ola_p
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Sydliga vindar, annars är det snart slut. Vart tog vinden vägen, förresten? Jo, just det. Den är ju inte i Ståkkhålm… 🙂
[/ QUOTE ]
Bara den kommer nästa vecka då jag är där är jag nöjd… =)
Nä nu ska jag sätta kameran på laddning och ladd mentalt för lite schysst 4.7/4.1 segling i solsken, 10grader varmt…
-
Ja, den e det bra snurr på… =)
Imorgon blir det surf igen… kameran åker med. vet dock inte riktigt vart än, olofsbo eller bolleskären troligtsvis… -
Jag kan väl kanske säga att det hade blivit väldigt jobbigt om man inte hade kunnat vattenstarta, men ibland så står man kvar på brädan med riggen i vattne å då kan det vara värt ett försök att rycka upp den innan nästa våg kommer…
-
Som fan.
Därmed inte sagt att jag inte är sugen på att bygga en i aerogel med dyneema fibrer… -
http://www2.wvi.com/~anthwind/
Räkna med att det bli lika dyrt som att köpa schyssta beggade prylar, och att första blir skit…

-
Jag drar rigg med mina 65kg på min 63 liter 50,5 breda vågis, men då står jag med vatten till midjan, men går gör det… För att det skall funkar utan att man sjunker och behöver balansera så mkt ska man väl upp på dryga 80 liter…
-
Typ nått sånt… jag skiter fullständigt om de har lite lättare att flyga lite högre, obehagliga är de iaf! känns ju sådär när nån kitare kommer och drar linorna över mastoppen med ungefär två cm marginal och precis lyckas hålla brädan i vattnet… usch..
-
Jag funderar på oim man kan göra en freestyle variant av isbräda, liten vinkel på slipningen av medarna så man kan slajda ut den, stroppar och mastfoten så långt fram att man kan tippa upp den på främre medarna. Så kan man segla 3.5 å dra av feta spockar lätt som en plätt..

-
Jag har bara kaktusar och de är snart döda de med…
Hmm.. iofs så e det väl ett skäl till att köra olofsbo… får se hur det blir men.. -
Jonatan, vad tror du om bolleskären på onsdag?
-
Det gör jag.. (om inte mitt guldfiskminne sviker mig vill säga…
) -
Onsdag, lutar lite åt bolleskären. beroende på hur vindprognosen och observationer ser ut. windguru säger ju klart mer vind i vbg medans forecas prognos ser helt ok ut även för gbg…
-
Det kan nog stämma ja…

Går dessutom rykten om att han skulle vara min kusin…

)