Forumsvar skapade

Sida 178 av 321
  • lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 18:59 som svar på: Vad är smartast

Jag kör 3.3,4.0,4.5,5.3,6.4. Tycker inte hoppet mellan 5.3 och 6.4 är för stort. 5.3 mellan 9-12 m/s och 6.4 mellan 7-10 m/s funkar bra till min 112l freestyle. Jag har dagligen ätit min gröt och väger hela 75kg.
    Nästa steg upp till 7.5 känns lagom, om du har en bräda som tar det.
    Så köp en ny 6.2-6.4, och en ny 4.5:a om den också är sliten.

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 13:18 som svar på: Segelfråga

Förutom att det finns en gräns för hur stor fena du kan ta på brädan (beror mkt på bredden i häcken), så planar man inte tidigare med för stort segel. Riggen blir för tung för brädan vilket gör att den går djupt i vattnet. Att fenan inte räcker till gör också att brädan mest går i sidled, framför allt innan planing.
    Har man dock en sjuhelvettes teknik kan man nog pumpa igång en för stor rigg på liten bräda. Men frågan är om det är kul…

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 11:50 som svar på: Modellhelikopter?

Äh vafaen. Går livet ut på att filma eller surfa??

..jag gör iofs både och. Samtidigt. =)

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 10:52 som svar på: Klitmöller, Danmark

ahh. En ”vi-mot-dom-film”! Ska bli kul att se. smile.gif

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 10:50 som svar på: Segelfråga

Ett freeridesegel på 7 kvadrat kan du nog klämma på.

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 10:31 som svar på: Klitmöller, Danmark

Ja, klipp bort tyskarna och behåll svenskarna! =)

• lars_k

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 06:33 som svar på: Klitmöller, Danmark

Ja, just det. De sa att Campingen har nåt också.

Kommer det ingen reserapport snart från förra veckan? Bilder, filmer etc…? Det är bara att mata på. =)

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 20:00 som svar på: Klitmöller, Danmark

Bra initiativ!
    Något jag tyckte var bra var att det finns internet på Sjömanshotellet i Hanstholm nere i hamnen. Bara att slänga in en femma i myntautomaten och kolla prognosen innan man ger sej iväg och riggar i Middles. Annars finns ju också internetcafe i Klitmöller. Alltså det caféet vid stora parkeringen till höger. 15 dkr för att surfa 1/2-timme… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 19:50 som svar på: Bom för kvinnor – smalt grepp.

Tecnolimits har en Custom-queen på 27mm i Alu för dej:
    http://www.tecnolimits.com/products-custom.htm
    Är dessutom smal och fin (38cm) så hon kommer nära seglet.

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 10:53 som svar på: AB+ speed

Den bilden verkar vara tagen snett framifrån. Här är en bättre bild. Ser mer normal ut i tailen:
    http://www.boardseekermag.com/equipment_reviews/features/pics/012/AB_Speed_Board.jpg

• lars_k

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 06:28 som svar på: AB+ Shockwave TEST

Japp, jag tror också mkt på Shocken i SA. Jag bokar första bästa färja till Klitten när jag väl får brädan! En SW82 och en Tidal70 hade nog inte varit en dum kombo för mej. Om jag gillar Shocken kanske jag drar till med en Tidal också.

• lars_k

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 13:27 som svar på: AB+ Shockwave TEST

Har en Shock82 på ingång och hoppas lite på att kunna gå ner till bara en vågis (har en Naish 8.3:a på 73liter också).
    Tror du den funkar i Sydafrika (2-3 m snabb side-off) för mej på 75 kg? Spekulerar lite i att den kanske är något stor i vågridningen men att lite volym nog inte är fel i SA pga byig vind närmast stranden ut genom bryten… Annars ligger ju förstås Naishen som ett smäck på vågen. Tar dock bara med en bräda. Frågan är vilken… Grymt I-landsproblem. =)

• lars_k

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 11:19 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%

Håller med de flesta i tråden. Hade ett 7.1 freestylesegel som jag knappt använde så jag sålde det. Visst, jag planade kanske i 6-7 m/s mot 7-8 m/s med 6.3:an. Kändes dock som det kunde kvitta. Nu har jag ett 6.4 som största. Planar jag inte med 6.4:an riggar jag 5.3:an och snurrar med det.

• lars_k

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 07:36 som svar på: AB+ importör?

Toppen Magnus, din testrapport var trevlig! =)
    Hoppas bara jag kan få hem plankan snart….

• lars_k

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 19:18 som svar på: RDM master?

Jo, fast de har ju tex en STD Dominator 430 på 1500gr (eller Aero 430 på 1300 gr…) samtidigt som Loop Comp C100 430 RDM på 1750 gr. Är ju inget bevis för att RDM alltid är tyngre iofs, men det bör de bli om man använder samma lamineringsteknik och kolhalt.
    Verkar också som de sänkt styvheterna nu enl SURFs test på 04:orna. Så de är nog inga ”spett” längre…

Sida 178 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA