mag
Forumsvar skapade
-
Hmmm.
Jag fick i alla fall en DVD i min SURF prenumerationstidning.
/Magnus -
Jag har hört många som är nöjda med både värme och kvalitet på 5000 långärm.
Jag har en 3/3 kortärmad 5000 och är kanonnöjd. Man får bara vara försiktig med naglar när man tar på den (gäller alla superelastiska neopren är min erfarenhet) eller att haka fast i något för då blir det hål, vilket man iofs lätt limmar igen. 3000serien med komplettering av huvatröja är också ett kanonalternativ.
Prolimit har också en dragkedjelös som är skön.
/Magnus -
Vår svenske hjälte Anders Bringdal är den som blir slukad av den STORA vågen!
/Magnus -
Läste eller hörde av någon surfare att man riskerade att trumhinnorna sprack när man ramlade i vågdalen eftersom man då hamnade 10 meter ner när vågen passerade över huvudet pga ökat vattentryck utan tryckutjämning!!! Låter inge vidare. Men jag tror att alla som surfar där har en personlig jetskikille med sig som alltid håller koll på dig och som någon nämnde är riktiga hjältar de med. Det är lugnare hemma i viken!
/Magnus -
En hyfsad dag på Maui är ju jämförbar med minst 5-10 gudomliga i Sverige, eller hur! 🙂
Så din utdelning var ju faktiskt riktigt bra!
När seglade du vågor iklädd endast shorts i Sverige senast! 😀/Magnus, avundsjuk
-
Skit i och åk dit då!
Och registrera dig eller gå och lägg dig!
/Magnus -
Vadådå men hallå!!!
Du menar helt plötsligt att det INTE beror på prylarna att jag som har några år gamla prylar inte surfar som proffsen. Nu får du ju lägga av! Världsbilden ändras, jorden går under, Microsoft gör bra o billiga mjukvaror, vinden blåser konstant, paradigmskiftena haglar….Var snäll och visa inte filmer med folk som inte har det senaste och seglar som f-n. Det bara måste ju bero på prylarna att vi inte når dit. Vad ska vi annars skylla på.
Inga mer sådana klavertramp tack, herr doktor!
/Magnus 😉 -
🙂 Tunga argument på plussidan, grym utdelning och som du säger att per surfdag kostar det som en varmkorv eller 2liter bensin! Det är ju nästan så att jag blir sugen även om jag mest kommer att segla västkusten.
/Magnus -
Ja!, det är mörkt i skogen! Och det är underbart att få komma ut och se havet och en surfbutik då och då.
Och det hade klart mycket fina och nya prylar i butiken som sagt.
Ses snart på vattnet!
Magnus -
Borde inte kunna misslyckas med det radarparet!
Classic är bara förnamnet!
väntar med spänning…/Magnus
-
Dåligt med vågor i karibien på sommaren tyvärr. Men Cabareta har vind och vindvågor i alla fall. Södra Karibien har sämre vind på sommaren generellt med undantag i juni har jag för mig.
/Magnus
-
Du kan alltid åka in och byta segel till mindre om det blåser småspik, det är aldrig längre än 15 minuter till en surfshop. Och ala erbjuder denna service.
4,7 är absolut vanligaste storleken. 4,5 o 5,0 är aldrig fel!
/Magnus -
Träslövsläge?!
Ser ut som en Tiga 260 slalom eller nåt från 87? Coool bild. Go go go!
/Magnus