Forumsvar skapade

Sida 160 av 321
  • lars_k

Medlem
    15 februari, 2006 vid 20:37 som svar på: Får inget svar från Keppler!

Brorsan hade kontakt med honom förra veckan via mail. Engelska brukar funka, men ”på egen risk”… =)

• lars_k

Medlem
    15 februari, 2006 vid 15:17 som svar på: Går det att segla på västkusten nu?

Man har ju kört premiären i början av Mars de senaste åren så det är ju inte långt kvar… Prognoserna närmsta veckan ser dock kass ut.
    Tacka vetja förra vintern. Då varade min höstsäs till 9:e januari, och vårsäs började 5:e Mars.
    Men denna vintern har verkligen bitit sej fast… 😛

• lars_k

Medlem
    15 februari, 2006 vid 06:28 som svar på: Ab+

Det finns en dansk återförsäljare:
    http://www.abpluswindsurfing.dk/index.asp
    De har dock inga priser utsatta…

• lars_k

Medlem
    13 februari, 2006 vid 20:09 som svar på: 2007 är snart här…

Japp. Stubbyn liknar min Pocketwave så det blir nog bra. 😉

• lars_k

Medlem
    13 februari, 2006 vid 19:39 som svar på: 2007 är snart här…

Ser ut att vara 05 och 06 grafik…
    Men new-waven ser kortare och bredare ut än 05:an. Och ”freewaven” har annan tail än 06:an. Den nya stubbyn-proto kanske??

• lars_k

Medlem
    13 februari, 2006 vid 16:38 som svar på: AJAJAJAJ … Vad klantigt (Maui resenärer sökes)

Jag fick ligga på när Landvetter vägrade befatta sej med mina grejor till SA. Vid 3:e försöket frågade jag vilken typ av plan som var så jädrans omöjligt att lasta. Boeing 737…jaha det har aldrig varit några problem innan. När argumenten tröt kunde de inte neka mej längre. Jädra latmaskar till flygplatspersonal. 🙁
    Men det är väl ni med 90 kg monsterpaket som förstör för oss andra… 😉
    Jag hade ett nätt paket på 23 kg som jag såg en kille ta på axeln och sedan skutta upp i planet med. No problems…

• lars_k

Medlem
    12 februari, 2006 vid 20:46 som svar på: Bräd tester.

Boardseeker har någon form av test, eller ”review” av prylar:
    http://www.boardseekermag.com/archive.php?selectarchive=2

• lars_k

Medlem
    11 februari, 2006 vid 07:24 som svar på: Stekhet Afton 2006

Kul och intressant att få en dos prylsnack, coola filmer, snack med surfpolare och kall bira. Tackar! 🙂

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2006 vid 11:50 som svar på: Thommen vs Starboard

Haha. Så sant. Teori är kul och att brädor är så komplicerade är ju en förutsättning för allt gött teoriserande av oss teorister.
    ”Tänkte bara” att man kunde ha något kort, enkelt svar på frågan
    ”Den där Pocketen…hur är den…?”
    Ett snabbt diagram i tryckt i fejjan hade varit najs. 😉

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2006 vid 11:27 som svar på: Thommen vs Starboard

Japp. Masse. Din variant är bra. Visar att en bräda inte bara kan en sak. Men om man uppskattar ”tyngdpunkten” för resp bräda i dina grafer hamnar man ungefär i lägena enligt min variant. Kul att någon spann vidare på min idé =)
    Det behövs något enkelt. Ola_H är iofs väldigt kunnig. Men det blir väldigt lätt invecklat för gemene man. 😉

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2006 vid 09:16 som svar på: Thommen vs Starboard

Man kan kanske se diagrammet som någon form av ”huvudfokus” för brädan. Att t.ex. EVO:n planar hyfsat bra kommer lite sekundärt jämfört med att fokusen är på allround förmåga i vågridningen och därmed inte tillhör de allra snabbaste brädorna med rakare rocker.

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2006 vid 07:21 som svar på: Thommen vs Starboard

Håller med Glenn. Man skulle vilja ha en enkel översikt vad respektive bräda har för egenskaper. Kanske ett enkelt diagram (det gillar en ingenjör som jag) där man pluttar in brädan. Jag ”roade” mej med en variant. Inget facit, ren spekulation från min sida var jag lagt brädorna. Utgångspunkten är att alla brädor är bra på något, eftersom shapning ger en kompromiss av olika egenskaper. Kanske skulle man skriva något på axeln neråt men kom inte på något… Och planing och speed kanske man inte kan ha på samma axel. 😛

• lars_k

Medlem
    8 februari, 2006 vid 06:26 som svar på: Challenger master

En bra mast behåller man länge, den slits inte ut som ett segel. Ännu ett argument för att köpa lite dyrare och lättare mast.

• lars_k

Medlem
    7 februari, 2006 vid 18:56 som svar på: Stekhet Afton 2006

Kommer det att finnas bira? OK, jag kommer.

• lars_k

Medlem
    7 februari, 2006 vid 18:15 som svar på: Bräd val!!!!

Jag drar en 6.4-rigg på min 112l freestyle. Väger oxå ca 75. Så det GÅR. Är ju självklart mindre stabilt än på din 148 litare men balanserar man på rätt ställe på brädan så är det inga större problem.
    Om du ändå snart vill ha en 110l är det ju läge att pusha sej lite och köpa en. Är mer lättsvängd men jag är inte så säker på om det är lättare att lära sej gippen på en 110l än på en fetare (och trögare) 148l.

Sida 160 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA