Forumsvar skapade

Sida 123 av 329
  • ola-h

Medlem
    15 september, 2008 vid 15:00 som svar på: Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!

Hmm. Låter kanske som du skulle omvärdera din definition på nöjdhet…

”Operationen var lyckad. Patienten dog”, typ…

• ola-h

Medlem
    15 september, 2008 vid 13:24 som svar på: Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!

Så Bananen, du har Chinooks fot (den du visar på bild) men den lossnade ur förlängaren. Vilken förlängare var det?

Eller var det något som gick sönder?

När det gäller Chinooks pin som Simpa ringar in så körde även jag den under många, många år. Har fortfarande tre stycken som jag kör då och då. Men eftersom jag kör så många olika brädor så blev det enklare att köra Streamlineds vanliga skruvabortlösning. Dessutom fick jag faktiskt lite småbucklor i botten av brädan när jag lastade en annan ovanpå med chinookfoten monterad, trots att båda låg i baggar.

• ola-h

Medlem
    15 september, 2008 vid 13:07 som svar på: Bilder Torö 2008-08-28

Måste lyfta denna fina bild-tråd igen såhär i vindtorkan. Alla grymma aerials till trots, ta en speciellt titt på bild 6. Samtidigt bra position på vågen, en rejäl sväng och bra fart med ut ur svängen. Det är vågridning det. Hoppas kunna göra sällskap nästa gång och jag hoppas nästa gång är snart.

• ola-h

Medlem
    14 september, 2008 vid 20:45 som svar på: Tips på RDM-master till Combat 08

NPs X-combat är säkert bäst med rätt dyr som du skriver. Jag tror den är rätt styv och rätt flextop i sin karaktär. Då liknar den HotSails Maui HotRod. Jag har desutom hört att ot säljer mycket HotRod-master i japan til just NP.seglare, så det kasnke stämmer. Lite billigare i alla fall. Hitta någon som har en HotRod och provrigga är mitt råd.

Tyska SURf har i senaste numret en test på master, har jag hört.

• ola-h

Medlem
    14 september, 2008 vid 20:13 som svar på: S-66 film

Snygg segling genomgående och ett par riktigt fina vågridningssekvenser.

Keep it coming.

• ola-h

Medlem
    14 september, 2008 vid 19:48 som svar på: G I S L ö V S H A M M A R ! ! ! ! !

Jag håller med. Imponerande hoppning. Det ser riktigt avlappnat och kontrollerat ut.

Basse gjorde ju ett schysst ladd på vågridning också. Helrätt att gå på fetaste läppen sådär.

• ola-h

Medlem
    14 september, 2008 vid 11:20 som svar på: G I S L ö V S H A M M A R ! ! ! ! !

Andreas,

Kanske hjälper det att ladda ned och installera flip4mac, http://www.flip4mac.com/wmv.htm

Eller ctlr-klicka och spara ned filmen och sedan spela den på VLC
    http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Det funkar på min mac.

• ola-h

Medlem
    14 september, 2008 vid 10:05 som svar på: JP 2009 wave action

Kanske är det bara jag som sitter här och surar för att jag inte kunde åka till Gislövshammar, men mitt intryck är att det (förutom när det gäller hopp och aerials) inte är så jätterolig vågridning att se på filmen. Väldigt få rena vertikala toppsvängar där seglare får med sig fart ut ur svängen, t ex.

Har jag blivit bortskämd av film från t ex Kap Verde? Eller är det bara det att Hookipa i rätt mycket vind och lite orent swell är svårseglat? Eller laddar gubbarna för mycket för kameran?

• ola-h

Medlem
    13 september, 2008 vid 16:26 som svar på: Slutresultat F2 Speed Challenge i Klagshamn

Hastigheter? Vilke segel- och brädstorlekar kördes?

• ola-h

Medlem
    13 september, 2008 vid 13:11 som svar på: Test Twinfin!!!

Jag har varierat mellan originalfenor och 16cm MFC och även ett par 15cm custom från Maui CNC. Jag tycker att fördelen med originalfenorna är en mycket bra höjdtagning. Jag har inte själv tänkt på att det skulle vara någon skillnad i fartkänsla. Däremot tycker jag brädan svänger skönare med MFC-fenorna. Originalfenorna låser fast tailen lite mer, liksom. Detta var någon jag tänkte på redan de första gångerna jag körde brädan, men nu har jag antagligen kört in mig mer på den för jag tycker att det är mindre skillnad mellan de olika fenornas svängegenskaper än förut.

Annars tycker jag det verkar vara ett seriöst test med ett mycket bra upplägg. Det verkar också har varit kunniga seglare som varit med och testat.

När det gäller Evil Twin har den för mig varit allra roligast i just onshore, men smaken är ju som baken. Kanske seglar jag den på ett annat sätt än testarna eftersom jag är van att segla EVO som också kan vara lockande att försöka pressa runt med bakfoten för att liksom ta kommandot över den breda tailen. Men man får mycket mer ut av brädan om man istället seglar ännu mer med hela railen (framfoten). Som jag ser det är ju poängen med ”twinfinkänslan” i onshore att det är lättare att gå en mycket högre och tightare linje på vågen och inte behöva dra en megalång sväng med utskotat segel (som de pratar om i testet).

• ola-h

Medlem
    11 september, 2008 vid 16:09 som svar på: Legender!!!

Riktigt sköna intervjuer och en hel del grym segling.

• ola-h

Medlem
    8 september, 2008 vid 20:13 som svar på: Största vågis?

Lade du märke till min subtila ledtråd om man läser meningen ovan som:

Nu får du vässa dina sökkompetenser.
    RRD: så skall du nog hitta informationen du söker.

Haha.

• ola-h

Medlem
    8 september, 2008 vid 20:10 som svar på: Söker surfingprofil

28 tror jag det är för min del. Snart 75% av livet. Vad kan man hoppas komma upp i, rent procentuellt? Kör jag 20 år till blir det 85%. 90% blir nog svårt. Då ska jag vindsurfa tills jag blir 90 år. En svindlande tanke.

Men allvarligt talat, kan ni tänka er att sluta vindsurfa? Om ni aldrig tänker sluta så kommer ni, rent filosofiskt, vindsurfa för evigt.

• ola-h

Medlem
    8 september, 2008 vid 20:03 som svar på: Hållbarhet nya brädor

Jag tror nog också Cobra har förhållandevis bra kvalitet. Dvs rätt OK resultat i förhålande til att det som sagt är en komplicerad och arbetsintensiv huvudsakligen manuell produktion.

Men en reklamation kostar inte Cobra så mycket. De ger bara credit för det de tagit betalt, dvs ingen ersättning för frakt mm. Och så har de nästan monopol. Om det var verklig järnkoll på produktionen skulle nog inte vikten kunna variera +-6%. Mycket sugs ju med vacuum. Det är inte lätt att garantera att alla lager får precis rätt mängd plast, antar jag. Det är svårt även för en custombyggare och många undviker att göra själva lamineringen med vacuum av den anledningen.

• ola-h

Medlem
    8 september, 2008 vid 19:33 som svar på: Största vågis?

Nu får du vässa dina sökkompetenser, RRD, så skall du nog hitta informationen du söker…

Sida 123 av 329
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA