Forumsvar skapade

Sida 112 av 164
  • mag

mag

Medlem
    16 mars, 2006 vid 20:37 som svar på: Hvidesande i slutet av april

http://www.dmi.dk finns det mest du vill veta och lite till om väder och vind! Inklusive vattentemperatur!
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    16 mars, 2006 vid 20:35 som svar på: Surf i Blekinge

Jajamen
    Kungen kan det mesta! Stenmark var väl sponsrad på 80-talet av Surfpartner, den gamla hederliga svenska surfbrädestillverkaren! 2 klassiker! 🙂

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    16 mars, 2006 vid 13:58 som svar på: AB+ bräda gratis….

fast till det priset är det ändå rätt bra brädor. Och jag tror att de håller bra. dessutom hade väl någon på konfen vägt några av dem och de var klart konkurrenskraftiga har jag för mig. Eller har jag helt fel?

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    16 mars, 2006 vid 13:54 som svar på: Gissa spot?

Helvete sicken våg, lätt 1,5 mast ju!
    Inte klockren vind men mäktigt som tusan. Underbar bild om man varit med själv på den.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    15 mars, 2006 vid 12:21 som svar på: AB+ bräda gratis….

Ja!!!! för tusan!
    Dessa brädor går inte att jämföra. SPs brädor är 3-4 år äldre brädor av annan konstruktion, med annan shape och dessutom byggda i annan fabrik.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    14 mars, 2006 vid 21:39 som svar på: Spots runt Lissabon

Stod det inte något om kitesurf kring Lissabon i nätblaskan Kitesurfingeurope eller vindsurfingvarianten förra året?
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    14 mars, 2006 vid 21:34 som svar på: Surf i Blekinge

Bara våren kommer så ska jag också utforska Blekinge. Det ligger ju numera på kvällssurfavstånd för mig. Kul att få prova nytt! 🙂
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    14 mars, 2006 vid 21:23 som svar på: En ny surfbuss kommer

Alldeles för många överklass-surfare som har råd med vräkiga Vans, eller? 😉
    Vi andra får nöja oss med tyska medelklassåk. I mitt fall vit med ”vrålfrän” vit-blå inredning. Rena Konsums blåvita!!! 😀 Fast någonstans måsta man ju börja och getwet tillhör ju knappast nybörjarna i branschen har vi förstått.

Tror inte plysch gör sig så bra i en bratwurstbuss!?! 🙂

Lycka till med bygget OCH målningen framförallt.
    /Magnus

• mag

mag

Medlem
    13 mars, 2006 vid 21:39 som svar på: AB+ bräda gratis….

Och hur mycket freestyle seglar Mr JP (Jason Polakow) eller Mr Naish (Robby Naish)??? Klart freestylebrädorna funkar.

Jag skulle gärna testa ett par av de nya designerna. Och de måste inte kasta dem efter mig på gatan! Måste bara hitta några polare så jag/vi får lite rabatt. …. 🙂 Säga vad man vill men okonventionellt är det i alla fall.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    9 mars, 2006 vid 09:33 som svar på: Goya….

En hel del gamla trogna Pryde seglare som bytt eller ”tvingats byta” till Goya!

Fast brädornas utseende har i alla fall jag svårt med!

Men lycka till för Fransisco som är en hyvens kille, trevlig som få. Och branschen behöver fler små utmanare till de stora drakarna.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    7 mars, 2006 vid 12:21 som svar på: Dancenter.se

Jag har hyrt 100m från vattnet från Dancenter och blev nöjd. Bra kvalitet på stugorna.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    7 mars, 2006 vid 12:20 som svar på: AB freestyle fråga

Har för mig att AB-brädan vann en freestyle/chophopptävling i the Gorge för 2 år sedan. Och ett choppigare ställe får du leta efter! 60cm bred bör funka med 4,5 om du ha lite teknik och väger mer än min 65kg. Jag har inte provat denna AB men seglat en tokplatt Twister med 4,5 i choppvatten och den är 62 bred utan V eller konkaver.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    5 mars, 2006 vid 16:32 som svar på: söker köptips om rip curl elasto

Ta bort frotté luddet genast. Min tjejs skor möglade redan första surfet och har luktat sedan dess. Mysigt! Men de torkar mycket fortare utan det äckliga fuktsugande luddet i botten. Vräng skorna utochin och skär bort det. Och du ska få något bättre aptit på vägen hem i bilen eftre surfet. 😉

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    3 mars, 2006 vid 21:54 som svar på: 3 brädor: Möjlighet eller Cash-overflow?

Många bra svar redan, jösses vad vi alla behöver komma ut på vattnet. Och det fort. Jag sitter och räknar pengar till resor som jag vill göra. Inte bara en utan helst två riktiga vågseglingsresor inom 12 månader. Och då kommer frågan om detta uppväger att inte köpa massa prylar? Javisst gör det de men nu när man sitter här i snön mitt i djupaste Småland och undrar hur f-n man hamnade här så blir ju suget efter prylar oooooerhöööört stooooort!!! 🙂

Jag skulle i ditt fall gå på en något större vågbräda, ca 80 liter. Detta ger dig sååå många fler dagar på vågbrädan som annars blir liggande så fort det är det minsta tveksam vind men ändå vågor. Ju färre liter desto känsligare blir du för byig vind, strömmar, onshorekryss mm. Helt enkelt så som det ofta är i Sverige. Att brädan känns lite stor 3 dagar om året spelar ju ingen roll. Nya fina segel, fenbyte och din enastående teknik kompenserar ju detta, eller hur!

I år tänker jag nog gå på en vågbräda, en lite bredare och en smalare AB+ men samma volym. I mitt fall +5 liter på min vikt. Inga problem att hålla den bredare med 3,5kvm som jag körde i höstas och mycket mycket flexiblare när vinden droppar och bråkar att ha ett par liter extra. Och den smala tar jag fram när det är riktiga vågor som jag tänkte segla i WA om sisådär 10 månader. 😉 Eller när det blåser mycket och jämnt hemma eller i DK.

Jag får nog räkna lite till i plånboken.

/Magnus

• mag

mag

Medlem
    28 februari, 2006 vid 19:24 som svar på: Ford Focus fundering!?

Vaddera in brädornas botten med ett extra liggunderlag som ni sedan lägger på taket under brädbagarna. Två rejält långa och stabila remmar som ni drar genom dörröppningarna och ni är hemma! Enkelt! Nimas problemas. Extra vaddering är dessutom aldrig fel på flygresor. 🙂
    /Magnus

Sida 112 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA