milkman
Forumsvar skapade
-
Skicka din adress så skickar jag över en snutt klistrad dacron. Bara tejpa på, om det ska hålla bra så tejpa från insidan om du kommer åt
-
hehe.. Rolig tråd 🙂 Synd man inte får ge sina favoriter fler alohas..
Erika, vi har skrivit en himmla massa texter för att förklara kiting, mycket har legat gömt under kiteakademin och ozonekites sidorna till väldigt marginellt nyttjande…
Men om du vill ha lite extra material så får du gärna komma och länsa våra hårddiskar (ja, eller be oss skicka över det då).
Det kan ju förståss vara så att det mesta vi skrivit ihop sådär för fyra år sen var skit, men nått kanske du kan nyttja 🙂 -
Fast nu ligger den ju på sidan, så då är det ju officielt.. Tar tillbaks allt.
http://www.flyozone.com/kitesurf/en/products/kites/c4/info/ -
Virena, inga problem. Du får ta våra testkiter om det krisar. (kommer i veckan)
Skotten, jag tror inte detta är en officiell filmsnutt. Fast Torin Bright (teamkillen) är rätt duktigt på att editera tycker jag. -
haha.. Älskar Rolands cleana drygstil. Rätt träffsäker oftast med, keep it up. Hade jag kunnat ge en aloha så hade jag gjort det.
-
haha.. Fan va sjukt dryga ni är Kaj och Roland.
Om vi kan hjälpa till att nå en eller fler som inte får budskapet annars så är det ju bra för Erika som vill ha hjälp. -
Jag har aldrig använt en kitewing så jag vet inte. Men vi som kitar på vatten har tryck i våra 13-14m kiter vid 6-7 m/s. En vindsufare behöver ju typ 10 m/s för att ha kul. Och en kitewing är mindre än största vindsurfseglet. Så jag gissar att du behöver minst 10 m/s för att ha kul. En foil får du upp tidigare än en tubkite, men jämfört med kitewing kvittar det nog vilken kitetyp du jämför med 🙂
-
Kitewing verkar ok på isen med skridskor, som en aningen poppigare variant än skridskosegel.
Filmerna med kitewing verkar mest handla om att göra småskutt eller flygningar nerför. Det senare verkar ju speedwing ruggigt mycket bättre för:) Men i ruskigt hård vind borde kitewing också vara ok. -
Vi har rätt många läsare nu så har du nått kul att rapportera så slänger vi upp det förståss. http://www.surfbussen.nu
-
MacEdu;585665 wrote:Mja…. 75 spänn är rocken roll mest en fråga om vad som är bäst….. om inte så motiverar motivet de 75spänn….
Vad kan frakten bli med en sådan…..50, 100??/mac
Om du beställer på webben så tror jag frakten hamnar på 99kr automatiskt, himla svårt det där med att få till rätt priser med automatik. Normalt så tar vi mindre betalt för frakt än det faktiskt kostar. Men inte på bara en sån här tror jag, så du får gärna ringa in ordern så ser vi till att du bara bara postens kostnader 🙂
-
Ja, titta dom där gamla. Ser ut att vara samma pris som vi hade då också 🙂
Om jag inte minns fel så är skillnaden att det är sån där grå värmereflekterande insida numera, och att neoprenet är aningen tjockare nu. Men frågan är om det motiverar 75kr? (inte 100kr ju:) http://www.kitekraft.se/prolimit-vast-med-huva.html ).
Om dom har kvar några gamla så är det en helt ok produkt, jag var nöjd med min för några år sen. -
Synd att ”… med rörigt schema” inte fanns, för där jobbar jag 🙂
-
Enda landet som är rätt ok att direktimportera från är England. De har bara 15% moms just nu och pund är värt en klase bananer. SÅ får du tag i saker som legat en liten stund så får både rabatt iom att deras valuta suger, och 10% på det i sparad moms. Å frakten på kitegrejjor är inte så hög.
Men om det är relativt nyinköpta saker så är rabatten max 10% då de köper in i Euro eller dollar som båda blivit starkare mot punden. Altså ca 500-1400kr (+/-) på en drake eller bräda och drar du av frakten på det så är vinsten kring 100-800kr, då är det sen bara att fråga dig själv om du tycker det är värt dom pengarna när du ska försöka få support eller har garantiärenden. -
Det är octopus systemet (Naish onepumplösning) som rekommenderar det där. Jävligt dyrt att byta den ventilen, och sikaflex skulle göra det omöjligt att laga en punka sen. Tejp hittar du i vilken butik som säljer vatten/avlopsprylar som helst. Typ Krauta, Beijer eller annan järnaffär.
Tejpen hittar du lätt. Att få det att bli tätt är en helt annan sak, men det går med några försök. Ta inte för mycket tejp bara, tror dom rekommenderar typ 6 varv (eller var det8?). Om det fortsätter läcka så tar du två varv till, osv. osv..Lycka till
-
Det verkar funka fint härifrån