ola_p
Forumsvar skapade
-
Att man inte ska falla av innan man hoppar i…
-
Rambos beskrivning e ganska bra… men ofta är det bättre att börja ganska långt upp i vind, sedan ska man se till att brädan faller av när man släpar(löser man med ordentligt tryck på mastfoten)… Det beror ju på hur mkt drag man har men…
Och det viktigaste av allt är att ta det LÅNGSAMT å lungt när man kliver i, och låta riggen dra en upp på brädan…
-
Kolla:
http://www.typ2-klubben.com/ -
airal jibe= willy
arijibe= vulcanGrubbyn tror jag är mkt svårare än willy/vulcan, dock lättare än spock om man får tro artikeln i BOARDS…
-
Jag har fortfarande inte landat på brädan (annat än med höften…), men det är iaf inga problem att få runt brädan, Jag fick den hela vägen runt på första försöket… Bara att placera bakfoten bakom stroppen, falla av lite, och kicka runt brädan… Rycka riggen ngt uppåt verkar hjälpa för att få runt brädan hela vägen…
Har samma problem med att komma för långt ifrån brädan, är det bara att satsa på att stå mera upprätt?
-
men vågsegling med 7.0?! jag är tveksam… kan kanske gå med på 5.7 eller så, men 7 kvadrat? de får man inte vågsegling på….
Ang. vad tråden egentligen handlar om…
Jag tycker det beror lite på hur duktig man är, vad man främst e ute efter…
Kan man inte vattenstarta så utesluts raskt allt under 90 liter, dvs alla vågisar… Vågbrädor finns ju ungefär så stora att man kan köra 6.3… men då blir det för stort för småseglena… Jag skulle nog slå ett slag för en vågbetonad fsw, typ f2 style. Och senare kanske komplettera med en liten vågis om det blir blodad tand på riktig vågsegling, då vill man ju ha en ordentligt liten vågis!! -
ola_p
Medlem18 september, 2003 vid 17:23 som svar på: Helgen ?!?!?! (plågsamma prognoser peppar pissigt)De e väl ganska självklart… överst står dag å klockslag… sen vinden, å molnighet, samt temp å nederbörd…. Så svårt kan de la inte vara…

har den dessutom så jag kan kolla med mobilen.. -
Vart bor du om det är schyssta vågor så tidigt… jag tycker det brukar behövas iaf 5.3 eller mindre för att de ska bli vågsegling, innan dess kan man lika gärna köra freestyle…
-
ola_p
Medlem18 september, 2003 vid 09:25 som svar på: kolla denna datorn, som gjord för surfing eller vaNä, det verkar som det svänger ganska kraftigt. Nu har alla droppat prognoserna tyvärr.
Så får se när det kan bli av… Vill ju komma å titta på brädan nån dag… Som prognosen ser ut nu e det ju knappast värt besväret att dra sig neråt å ta sig loss från skolan mm.. -
ola_p
Medlem17 september, 2003 vid 17:05 som svar på: kolla denna datorn, som gjord för surfing eller vaJo… jag sitte rå skriver på en likadan, fast två generationer äldre bara… Och som Ola sa så e de kanon å redigera video på, dock så får man akta så man inte bräddfyller hdn, då kraschar nämligen hela systemet, och alla språkinställningar försvinner..
men annars e de ju iaf enkelt å bra… ska lära mig finalcut i skolan nu under hösten,å jag får låna dv-kamera med 22x optiskt zoom… så kanske blir nån snutt producerad under hösten… 
Kommer åsa bli bra på fredag? funderar starkt på att ta en tidig buss hem å sticka till åsa istället… -
den kommer inte förrän början av 2004 tror jag…
-
Kanon… Då e det bara att hoppas den dimper ner snart…
-
ola_p
Medlem13 september, 2003 vid 17:37 som svar på: Min delbara mast är inte längre delbar, vad göra?jag kan utveckla bomtricket, det är nämligen inte så avancerat. Det går ut på att man sätter fast en bom ovanför och en bom nedanför skarven… sen vrider man, ev. kan man behöva stoppa nått emellan om man inte kan göra bommen tillräckligt liten vid masten… det brukar fixa de kärvaste av master…
-
Det är fullt möjligt, och görs ibland på tävlingar om det är för lite vind i ett heat…
Såg en bildsekvens för ett tag sen som gjorde en body 360 på högkant… d kan nog vara lite klurigt…
-
Borde det inte vara länsstyrelsen som har hand om bygglovet?
http://www.ab.lst.se/templates/InformationPage____4436.asp
”Om du inte är nöjd med ett beslut av kommunen kan detta överklagas hos Länsstyrelsen. Av kommunens beslut framgår vilka regler som gäller för överklagande. Glöm inte att uppge vilket beslut du överklagar och vilken fastighet som det gäller. ”Adressen:
Länsstyrelsen i Stockholms län
Box 22067
Hantverkargatan 29
104 22 StockholmPostadress för körkortsärenden:
Box 22056
10422 StockholmTel: 08 – 785 40 00
Fax: 08 – 785 40 01
E-post: lansstyrelsen@ab.lst.se
E-post till person: fornamn.efternamn @ab.lst.se