Forumsvar skapade

Sida 112 av 125
  • milkman

Medlem
    30 juni, 2006 vid 18:58 som svar på: Vem stoppade tåget?

5:e linan kommer troligen inte att hinda kiten från att invertera. Kör man med bridles som sitter fäst i framkant bara så får man helt enkelt tåla att kiten kan invertera. Kan med andra ord hända de flesta bowkites. (kan ju hända i C-kiter också men där är det nästan troligare att kiten kränger sig vidare. Med bridles så stoppas ju denna fortsättning på krängningen)
    Kolla lite på hur 5:e linan är infäst på vå Instinct, där finns två system för att stoppa inverteringar, Det ena är en lina som sitter fäst i Strutten (kanske är lätt att göra på din också?). Det andra är en lina som sitter tvärs kiten, men denna gör att du inte kan flagga kiten på 5:e linan och då kanske du förlorar lite av din tanke?

• milkman

Medlem
    30 juni, 2006 vid 18:13 som svar på: kite bräda = wakeboard bräda? difference?

Det kan du. Men en kitebräda är gjord för kantande åkning. en wakebräda för åkning med brädan mer plan. Det gör stor skillnad på hur man designar dem. Generellt sett så kan man säga att en wakebräda planar sämre och är svårare att hålla kant med (=svårare att ta höjd).
    Skillnaden är inte så liten heller, jag skulle hellre köpa en 3-4 år gammal bräda för kite (twintip) än en wakebräda. Då får du dessutom lite mer nybörjarvänliga ”bindningar” 🙂

• milkman

Medlem
    30 juni, 2006 vid 10:30 som svar på: ersätta 10 å 14???

Ozone Instinct 11 m kiten täcker precis den range du nämnt.
    Instinct är en platt kite som har kvar C-känslan ifall man vill, men alla fördelar av bowkiterna finns också. Extrem depower, skönt bomtryck, grym att ta vågorna med samtidigt som den tillåter äkta wakestyle, med eller utan kroken i.

Mer om Instinct står här och hos nedan ÅF:ar:
    http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=99

Angående brädor så har det hänt mycket, Vill du få ut ännumera range så väljer du en bräda som har lite planare rocker och ordentlig flex i tipparna. Ifall du bara vill ha en så så rekommenderar jag kring 125-135 storlek ungefär.

PS. Du borde snacka med Langens kite, Peter. Han håller till i Umeå och har några olika bowkites. Kanske är bra att ha lite kontakter till kitarna i området. Du får säkert ringa honom, han har 070-3993027.

Du kan känna på grejjorna här:
    -Södra Sverige, Fahléns surf: http://www.fahlensurf.se/v2/articles/kitesurf/Fahlen-OzoneInstinct.shtml
    -Stockholm/Mälardalen (passa på att kika på Undergroundbrädorna som är riktigt grymma):
    Instinct http://www.kitekraft.se/itemviewer.php?pageId=5&mR=5
    Underground FLX http://www.kitekraft.se/itemviewer.php?pageId=28&mR=28
    -Norra Sverige så snackar du med Peter du fick nummret till, han visar säkert upp sina grejjor, både från oss och andra märken.

(Foto taget av Mathie, rider Nic)

• milkman

Medlem
    28 juni, 2006 vid 07:50 som svar på: Resa med kiteutrustning

Altså,det är inte formen på väskan som kostar (inom rimliga gränser) Så en boardbag är det inga problem att få med. Jag flög igår, packade två kiter board, våtdräkt, korsband, bommar, ombyte och min vanliga packning i min. Vart en tung väska men fortfarande under maxvikt.

• milkman

Medlem
    24 juni, 2006 vid 14:37 som svar på: Instinct att testa i Rågelund idag torsdag

Det finns en sån Pepä. Speed 13 till Speed 17 från Flysurfer, knappt vändbara jämfört med C-kiter men fan vilket drag, och ok range med. Den större utav dem finns i extra lätt material och är utan tvekan bland de lättaste kvadraterna att köra med när det inte blåser.
    Bara klippa till! Ring Kaj på http://www.kajtech.se (i de mindre storlekarna är de dock lite mer vändbara)

• milkman

Medlem
    15 juni, 2006 vid 06:35 som svar på: aktion igen!!

Kan du inte lägga till ett u i rubriken? så det står Auktion istället. Då slipper jag tro att det är så himmla mycket ”action” på dig, det är ju en alternativ tolkning 🙂

• milkman

Medlem
    12 juni, 2006 vid 21:01 som svar på: Ny bräda

Haru hämtat ut kiterna Yann?

• milkman

Medlem
    12 juni, 2006 vid 20:34 som svar på: Ny bräda
    Fredde wrote:
    hooo ja jevlar 7lax för en underground… Ride swedish, ride tablas…

Rekommenderat pris från importören är 6890 kr, i linje med alla andra pro-brädor. Men den som säljer dem har rätt att sätta egna priser så jag skulle nog fråga vad de tar.
    Ja ska man ha en annan bräda så tycker jag det skall vara Svenskt! 🙂

• milkman

Medlem
    12 juni, 2006 vid 18:03 som svar på: Ny bräda

FLX:erna och wavebrädorna. (Har tillfälligt slut på allt utom FLX132:an just nu, har allt igen om 2 veckor.)

Edit: Just ja, Har en 152:a, felbeställd till kanonpris för den tyngre lättvindsseglaren.

• milkman

Medlem
    12 juni, 2006 vid 18:00 som svar på: Ny bräda

Jag tycker Nobile, Tablas och Underground gör bäst brädor. Tablas är kanon, och Svenskt, sånt skall man generellt sponsra!
    Men jag säljer Undergroundbrädorna. Om du kan tänka dig köpa en bräda gjord så långt från Sverige som möjligt (NZ 🙂 ) så ring mig så berättar jag mera 073-141 19 10
    http://www.ozonekites.se
    073-141 19 10
    /jens

• milkman

Medlem
    11 juni, 2006 vid 04:59 som svar på: Va fan e hardcore!

05:09
    (segt idag?)

• milkman

Medlem
    10 juni, 2006 vid 22:00 som svar på: opencell ZIG

De flesta bowkiter gör det. Gissar att pulse kan det (har inte testat den kiten än men är spänd på att få tillfälle till det). Har förstått att Venom från PL ska fixa ett brett vindregister. (jag har kört en del PL och det är bra kiter, men tyvärr har jag haft lyxen att byta ner till mindre storlekar så jag kan inte riktigt redogöra för deras high end).
    Jag skulle nog hellre ha två kiter ändå, det blir ju knappst någon sweetspot.

Edit:Omformulering – onödigt att vara spydig.

• milkman

Medlem
    10 juni, 2006 vid 20:42 som svar på: opencell ZIG

Nu var du iofs ute efter en vinterkite när du skrev första inlägget. Och för det kan vi visa någon foil. Men eftersom att tub är överlägset på vatten så blir det Instinct vi demar ifall du vill surfa. I GBG området finns massor med folk som gärna visar dom. Koordinera med Pär: 070-454 2000 som säkert bokar nått med Nic eller någon annan som redan gjort hela marknadsanalysen har både foils och tubar att visa, bara välja årstid sen 🙂

• milkman

Medlem
    9 juni, 2006 vid 22:34 som svar på: opencell ZIG

Lördag! Äntligen.

• milkman

Medlem
    9 juni, 2006 vid 21:40 som svar på: opencell ZIG

Nä, testa ordentligt nu. Jag rekommenderar test av Rippehr eller Instinct som ersättare till din PD. De har mycket nytt tänk, om än väldigt olika varandra vad jag förstått. (tror att ION kanske skall läggas till på listan men har inte sett den)
    Annars såg jag att det finns massor med Speed till salu nu såg jag. Här på Steffo till och med.
    Vi kommer upp till Rullsand med Instincterna så fort vi kan, annars är du välkommen att kvittera ut en för test i Stockholmstrakten när det passar dig.

Sida 112 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA