Forumsvar skapade

Sida 106 av 329
  • ola-h

Medlem
    7 januari, 2009 vid 11:21 som svar på: Brädstorlek för "tung" gubbe på Torö ?

@poppo 523010 wrote:

… notera att det är gradvis planare rocker upp i storlekarna (”progressive rocker concept”). Länk.

Många brädmodeller kör så. I själva verket verkar det som om en större (bredare) bräda med samma rocker som en mindre tenderar att kännas segare. Det är liksom som om lyften från den extra bredden inte ”övervinner” det extra motstånd som lika rocker på samma bredd ger.

Det finns för övrigt en Goya One 95 begagnad på köp och sälj: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21382/cat/12

• ola-h

Medlem
    7 januari, 2009 vid 10:15 som svar på: Nya småfilmer från Halmstad

Såg kul ut.

Tror du jointen verkligen gick av pga kyla eller var den gammal? Kanske bör man köra klassisk fet gummijoint när det är riktigt kallt? (Jag skall kolla med min kompis materialexperten.)

• ola-h

Medlem
    7 januari, 2009 vid 10:05 som svar på: 6.5-8.0, vettigt hopp när vi pratar freerace?

Håller med båda. Om du ser 8.0:an som ett tidigplaningsegel som liksom ligger lite vid sidan av resten så funkar det.

Men om du som Oskar säger vill ha fullkräm, vilket man måste ha om man skall få ordentlig fart på slalomprylar så kommer inte 6.5:ans sweet spot räcka upp till 8.0:an. Men om du kan leva med det lilla ”glappet” när du visserligen planar men knappast sätter personliga GPS-rekord så går det, som ovanstående talare säger, bra.

• ola-h

Medlem
    6 januari, 2009 vid 10:22 som svar på: (Trailer) OlaH å LarsK rippar i åsa!

Klicka på hans länk i signaturen, Danneman film production. Eller

http://www.vimeo.com/2705674

Riktigt snyggt klippt Danne!

• ola-h

Medlem
    5 januari, 2009 vid 14:06 som svar på: Tur att man vindsurfar och inte…

Survival of the fittest…

Man undrar ju så smått om det är någon typ av naturligt urval som får galna idioter att syssla just med Kite.

• ola-h

Medlem
    5 januari, 2009 vid 09:17 som svar på: Mauirapport

Fina bilder. Kul med det lite lägre perspektivet från Hookipa ibland.

• ola-h

Medlem
    5 januari, 2009 vid 00:04 som svar på: Minska riskerna och öka timmarna på vattnet

@surfslusken 523438 wrote:

Va en grupp som Michale Shenkel lirade gura i på 80-talet

Michael Schenker. Man kan inte slarva med den typen av viktig fakta.

• ola-h

Medlem
    4 januari, 2009 vid 20:50 som svar på: Den stora ryktestråden

Levi på Goya som många gissat (det kanske redan står tidigare i tråden, orkar inte kolla). http://www.u-ride.net

Levi har ju kört ”Kaulis” fyrlattade Fly senaste tiden på NP. Så kanske blir det lite mer variation på Goya nu.

• ola-h

Medlem
    2 januari, 2009 vid 20:28 som svar på: Jämförelse FW-Wavebrädor i senaste Boards…

Skidåkningens twin fin är skidor med negativ camber eller så kallad rocker.

• ola-h

Medlem
    25 december, 2008 vid 22:06 som svar på: Apel i dag……..

@S.. 522796 wrote:

Till våren drar vi till Frankrike och Portugal i två månader också, då lär det komma lite fler rapporter om fina vågor.

/Staffan

Aaah, nice. När och var?

• ola-h

Medlem
    24 december, 2008 vid 09:53 som svar på: Gör en RAMBO

@S66 522563 wrote:

Nja, frågan är nog snarare om det överhuvudet taget va meningen de där 😉 När man gör shove it och går för mkt upwind i take offen så blir de alltid så där….att man landar på ryggen

Men jag är inne på samma bana shove it into….fast ngt annat 😉 , har den i huvudet och det återstår att se när jag landar Cape Town den 30e.

Shove it into aerial duckjibe into switch shove it åt andra hållet skulle jag vilja se.

• ola-h

Medlem
    23 december, 2008 vid 09:43 som svar på: Film från Halmstad idag!

Grymt med film och snyggt rippat. Riktigt fin vågridning. Det syns att ni kan stället.

• ola-h

Medlem
    22 december, 2008 vid 21:49 som svar på: Monstervåg

Ooooh…

Lite extremt när spåret efter brädan fortfarande är ”färskt” fast det sitter i taket

• ola-h

Medlem
    22 december, 2008 vid 15:04 som svar på: Gnutten Vs Habo

@Gnutten 522374 wrote:

Snygga bilder! Tackar!

Syns tydligt hur fel jag har tyngdpunkten för 360 försöken. Iofs var det endel vind och jag fegade lite i ingången. Då blir utgången heller inte bra.

/Tobias

Trick: Gör den enhands, släpp framhanden. Då måste man lägga ned och bak seglet på rätt sätt.

• ola-h

Medlem
    21 december, 2008 vid 20:24 som svar på: Mauirapport

Kom ihåg att nya badrum också är en slags hobby. Så hobby mot hobby, liksom.

Sida 106 av 329
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA