Forumsvar skapade

Sida 114 av 125
  • milkman

Medlem
    21 maj, 2006 vid 17:55 som svar på: testresultat bowkites

Nu fattar jag vad du är ute efter. Håller med om delen ”på pappret” i alla fall 🙂
    Ska du till Gotland?

• milkman

Medlem
    21 maj, 2006 vid 17:41 som svar på: testresultat bowkites

Ironin där igen Mille?? För du kan ju inte mena allvar. Venom må vara en bra kite, men det finns nästan inga likheter med årets bowar (framför allt Ripper och Instinct). Båda är bra (smaksak iofs), men på olika sätt. Skulle eventuellt gå med på att de påminner till viss del om en bridled foil, men det är inte mycket.

Tobas, du kommer absolut få chansen att testa Instinct på Gottland. Norrbagge har med sig 7, 9 och 13. Ifall det blåser på så rekommenderar jag 9:an 🙂 . Ev så måste jag sno 11:an till Sundsvall, så de inte är helt utelämnade till 13. Synd för 11:an har skönt lyft som jag tror passar din stil Tobas.

• milkman

Medlem
    19 maj, 2006 vid 10:41 som svar på: Testkommentarer på Ozone Instinct och brädvinnaren 🙂
    magwe wrote:
    Kan man får se hela testprotokollet eller publiceras bara utvalda delar?
    Det är hela protokollet på de som testade Ozone, som jag representerar. Vi han inte med mer än 26 som testade Instinct och alla skrev inte ner nått tyvärr. Men tro inte så mycket på listor, testa istället. Fahlén kan säkert fixa något i malmö 🙂
  • milkman

Medlem
    19 maj, 2006 vid 10:40 som svar på: Vem blev den lycklige brädvinnaren…

Seriöst??.. haha.. Ja grattis då Hbgkitare!

• milkman

Medlem
    19 maj, 2006 vid 10:11 som svar på: Vem blev den lycklige brädvinnaren…

Sorry.. Datatrassel och kortslutning i hjärnan. Men nu är det upplagt.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=40781

• milkman

Medlem
    18 maj, 2006 vid 21:58 som svar på: vilken storlek?
    pjoter wrote:
    ozone verkar helt klart va fin men hur menar du med att den inte kan invertera? Den inverterar inte helt enkelt 🙂 kika på bilder eller på någon kite vid tillfälle så ser du att bridles och linuppsättningen är helt annorlunda än på andra kiter. Bland annat är detta för att undvika ”bridle-runt-vingspets-loopandet” och inverteringar. Testa, du kommer aldrig gå tillbaka 😉
  • milkman

Medlem
    18 maj, 2006 vid 05:17 som svar på: söder om hallandsåsen? läs ej!
    Cortex wrote:
    BTW Milk, du har väl aldrig ens provat att kitesurfa i lätt vind med riktiga grejer? Eller hur?
    Stämmer bra, varken med Speed/Silferpiel 17 eller spleene ”dörrarna” som jag mycket väl kan tänka mig är världsbäst på lättvind 🙂 Men du kanske har rätt om surfbrädan, tänkte faktiskt inte på det.
  • milkman

Medlem
    17 maj, 2006 vid 18:42 som svar på: söder om hallandsåsen? läs ej!
    Ric wrote:
    gävle.
    funderar på att skaffa en stor kite 19-21kvm för att verkligen kunna åka i 3-5 m/s

Jag tror en bowkite på 15-16 m funkar kanon. framför allt om du är nervös för byig vind då de har oslagbar depower (ja, de flesta i alla fall). Surfbräda känns spontant fel. Den har rätt kraftig rocker normalt, och stora fenor: högt motstånd i vattnet.
    Som tidigare talare så säger jag ”platt”. Jag misstänker att en kraftig plydoor (kraftig plywhoodbräda som är bred) är billigast och enklast. Låna pads mm från någon bräda och testa vilken vind du fixar med PD:n. 🙂
    Fast lågvindskiting suger, bättre att stanna hemma.

• milkman

Medlem
    17 maj, 2006 vid 14:42 som svar på: Var hittar jag bra kitetester?

Här är en lång betänklighet på detta forum från nån som inte säljer kiter. http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=309039&postcount=52

• milkman

Medlem
    16 maj, 2006 vid 20:48 som svar på: Demohelg Bowkites 13-14 Maj

När du ändrar trimmen på Ozone instinct så är det top-end power du minskar. Hela depowersträckan används fortfarande men ger lägre power. Du behöver med andra ord ingen top-end stoper så länge kiten är rätt trimmad. Ifall det är för mycket tryck så drar du hem trimmen lite till bara. Och när det inte går längre så kunde bytt ner dig två storlekar för länge sen. (Svarade jag på frågan nu eller menade du något annat?)
    På Ozone är det 9 och 13 som är jämförbar med Ripper storlekarna du nämnde.
    Det finns folk i Malmö som kan dema dem om några veckor.

• milkman

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:12 som svar på: Vilken Trainer (~1,5m2) rekomenders?

Det är garanterat skillnad på kite å kite..
    Jag har en knappt använd 1,5m IMP från Ozone för mycket. Den jag kan tänka mig att bli av med men jag vet inte hur jag ska vära mig åt för att maila dig 🙂 Maila mig: [email protected]

Här är lite info om kiten:
    http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=21&mR=21

• milkman

Medlem
    4 maj, 2006 vid 18:50 som svar på: venom snabbaste draken på snö!

Varför det? Jag tycker snarare det är udda att en så pass stor kite kom etta.
    En mindre kite kan du ju använda i högre vind. (skrev nästan en doktorsavhandling i ämnet men besparade er den)

• milkman

Medlem
    4 maj, 2006 vid 09:28 som svar på: Rippers hemma

Haka på testhelgen nästa helg ifall du inte kan nu. EH är på plats med Ripper (i lite olika storlekar misstänker jag), Men sen är en massa andra bowtillverkare också där med sina storlekar så det är ju fett tillfälle att göra ett informerat beslut av vilken bowkite som rockar mest 🙂
    Här är tråden om detta:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=40305

• milkman

Medlem
    2 maj, 2006 vid 21:34 som svar på: Ljungdalen- Helags + Flatruet

Eric hade bra koll på sin 12:a (Ja, Phantom då!!) Man ser på bilden att den är rätt depowrad (kortare framlinor).
    Eric är mer räka än Flodhäst! Men är det inte ganska mycket högre AR på Phantom än ARC:arna hade? Det kanske också påverkar.. Eric??
    (två ??, !!, .. igen)

Håller på att uppdatera med fler foton från helgen.. postar länk sen.

• milkman

Medlem
    2 maj, 2006 vid 10:28 som svar på: Demohelg Bowkites 13-14 Maj

Jag håller med Pepä, kan inte alla som vill dema få ta med sig vad som helst?..
    (du vet att vi är på?!)

Sida 114 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA