Forumsvar skapade

Sida 105 av 164
  • mag

mag

Medlem
    4 juli, 2006 vid 21:02 som svar på: HAGA PARK till helgen?

Tackar för rättningen, man lär sig något nytt varje dag!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    4 juli, 2006 vid 14:49 som svar på: apelviken.nu

Detta hjälpte inte mig tyvärr för jag ser inga bilder fortfarande.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    4 juli, 2006 vid 14:46 som svar på: HAGA PARK till helgen?

Det blir klart mindre bris nu när vattnet är så varmt. Dessutom har det inte regnat på Öland ett tag och blöta åkrar sägs ge bättre bris pga mer markuppvärmning. Men detta kan localsen ge mer info om.

Men med den grundvinden som utlovas kommer du nog få segla med stora segel i alla fall, eller vad tror ni andra.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    3 juli, 2006 vid 20:05 som svar på: Ryckig gång "obelastat" på t4 2.5

Jag håller med! Det låter som stopp i bränsletillförsel, bränslefilter eller kass pump. Börja byta filtret, det är enklast och billigast.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    3 juli, 2006 vid 11:27 som svar på: apelviken.nu

Bilderna funkar inte men nu ser jag i alla fall textsidan med tomma rutor för bilderna.

Det blir bättre och bättre!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    3 juli, 2006 vid 08:59 som svar på: apelviken.nu

Finkade inte med min Ericsson P300 som iofs är 2-3 år gammal.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    3 juli, 2006 vid 08:54 som svar på: längd på hängsele tampar??

Det är rätt bra att kroka ur i hoppen så du ska inte byta linor av denna anledning. Annars är risken att du skadar dig om du är ikrokad i avancerade hopp som loopar och tabletops. Det gör helvetes ont att sitta fast!!!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    2 juli, 2006 vid 21:28 som svar på: Vw är underbart!

It’s magic!!!
    Tänk bara på att vatten löser tvål (som du sett löser inte bensinen tvålen) så du måste täcka lagningen med något så att det inte börjar läcka igen redan efter nästa regnväder. OCH glöm inte ta med tvålen i bussen i fortsättningen!!!

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    2 juli, 2006 vid 21:18 som svar på: apelviken.nu

Tack!
    Nu är ni värda årsavgiften igen!!! 😉
    Hoppas den snart är utsliten av alla kuliga kulingar!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    30 juni, 2006 vid 14:11 som svar på: Vw är underbart!

Jag testade tvålen mot allt bättre vetande då bensinen flödade ur en tank och jag försökte med alla metoder att laga. Mindes att någon polare nämnt tvål men garvade mest åt honom då. Sprang till slut desperat in i lägenheten och hämtade en tvål som jag knölade dit lite av i hålet… OCH vips slutade det läcka, gissa om jag blev grymt förvånad!!! 😀

It’s a kind of magic!!!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    30 juni, 2006 vid 14:08 som svar på: längd på hängsele tampar??

Eller så seglar du med bommen för lågt!?! Har du den i mitten i alla fall på seglets öppning så är du på rätt spår. Sedan hellre en bit högre upp än lägre ner rent generellt.

Jag kör med 26″ och är 180cm. Skulle nog kunna ha 28″ också.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    30 juni, 2006 vid 11:36 som svar på: Juli/augist

Pozo är alltid ett hett tips med tanke på den höga nivån av seglare. Och höga hopp är vrålcoolt!

Guincho i Portugal är mer osäkert på bara en vecka. Och sämre vindstatistik på sensommaren.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    30 juni, 2006 vid 11:28 som svar på: Kite vs vindsurfare

Håller med!
    Ut på vattnet istället, eller snön 😉
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    29 juni, 2006 vid 20:54 som svar på: Kite vs vindsurfare

Suck!
    Det handlar inte om att jag inte hänger med eller inte, jag försöker förgäves förklara att i början av snowboarderan, dvs där kite surfing befinner sig nu, blev det stora konflikter av olika anledningar. Dessa finns nästan inte alls idag men bl a byggde man speciella områden för att undvika konfrontationer efter en del olyckor. Och olyckor har vi just nu inom kiteboardingen. Och det är väl det som denna diskussion handlade om, eller har du tappat tråden helt. Jag beskrev inte skidåkningen idag, eller gjorde jag det? Jag drog parallell med snowboard i slutet på 80 och i börjar på 90 talet, då väldigt många anläggningar förbjöd brädåkare helt. Men om du inte åkte redan då så förstår jag inte att du inte ser denna parallell. Och kitesurfingen idag står lite inför samma hot om olyckorna fortsätter, tror jag. En kitesurfare flög in i min buss för 2-3 år sedan från vattnet 150 m upp på land och kunde varit invalid om han inte haft änglavakt, och bla därför oroar sig många jag och många andra för att surfa med ovana kitesurfare. Blotta tanken vad linorna kan göra… OCh varför måste man kita mitt bland badare etc etc?

Jag trodde denna tråd var död för länge sedan, och jag ångrar redan att jag lockade tillbaks intresset.

Avreagera dig på vattnet istället för att bråka med dina få surfbröder! Den här sporten är alldeles för liten för att bråka, tycker du inte? Och visst är Whistler ett skönt ställe?!? 🙂
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    27 juni, 2006 vid 12:45 som svar på: Kite vs vindsurfare

Ojdå en spol(n)ing!
    Om du varit lite äldre hade du eventuellt upplevt att dessa parker från början endast var tillåtna för snowboards! Ledsen grabben men jag försökte själv köra i dessa parker, troligen innan du gått ut mellanstadiet, och blev portad från hoppen och pipen pga att jag inte hade bräda på fötterna. Både i Alperna, USA, Norge och Sverige. Och jag har åkt mer skidor än du någonsin kommer att kunna drömma om!

Men om du dessutom läste vad jag skrev så såg du kanske att jag INTE uttalade negativt till att segla på samma ställe, jag kör kite själv, utan beskrev endast lite om utvecklingen och en kommentar till din parallell med skidåkning.

För mig är det ok att segla på samma ställe, förutsatt att alla har koll på sina prylar och manövrar. Och det hade inte snowboardåkarna i början, därför separerades dem!

Men som någon sa, lägg ner stridsyxan och lägg energin på vattnet.
    /Magnus

Sida 105 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA