ola_p
Forumsvar skapade
-
Man blir så härligt kletig i beerlanda, var längesen man seglade där sist.. Får bli en sväng efter jobbet eller nått så småningom. 😀
-
Lejet är perfa för softa fina vågor.
-
Nej, 15 minuters epoxi är inte bra, försök få tag på riktig lamineringsepoxi istället, exempelvis från nils malmgren, surfshopparna brukar också ha småförpackningar epoxi+glasfiber till salu.
-
wg pratar om hyggligt med vind på söndagen på västkusten, låt oss hoppas att de har rätt.
-
Kelso wrote:Det perfekta sommarjobbet eller? Vad är mer rätt än att jobba på stranden i sommartider.
Att inte jobba alls. 🙂 -
Kan du inte helt enkelt lägga ett halvslag runt takräcket vid varje ögla?
-
Altid trevligt med klagshamn, fick tre dagar, med 5.7 och 5.0.
Möe folk:
Nicke in action:
-
Jeje, drar från ljungskile strax, hoppas det blir tre dagars segling.
-
Farsan klippte upp ett hål till för bommen, satt typ 70cm upp eller nått sånt.
Vi seglade runt på en gammal mistral equipeII, sjukt najs. Vill minnas att vi även hade en stol på fördäck som jag kunde sitta i. 😀 -
Vad skaunephille kör på är väl inte intressant? 😉
Bussen är packad och styr söderöver imorgon. 😀
-
Man får nog ta en tur ner över helgen, lyckades avboka mitt fredagsmöte, så jag kan nog dra rätt tidigt på fredag.. 😀
-
håller med, det är skit skoj!! har klarat vulcano och grubby ;D
Stroppar på brädan?
-
Oregistrerad wrote:nä om du läst inlägget ordentligt hade du sett och förstått vad jag menade, dvs att jag, precis som jag skrivit, tror det är betydligt lättare att tjäna pengar inom andra branscher och ska man sälja saker på nätet är det ju betydligt smartare att sälja information än produkter….
Surfbranschen, särskilt i sverige har ju en väldigt liten målgrupp. Med tänk större tänkte jag mest på Europa och inte enbart sverige.
Jag är dock rätt säker på att surfmonopolet i Sverige inte kommer att vara för evigt. Att konkurrens saknas beror troligtvis på att folk som startar surfbusiness i svergie är surfare snarare än affärsmän. Dock trevligt tycker jag som konsument men jag tror att branschen hade mått bra av lite influenser från affärsvärlden.
Det finns faktiskt förhållandevis många shoppar i sverige, och ganska många märken.
Jag tror att du kommer få svårt att sälja jp/fanatic/np, då de inte har nått intresse av att det finns fler återförsäljare, sp/bromma har ju redan postorder.
Ska du lyckas så är det nog lite mera udda märken (med gott kvalitetsrykte) som gäller. En riktigt bra webblösning, och lite bra annonsering är nog nyckeln.