lars_k
Forumsvar skapade
-
Vill egentligen bara säja att en heltänd nybörjare är värd ett bättre öde än att tröttna pga gammalt junk. Även om han/hon iofs har gjort ett klipp(?) och köpt skiten för en flaska sprit.
-
Ähh lägg av… Har man som nybörjare några som helst ambitioner att snabbt bli en duktig vindsurfare ska man inte köpa en tung föråldrad bräda och en rigg som väger pung och sliter sej ur greppet i byarna. Nu gäller helt andra grejor och vikter. Nybörjare behöver också kolfiber…
-
Egentligen bör man nog inte rekommendera någon att köpa grejorna. För gammalt = junk. Tyvärr.
-
Santorini har kasst med uthyrningar. Åk båt till Paros, ta bussen till Paros ostkust, där finns uthyrning. Eller Naxos nära hamnstaden (västsidan) finns ett antal uthyrningar också, samt en längre neråt kusten. Det är tyskrevier så plattvatten lär du säkert hitta…
-
Nja. Här kanske du kan hitta nåt. Webviewer t.ex…
http://www.getjar.com/software/Sony-Ericsson/K700
Tror dock inte det är gratis men det kanske går att hitta knäckta varianter på dc eller nåt. -
Hmm. Surt. Du kanske kan ladda in en annan wap-browser om du har Java och lite minne över =)
-
Halva Danmark är väl i princip ett åter-ockuperat ”Lebensraum” för tysksläktet under sommarhalvåret. Får la hissa en svensk flagga på mitt tält på Blåvands-campingen och slå mej fram ner till vattnet…
-
Jag slår in onsala grafens URL direkt, tex speed:
http://www.oso.chalmers.se/~weather/windspeed.gif
funkar på min mobil iaf…
-
Ahh grymt. Funkar fint på min M65. Jag har tidigare laddat ner hela bilderna direkt via deras URL. Men detta var ju snyggt och slimmat.
En komplettering med Blåvand kanske…? Ska snart åka dit.
-
Ja, Stena är ena riktiga svin. Särskilt i högsäs. Får bli Blåvand istället. Verkar funka i allt från SO till NV (till N..?) beroende på vilken sida om ”huken” man väljer. Römö ligger ju också i närheten om man vill testa det.
-
OK. Tack Mag, du brukar ha koll. Så blir det rak väst så är det Hanstholm/Middles som gäller antar jag. Man kan ju åka hem via Hanstholm och sen Fredrikshamn om det skulle vrida upp. Men säjer prognosen SSO-SV kuling så verkar Blåvand gjutet. Kul att testa nåt nytt också.
-
Broarna kostar 220+250 DKr (öresund+storebält) enkel. Alltså ca 1000 SKr totalt. Räknar med att få tanka 15-20 liter diesel. Totalt blir det iaf mkt billigare än färja till FHavn och bilresa till Klitten.
Hoppas tyskarna håller sej till fjordarna bara…
Vi satsar på nationalhelgen om DMI levererar. =) -
Ja. Häng på för fanken. Vet ej hur det är med stugor så det blir kanske till att tälta, lär finnas en campingplats nära surfet. Men det kanske du kan stå ut med… Jag kör på prognos natten till en snar lördag vid 02. Tar nog 6-7 timmar från GBG så man kommer fram lagom på morgonen. Bra att man slipper boka färja etc…bara trycka full gas över broarna. =)
-
Brutala vågor! Seglarna ser nästan vettskrämda ut när de rider. Mycket studs på häcken i bottensvängarna, hehe… =)