Forumsvar skapade

Sida 121 av 299
  • ola_p

Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:50 som svar på: Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

Njae, det är inte det pulver menar, och jag håller med om att länken till inlägget man svarat på saknas.

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:37 som svar på: Boards, Windsurf eller Surf.. ?

Jag tycker nog bäst om windsurf, den engelska alltså.
    Surf har jag aldrig förstått (idogt försummande av tyskalektioner någon?), och Planche Mag är det än värre med, även om det ju ser rätt trvligt ut.. :p

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:34 som svar på: Våtdräkt
    Knatte wrote:
    En liten våtdräktsfråga :blush:
    Jag har ju en prolimit ZF 5/3 steamer som jag köpte ny i höstas, som jag inte har använt ännu. Jag har visserligen provmanikängat dräkten några ggr.
    Dräkten har kort dragtkejda och en extra innerudd, som skall täta mot vatten.
    Funkar säkert jättebra, men min fråga är :ooo:

Är det bara jag, som har svårt att få av mig dräkten ? Jag har svåra problem att komma ur dräkten, då man inte kan vränga av sig dräkten som vanligt.
    (pga dragkedjan öppnar mindre än vanligt) Det ser ju ut som Gösta Ekman sketch när jag skall försöka komma ur dräkten:tongue:

Hahaha… Dom kräver lite smidighet, ja… Kan trösta dig med att man ser ännu roligare ut när man skall ha tag på motsvarande flärp i de dräkter där flärpen sedan träs över huvudet… :laugh: exempelvis PL assault series.

Skämt åsido så är det delvis en teknikfråga, man får in tekniken efter ett tag.

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:31 som svar på: Fyra år sedan!
    Oregistrerad wrote:
    OK!

Låter som jag är inne på rätt spår då… Av tre nämnda, vilken är bäst?
    Hawk 110 – Blir jag för lätt för den lr? Har hört att F2 ska vara sega samt att JP kanske håller dåligt. Rätta mig om jag har fel….

Jeppe

Njae.. JP hade ju rätt stora kvalitetsproblem ett tag men idag så ska det inte skilja från nån annan icke-custom tillverkare. Dock så är extremt lätta (produktions)brädor ganska ömtåliga i största allmänhet, typ JPs pro serie.

Sen håller jag med om att det kan vara läge att spana in begmarknaden, många som har lite b-spons säljer av sina prylar när de får nytt, och priserna ligger runt 6500-8000 beroende på skick och hur slitet det är.

Fundera på vad du vill göra, speeda, cruisa, nöta freestyletrick eller rida vågor, bestäm segellinje och bräda utifrån det.

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:23 som svar på: Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

Jag tror att det är ett artikelsystem på gång, där skulle nog en del av FAQ och nybörjartrådarna platsa. Jag rensade undan avatar tråden, kanske skulle kunna flytta även surfblogg faqen till support och förslag forumet.

håller för övrigt med om att det tar lite stor plats på alla ledder, får snacka med steffo om att åtminstånde lägga en maxbredd på #page så att det iaf inte blir hopplöst att läsa när man drar ner bredden på fönstret.

Tyvärr så har vbulletin en sanslös mängd tables, och väldigt få idn och classer på saker så det är nästan hopplöst att ändra strukturen med css, tyvärr.

• ola_p

Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:25 som svar på: Önskemål/förslag på förbättringar av konfen…

Toka, Jag har ju en liten vågis till salu snart… Ska få en ny nu i maj så jag har en 66liters till övers.

Min klocka går rätt, men man måste in och ändra i sina inställningar kontrollpanel, redigera alternativ, ändra tiden till gmt +1.
    http://www.surfzone.se/forum/profile.php?do=editoptions
    Min stod tidigare på gmt men tiden var 4 timmar fel, att ändra till gmt +1 löste det.

• ola_p

Medlem
    30 april, 2006 vid 10:54 som svar på: Hur fästa tyg på masionit?

Kontaktlim är bra skit. Limmade innerväggarna i bussen med det, lättjobbat å trevligt, iaf bostik varianten, den andra vi hade torkade så snabbt så det var svårt att fördela ut det jämt.

• ola_p

Medlem
    30 april, 2006 vid 06:55 som svar på: Kring Götet imorgon

Vägväder, Vind

Station 1431 – Uddevallabron
    Mätningstid Medelvind Riktning
    30/04 08:31 6,6 m/s O
    30/04 08:01 6,9 m/s O
    30/04 07:31 7,1 m/s O
    30/04 07:01 7,8 m/s O
    30/04 06:31 7,8 m/s O
    30/04 06:02 7,5 m/s O
    30/04 05:31 7,4 m/s O
    30/04 05:02 8,4 m/s O
    30/04 04:31 7,9 m/s NO
    30/04 04:02 7,9 m/s O
    30/04 03:32 6,8 m/s NO
    30/04 03:02 6,6 m/s NO

Fan. Kan man inte få lite segling snart?

• ola_p

Medlem
    29 april, 2006 vid 19:20 som svar på: Kring Götet imorgon

Uddevalla, under bron.
    Fast DMI har ju skrivit bort vinden nu.. 🙁

• ola_p

Medlem
    29 april, 2006 vid 06:53 som svar på: Lättlastbil lr husbilsreggad?

Vad finns det för krav på ventiler?
    Jag skulle vilja sätta min golvventil i bakluckan, finns det nått som hindrar det?
    Takventilen, den får inte gå att stänga eller hur är det?

Jag använder ryggstödet på mittenstolarna som en del av sängen, som jag sedan lägger lite extra skivor på, för att få ut fullsize storlek på sängen (180*60 per säte i själva skåpet är ju kravet). Det borde gå utmärkt?

• ola_p

Medlem
    28 april, 2006 vid 11:27 som svar på: Lättlastbil lr husbilsreggad?

Skillnaden på försäkring mellan bostadsinredning och inte kan vara ganska ordentlig, varför det kan löna sig med bostadsinredning ändå…

• ola_p

Medlem
    27 april, 2006 vid 05:28 som svar på: Fler som åker till dk kommande helg?
    mbkpeter wrote:
    Var kollar du. vart än jag kollar är det <3 ms hela långhelgen. Gaaah

Windguru, nu verkar det dock vara NNO och lite för mulet även om det är rätt duktigt med grundvind.

• ola_p

Medlem
    26 april, 2006 vid 18:13 som svar på: Caravelle T4

247 är inga som helst problem om du inte har skiljevägg, ställer man den på högkant så den kan sticka in bredvid sätet så kan man få in uppåt 270 långa saker…

• ola_p

Medlem
    26 april, 2006 vid 07:17 som svar på: Fler som åker till dk kommande helg?

Nu ser faktiskt klagshamn prognosen snäppet bättre ut igen, SO och lite soligt på lördagen även om det mulnar på och regnar på söndagen, enligt windguru, så vi får väl se..

• ola_p

Medlem
    26 april, 2006 vid 05:49 som svar på: Hjälp med val av bräda.

Då rekommenderar vi att du skriver i rätt forum… 😉 tråden flyttad.

Sida 121 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA