mag
Forumsvar skapade
-
Ja, den ser modern och intressant ut. Fina tunna små g10 fenor. Såg ett par såna brädor på MAui i höstas. De vågar ju prova lite nya bottenshaper med runda djupa tucked-under också, kul med uppstickare i branschen.
/Magnus
-
Åk till Danmark!
Inte lika varmt men ofta bra segling och små-mellanstora vågor. Blåser betydligt mer och oftare där än i Sverige. Förra sommaren t ex hade de kanonvind. Bättre mot sensommaren typ augusti – oktober. Från augusti och framåt funkar dock England, Irland, Bretagne, Galicien etc etc.Vindarna mitt på sommaren men framförallt vågorna är ju lite si och så i Europa. Tarifa, Kanarieöarna och Guincho (massa tips att söka på konfen) som du nämnde är långt men bra. Viana de Castelo i norra Portugal likaså. Men 300 mil enkel resa avskräcker ju lite, speciellt om man äger en sämre buss. Och de bensinpengarna räcker ju till längre semester dessutom!
/Magnus
-
mag
Medlem26 februari, 2006 vid 20:41 som svar på: Någon som är sugen på att koppla av med lite vågsurf i biarritz sommar.Läste någonstans att något hänt med sandbankarna vid flodens utlopp som helt förändrat vågen till det sämre. Bara hoppas att bottenförhållandena kan ändra sig igen så att denna världsberömda våg får leva vidare.
/Magnus -
Korka upp en till vet ja! Så kan vi sätta på 4 fenor.
Vågsurfarna har ju över tiden pendlat mellan 1 och 5 (eller fler?).Vindsurfingshapers i WA har dock alltid gillat 3 fenor för sina sideshorebrädor.
Innan fenorna blev så bra som idag tror jag fler ville ha mer än 1 fena. Men självklart måste brädn designas för 3 fenor. Och det beror nog rätt mycket på fenorna hur det funkar med 1 eller 3 överhuvudtaget.
/Magnus
-
HiFly:s tyske shaper kör också i år stenhårt med 2 fenor på stora delar av brädlinjen. Han har kört detta på olika brädor mer än 10 år nu. Jag var skitnöjd när jag hade twinser på en Angulocustom i mitten på 90 talet. Skön känsla!
/Magnus -
Helvete, det var inte meningen att grusa era semesterplaner. 🙁 Men just nu känns det som lite vuxet(!) klokt kanske.
Tips!
Kap Verde funkar ju kanon just nu. Feb- mars är bra vågsäsong, sol har de i massor. Och trots all sand lär ni nog stå ut i 2 veckor. Bo och hyr hos Angulo!Coral House på Barbados är dyrt men grymt mysigt! Din tjej lär älska det stället. En annan kille hade tips på billigare här på konfen för ett tag sedan, kolla kitekonfens resor.
/Magnus
-
Jag är i Shenzhen just nu men har tyvärr inte tid att åka på kul studiebesök! 🙁
/Magnus -
Min sambo som alltid blir biten av mygg vill inte dit! Hoppas de löser det fort.
/Magnus -
Staffan är kung igen!!!!
Svårslagen både i teorin och praktiken minsann.Hur många bil blev det i bussen?
Att hinna med båda Maui och SA samma säsong är göttigt. Fast vi hade mer än dubbelt så många dagar som ni på Maui, hi hi. ;). Och drygt tre gånger så många seglingsdagar, ca 35 st.
Synd att klaga!
/Magnus -
Ett helt underbart fredagsinlägg!
Men hur ska jag göra då? Jag som vill köpa massa utrustning. Jag vågar inte ens fundera på att slopa min underbara segellinje; 3.5, 4.0, 4.5, 5.0, 5,5. Så jämna fina mellanrum, så mysiga segel, så skön känsla i bussen. AhhhSegel på!
/Magnus -
Jaha då förstörde man lugnet den här kvällen också. Hur ska man hinna med att jobba med så många spots att besöka. Tänk en rejäl groundswell runt den udden!!! Tyskarna har lite resor dit vet jag men det har inte varit läge att ta med sambon till den grusgropen mitt i ingenstans.
/Magnus -
Åk dit och fundera inte innan!
Att bara finnas till räcker mer än väl. Har man inte varit där så är det svårt att fatta hur underbart det är där, även utan pengar. Bensinen är billig, åk till en öde strand och bara mys eller snorkla. Och den människa som inte gillar surfstranden Kanaha är inte född. 2-80år.No worries! Det löser sig på plats.
/Magnus
-
Jag väger 65 och kör de suveräna AB+ brädorna sedan 5 år så det där med brädor endast för tungviktare kan du glömma! Du får i alla fall leta rätt rejält om du ska hitta bättre brädor och shaperna är alltid av senast snitt. Men allt det och lite till orkar jag inte skriva om ikväll! Enda negativa är väl just tillgängligheten i Sverige tyvärr.
/Magnus
-
Hahaha 🙂
Nej det gör jag aldrig om igen!
Bättre lämna in brädan i bilen på parkeringen, skjutskompisens bil eller långtidsförvaring på flygplatsen om den av någon outgrundlig anledning inte skulle komma med.
/Magnus