marden
Forumsvar skapade
-
ingen sten men fenan är ändå 1cm kortare när det var ganska grunt här o där
-
på flygfotot på eniro ser ju vattnet ut att va ca 60cm högre men det måste väl höra till extremnivåerna
-
jodå vi va tre tokholmare som trampade på i koskiten + någon lokal förmåga
vattnet skulle nog vart lite högre så man kunde gå närmare land sen var det inte många byar över 15 som tog sig förbi träden som står på andra sidan vägen jag började me 7.0 men bytte efter lunch till 5,5 ca 6,2 hade nog passat mig bäst
b1 körde 7,0 hela dan och b2 6,2
tror nog du hade det bättre på udden idaglite dubbel skirvning
-
Bjornen;578645 wrote:Står sig prognosen ska jag försöka locka med mig några tokholmare så får vi väl se om det blir speed eller slalomtävling 🙂
//Björn
tja sugen.
får jag plats i någons bil om det blir åka av ? -
mitt allternativ fanns inte heller med vill ha över 8 m/s
-
synd att inte det är en superduper prognos.
när tillfället hade varit ganska bra att chata till sig en resa av frun om jag nu hade fått plats.
hoppas ni får vind men jag avvaktar till nästa gång -
nja torö är nog bäst vid just sv sist vi var där låg väl vinden på ssv
fast i år har det blåst flera m/s mindre på torö än längre in mot sthlmgår det åt vsv lär väl nogra prova nyköping
och den lilla sjön(viken) har jag velat prova flera år fast då på v fast med stigande efarenhet av spotletande har jag nog skrivet av den som ett poentielt ställe
-
jaa vet int
typ lägga lite mer vikt på tårna ist för hälarnaedit eller sätt på större fena så du inte orkar trycka ner lovartskanten 🙂
-
du får mer lyft av fenan och brädan går högre/lättare/snabbare om du vinklar ner läsidan.
men som med allt gäller det också att ha lagom med lyft. -
centerbord eller?
annars riktigt imponerad -
synd jag inte bor lite närmare ett vinterprojekt kunde va kul
måste säga att lars lagningsmetod att lyfta på halva laminatet lät smutt.
om det nu är laminatet som delat på sig och undre kollagret är helt -
den lär ju inte gå i deplaciment fart upp till 12 kn, inte med mina 72kg iafl 😉
-
jag har för mig att jag kunde plana med min hs 105 i 8kn
så jag chansa lite på att det räcker me +15 för att kryssa med 77cm bräda 8,3 o 50 fena
tror nog han som kryssar i knattes första film håller ca 15 knjag tror nog du behöver se över ditt segel trim ,uthal och nedhal
-
ge oss bara mer vind oftare det räcker 🙂