ola-h
Forumsvar skapade
-
@poppo 523010 wrote:
… notera att det är gradvis planare rocker upp i storlekarna (”progressive rocker concept”). Länk.
Många brädmodeller kör så. I själva verket verkar det som om en större (bredare) bräda med samma rocker som en mindre tenderar att kännas segare. Det är liksom som om lyften från den extra bredden inte ”övervinner” det extra motstånd som lika rocker på samma bredd ger.
Det finns för övrigt en Goya One 95 begagnad på köp och sälj: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21382/cat/12
-
Såg kul ut.
Tror du jointen verkligen gick av pga kyla eller var den gammal? Kanske bör man köra klassisk fet gummijoint när det är riktigt kallt? (Jag skall kolla med min kompis materialexperten.)
-
Håller med båda. Om du ser 8.0:an som ett tidigplaningsegel som liksom ligger lite vid sidan av resten så funkar det.
Men om du som Oskar säger vill ha fullkräm, vilket man måste ha om man skall få ordentlig fart på slalomprylar så kommer inte 6.5:ans sweet spot räcka upp till 8.0:an. Men om du kan leva med det lilla ”glappet” när du visserligen planar men knappast sätter personliga GPS-rekord så går det, som ovanstående talare säger, bra.
-
Klicka på hans länk i signaturen, Danneman film production. Eller
Riktigt snyggt klippt Danne!
-
Survival of the fittest…
Man undrar ju så smått om det är någon typ av naturligt urval som får galna idioter att syssla just med Kite.
-
Fina bilder. Kul med det lite lägre perspektivet från Hookipa ibland.
-
@surfslusken 523438 wrote:
Va en grupp som Michale Shenkel lirade gura i på 80-talet
Michael Schenker. Man kan inte slarva med den typen av viktig fakta.
-
Levi på Goya som många gissat (det kanske redan står tidigare i tråden, orkar inte kolla). http://www.u-ride.net
Levi har ju kört ”Kaulis” fyrlattade Fly senaste tiden på NP. Så kanske blir det lite mer variation på Goya nu.
-
Skidåkningens twin fin är skidor med negativ camber eller så kallad rocker.
-
@S.. 522796 wrote:
Till våren drar vi till Frankrike och Portugal i två månader också, då lär det komma lite fler rapporter om fina vågor.
/Staffan
Aaah, nice. När och var?
-
@S66 522563 wrote:
Nja, frågan är nog snarare om det överhuvudet taget va meningen de där 😉 När man gör shove it och går för mkt upwind i take offen så blir de alltid så där….att man landar på ryggen
Men jag är inne på samma bana shove it into….fast ngt annat 😉 , har den i huvudet och det återstår att se när jag landar Cape Town den 30e.
Shove it into aerial duckjibe into switch shove it åt andra hållet skulle jag vilja se.
-
Grymt med film och snyggt rippat. Riktigt fin vågridning. Det syns att ni kan stället.
-
Ooooh…
Lite extremt när spåret efter brädan fortfarande är ”färskt” fast det sitter i taket
-
@Gnutten 522374 wrote:
Snygga bilder! Tackar!
Syns tydligt hur fel jag har tyngdpunkten för 360 försöken. Iofs var det endel vind och jag fegade lite i ingången. Då blir utgången heller inte bra.
/Tobias
Trick: Gör den enhands, släpp framhanden. Då måste man lägga ned och bak seglet på rätt sätt.
-
Kom ihåg att nya badrum också är en slags hobby. Så hobby mot hobby, liksom.