

Nog risk att den tagit in vatten, 8 kg är tungt… Har den varit skadad?

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 11:24 som svar på: Stena Line,svindyrt
    surfpunk wrote:
    Funderar på att köpa en ”skagen över dagen” istället,skippa hemresan på den biljetten och sedan köpa en enkel tillbaks dagen efter.Någon som gjort något liknande?.
    /Anders

Har jag gjort. Problemet är att skagen-över-dagen är i begränsat antal.
    Men det är värt att försöka få tag i en sån biljett!

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 10:44 som svar på: Proof test week…

Ja, tänkte det också. Ringde till Örjan Jensen, tydligen har de inte avtal med Dunkerbeckscentret längre men de kunde hjälpa till med annat boende. Blir nog lite dyrare totalt. Dock har jag inte släppt tanken…och det finns 3 fina våglinjer att välja bland. Lutar åt Wave-Line 73 liters. Orjan skulle maila sin rekommendation när han får tid…
    Nån som kör Wave-line i sverige förresten, och kan ge ett utlåtande?

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 08:05 som svar på: Ursäkta men fy fan!!!!!!!!
    jonatan wrote:
    Lars_K wrote:
    Nu får man på sin höjd S-SV, tokonshore och regnigt/byigt i Lejet. Lågtrycken verkar ta en sydligare bana nuförtiden, eller nåt.
    Det var bättre förr…! 😛
    Borde det inte vara en nordligare bana om det är mer sydlig vind?

Kanske… Jag är ingen expert men jag har fått för mej att det blir fin NV när centrum passerat österut över Norge.
    Passerar lågtrycket mer söderut, rakt över DK, blir det fett med sydvind och regn innan och sen inget mer. Dessutom verkar lågtrycken/fronter komma lite från alla håll nuförtiden. Då blir det lite hur som helst…

• lars_k

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 07:31 som svar på: Ostligt till helgen.

Olofsbo är sandstrand med några luriga stenar mitt i plurret i norra änden. Fint ställe!
    Rak ost blir nog lite side-off, men ska nog funka bra ändå.

• lars_k

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 20:37 som svar på: Film – Gislöv

Härlig film Gurra!

..och så fick du ju med mej på en våg också, med slowmotion i cutbacken och allt! Najs! =)

• lars_k

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 19:41 som svar på: Ursäkta men fy fan!!!!!!!!
    HugeO wrote:
    har ni redan glömt helgens böljor på Ostkusten,,,

Nä. Det blir att bränna drivmedel istället när västkusten inte levererar! 😉

Tacka vetja 04 då man drog till Apel eller Ringenäs och seglade otaliga dagar gubbhögt och stabil NV flera dagar i sträck! Nån gång vred det ner till VSV så Åsa levererade fint. Nu får man på sin höjd S-SV, tokonshore och regnigt/byigt i Lejet. Lågtrycken verkar ta en sydligare bana nuförtiden, eller nåt.
    Det var bättre förr…! 😛

• lars_k

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 07:29 som svar på: Ursäkta men fy fan!!!!!!!!

Wörds!

• lars_k

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 10:58 som svar på: Blocket superstars
    Knatte wrote:
    Jag tror faktiskt inte jag har sabbat någon affär hitills. Inte någon seriös utformad annons i alla fall. Så jag tar inte åt mig av prispolissnacket

Naturligtvis angrep jag inte dej personligen. Du brukar ju komma med vettiga inlägg. Men det finns ju andra. Man har ju sett en hel del oseriösa och ojusta kommentarer under säljes…

• lars_k

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 10:13 som svar på: Blocket superstars

Jo, men bara för att du Knatte tycker att det är fel pris, behöver det ju inte VARA fel pris! Men genom din lilla kommentar om att priset är åt h-e kanske du sabbar totalt för säljaren!
    Rätt pris är alltid det pris som säljaren och köparen kommer överens om!
    Sen förstår jag dina argument också, men hur mycket ska man behöva beskydda nybörjare egentligen? Behövs prispoliser egentligen? Och hur blir man auktoriserad prispolis? 😉

• lars_k

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 09:02 som svar på: Blocket superstars
    Jester wrote:
    Jag tycker nog att möjlighet att kommentera annonser skall tas bort. Vet att det är förbjudet att kommentera annonser på en del andra forum jag håller till på. Sedan kan ju köparen helt klart diskutera annonser i det fria forumet, men jag tycker det är helt fel att någon som inte har med det hela att göra skall lägga sig i. Vi lever ju trots allt i ett fritt samhälle…

Om en köpare köper något för en massa tusenlappar och är så lat/korkad att dom inte vill sätta sig in i vad dom skall ha, och skaffar sig en prisbild själv, får dom nog skylla sig själva.

Detta är vad JAG tycker iaf.

Tycker jag också! Folk som inte är det minsta intresserade ska inte sabba för säljaren med en massa jidder! Begriserna är sjukt låga ändå.
    Nybörjare som hittat till konfen bör dessutom ha läst de utmärkta nybörjar-guide-trådarna så de borde ha hyffsat koll.

• lars_k

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 07:37 som svar på: GISLÖV THE REAL DEAL! Bilder!
    Monkey wrote:
    Alltså, jag hajar inte… varför fick du vågorna för dig själv? Vad pysslar vindsurfarna med? Varför behövde du inte trängas med dem?

hehe. Förväntade mej också ett krig, men ni körde ju längre upp i vind eller på andra sidan. Gött som fan!
    Kite i vågor såg riktigt ball ut! Inte som ws men ändå… 🙂

Sida 141 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA