mag
Forumsvar skapade
-
Tyvärr får du nog göra som oss andra, investera i dyyyra bensinpengar och färjebiljetter för att öka antalet dagar på vattnet! Dyrt men kuligare blir det då. Tänk på mig som bor mitt i södra Småland!
/Magnus
-
Alla dessa märken har kortärmade och lösa ärmar att köpa till senare. Du får en bra dräkt för 1500-2000 och armar för 4-500kr. Men en bra långärmad kostar 2000 och det är MYCKET ovanligt med kramp med de nya superelastiska materialen. Det borde vara lite rea hos butikerna nu eller?
/Magnus
-
Nystrup(?) camping i södra Klitmöller har samma grej och kostar 100Dkr/natt oavsett antal pers i bussen. Bra initiativ och man ställer bussen mittemot infarten på en gräsplan och har nära till duschrummen mm och Internet.
/Magnus -
Plastic Padding har oxå en ny knådpryl, Extreme Repair eller nåt hette den för ca 50kr. Storlek som en halv DrDing. Har inte provat den men antar att den är ok.
/Magnus -
Grymt!
Tänk på vintern när det är riktigt kallt. Då har man gött varmt vatten att hoppa i när man behöver värma sig 🙂 😀 Sen är mn redo för en ny repa!
/Magnus -
Sök på http://www.the-daily-dose.com/, jag har för mig att de har skrivt om Sardinien. Det finns både kanonfina plattvattenspots och grymma vågställen. Vågstället Capu Mannu som det skrivits en del om bryter dock väldigt sällan men har jämförts med Hookipa, experts only…
September är nog både billigare och definitivt bättre vindmässigt, augusti är högsäsong. I oktober är det fortfarande varmt och ännu vindsäkrare. Har du buss är Sardinien ett perfekt resmål.
/Magnus
-
Klart jag inte klagar, jag är grymt impad!!! 🙂
Men skönt att kroppen höll och brädan gick av och inte tvärtom.
/Magnus -
Jag måste ändå försvara Drops med att varken Drops eller någon annan produktionsbrädetillverkare klarar en dåligt landad och bra laddad framåt från 6 meter. Så ska man ladda så rejält vill det till att man kan landa oxå!
Går inte brädan av så riskerar fötter och knän att gå.Har själv sett ett par killar bryta fotleder och knädelar efter höööga framåt. Höga framåt är alltid ett högriskhopp, speciellt med lite vertikal rotation eller överrotation=plattlandning.
/Magnus
-
På Mölndalsvägens norra del låg en dykaffär som sålde Aquasure/Aquaseal lim för ett år sedan, vet inte om den har flyttat. Lagar alla hål och är mycket bättre än de svarta kontaktlim som säljs i samma affär.
Lägg i lim i skarven och tejpa ihop den så det blir tätt. Kontorstejp funkar bra och lossnar lättare utan att dra sönder gummit. Du kan sy ett par stygn i mitten innan om du vill att det ska hålla extra bra.
En tejpbit över limmet i skarven på insidan gör att du undviker kanter som skaver mot skinnet (som killen med skorna fick).
Lägg i press plant och låt torka över natten.
Lägg lite extra lim om det inte blev tätt första gången. Lägg tejp på lim på baksidan om det är större hål och fyll ut med lim ovanpå tejpen men försök på gummit mot gummit så mkt det går eftersom limmet inte är lika elastiskt som neopren. Mindre lim= mer elastiskt.
Varning; Limmet är grymt kletigt!
Jag har lagat dräkter i 20 år med detta lim, täta i 10 år trots massvis med hål typ.
/Magnus
-
Låter ju nästan klantigt orutinerat av Levi att inte ha Eurobrädor eller större segel, eller? Är han inte där för att vinna? Josh och Anders m fl tog ju fram sina breda brädor främst för att komma högt i resultatlistorna. Har inte Levi fattat det än?
Själv är jag kluven till det ena eller andra konceptet. Jag har snart 2 vågbrädor med olika koncept fast nästan samma mått, vem har rätt och vem har fel på sitt koncept? Endast en vinnare kan utses, vi får se vem det blir… Vinnaren måste dock klara Ponta Preta!
/Magnus -
grym vindprognos!
Artikel om Oman i senaste SURF, som jag inte hunnit läsa. Kanske finns lite spotkartor mm där, jag kan kolla i helgen om ni inte har tidningen själva.Avundsjuk, nej inte speciellt 😉
Det är bra tröst att jag bokat vinterns resa så jag har det att se fram emot. 🙂 Sen ses vi i Dk om ett par veckor hoppas jag./Magnus
-
Vad är det för skräpmaster du har?!? 😉
hoppas att du hittar en ny mast och att vågorna kommer till slut.
/Magnus -
Min telefon är kanske alltför gammal?
Inga bilder nu heller. Eller kan man ställa ngn funktion i tfn?
/Magnus -
Jag skulle i alla fall prova med längre linor för att få bättre hävarm ut med kroppsvikten om jag var lång med långa armar som du.
/Magnus