marden
Forumsvar skapade
-
-
där plugga jag också för (hemska tanke) 21 år sen brrrrr….
dalarö är väl klart närmast 15min me bil , där du stöter på segelsnurrare o slalom,freeride åkare på sv -vindar samt gålö på no
även relativt nära till torö sv-kuling= vågor 30min me bil …tveksamt om det finns någon förvaring ? utom typ shurgard …blir o köpa en billig skåpbil som du kan ha grejerna i
-
kinetic;699367 wrote:Så…mellan 2-3mm tjockt laminat. Vad tror panelen, räcker det? Har använt mest riktad kolfiber av ”hög” kvalitet (296gr Tenax SDS 24K) lagd mest i rörens längdsriktning .
hade du använt peel-ply vore det lungt ,nu vete fan 😉
Ingen aning egentligen men låter som du använt lite väl mycket riktad fiber ,för att bli optimalt måste väl va en del att hålla ihop det med ocksa ?
-
Vad är peel-ply För något ? Går det att ta bort när epoxin härdat ?
Själv har jag lindat med det jag haft hemma i garaget ,antingen myggnät från byggindustrin men är lite klen ,men sist hitta jag en tunn rulle glasväv på hyllan som funka grymt bra ,gick att dra åt så hårt jag orka samt att överskottet gick att torka av .typ http://www.bataccenten.se/db/db.pl?k1=&artnr=080820&template_file=db_vara.html
Men om jag Skulle utveckla mina kladdkunskaper och skaffa peel-ply ?….. -
på epotex kan du köpa 10cm av rullen(100cm )om du vill ,annars är det bra att ha 1m2 i reserv…
-
o jag fick köra min hurricane ss 28 igår (köpt av en tysk) sicken gubbe otmar är att bygga fenor ,
man skulle kanske maila gubben o köpa några till 🙂 -
marden
Medlem15 september, 2012 vid 05:00 som svar på: Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed CupSnyggt Danne ,så ska en slipsten dras.
-
västra Sverige
Station Vind-
riktning Medel-
vind (m/s) Byvind (m/s) Temperatur (°C) Sikt (km) Stations-
höjd
(m)
Nordkoster sydväst 7 15 12.3 11 33
Väderöarna sydväst 10 13 13.1 — 11
Måseskär sydväst 7 14 12.9 11 16
Vinga sydväst 9 12 13.8 20 12
Naven väst 9 12 11.9 30 53
Pålgrunden sydväst 12 16 — — 45
Nidingen sydväst 9 11 14.9 — 2
Hallands Väderö väst 9 15 15.2 30 10du har rätt idag, ingen station har 8 utan dom flesta har nästan det dubbla 🙂
-
har ett par dakine stroppar på ena slalombrädan och dom blir jag inte vän med .
får jag köpa dina drakestroppar herr p ?
eller andra orginal stroppar sökes… -
intressant..
vill ha en bra/passande fena till min gamla falcon 90 -07? 61cm bred som jag inte riktigt vill bli vän med
debo sl4 låter ju bra ?
blackdiamond, schills på carpa såg ju grymma ut 1700kr för en rs 34cm?
klämde på micks selekt v-max igår najsiga 1500kr 33cm ? -
[QUOTE
Jimmy Hellberg deltog i Runmarö runt för något år sedan med sin formula och då
var väl ganska många år sen nu ?
har det inte hänt en hel del inom formula sen dess? -
och jag kan tänka mig en 34cm av samma+ modell… någon?
-
Det var bra uppslutning ,hela parkeringen full .
Men tyvärr la sig vinden så det gick inte att köra någon slalom