Forumsvar skapade

Sida 103 av 201
  • oscar

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 13:23 som svar på: Beställ Warp 2006 senast måndag

Det är väl bra att de informerar om att det måste beställas i tid om man vill ha prylar!

• oscar

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 15:42 som svar på: freestyleillken bräda skall man ha i freestyle?

Go big om du satsar på trick annars kan du välja lite midnre för att få lite mer allroundbräda.

• oscar

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 10:32 som svar på: vägledning inför nyköp av utrustning????

I din sits skulle jag satsa på nåt runt 65 till 70 cm brett och ca 120 liter. Wallen har ju tex F2 stoke på rea. Segel för 7m/s ca 7.5 till 8 kvm sedan ett 6.0 och 5.0.

• oscar

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 10:25 som svar på: Vad tycker Ni om North Ice?

Jo men du har ju seglat North sen stenåldern grin.gif och har inte så mkt annat att jämföra med. Jämfört med Gaastra så är de stenhårda men jämfört med äldre North är de lite softare.

• oscar

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 07:27 som svar på: Vad tycker Ni om North Ice?

Isen ligger metertjock och isbjörnarna stryker runt stugan för om möjligt smita in för en varmdusch. grin.gif

Äh för fan, varmt och gött vet du!

Jag har förhoppningar om att det kommer funka bra med 400+CX. En RDM är ju bra mkt mjukare en än vanlig mast vet du….men jag behöver ändå CXen till mitt 8.3 Daytona så ingen panik att jag förköpt mig. Du har ju en Viper 430 eller?

• oscar

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 06:17 som svar på: Vad tycker Ni om North Ice?

Jag har en linje 4.7 5.3 och 6.2 och kör med Viper 75 400 master. Har dock inte kört 6.2 med 400 ännu då jag inte fått min Xtender ännu.

Måste säga att jag är kanonnöjd med seglen även om jag inte fått till trimmet 100 % ännu men seglen måste ju töja in sig lite innan man kan säga nåt. Har kört 5.3an mest och är väldigt nöjd med bottendraget trots mina 90 kg. Jag drar dock inte nedhalet riktigt så mkt som north menar men som sagt seglet ska ju töja in sig lite innan man kan säga nåt om måtten stämmer eller inte.

De är så grymt sköna på vågen, lätta och fina i händerna och jag kan koncentrera mig 100 % på brädan i bottensvängen. Med mina gamla Gaastra Grind var jag hela tiden tvungen att passa så att underliket inte gick i pga den långa bommmen och det väldigt låga underliket.

Det jag har svårt för med North är att de inte ställe sig helt neutrala i nolläge utan buken slår hårt fram och tillbaka vid t.ex helitacks.

Men som sagt bottendraget är jag nöjd med även om jag då inte drar dem fullt.

• oscar

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 06:53 som svar på: Idag hände det!!!

Gött! Men du har ju en grym bräda också! grin.gif

• oscar

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 19:58 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!

ÄR d newbie så kommer dina armar att spy mjölksyra….

• oscar

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 16:08 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!

Har nu testat mina nya Mystic handskar. Måste säga att de funkar ganska bra. Lite syrakänning ibland när man stog still och kämpade för att komma igång men betydligt mindre än med andra handskar jag testat. Sitter jäkligt tight och bra runt handen utan att klämma runt handleden.

Skulle dock vilja ha lite bättre anti slip i handflatan.

mystic_movement_mitten_large_06.jpg

• oscar

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 10:37 som svar på: Nya pryttlar igen!

Det är ju många år sedan Nils lämnade Pryde så det har nog inget samband.

• oscar

Medlem
    25 oktober, 2005 vid 11:00 som svar på: Nya heta sulor?

Har aldrig frusit i mina Maui Magic dojor. http://www.ontopsports.com

• oscar

Medlem
    25 oktober, 2005 vid 06:15 som svar på: Mastfoten ”from hell” eller finn 5 fel.

Tänk om det vore så väl…drömma kan man ju alltid.

• oscar

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 13:31 som svar på: Mastfoten ”from hell” eller finn 5 fel.

Svar till:

Den där ser ut som en exakt kopia av Arrows mastfot!
    Dem har haft helsvarvad pinne i flera år, vadå lead don’t follow?
    Skall väl vara pay twice and get fucked…

[/ QUOTE ]

Ähh…. Arrows och North sitter under samma tak så det är väl inte så konstigt om så skulle vara fallet och dessutom är Norths fot ingen nyhet under har funnits i, just det, flera år..

• oscar

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 11:23 som svar på: Mastfoten ”from hell” eller finn 5 fel.

Norths mastfot is ”the shit”! Helt suverän! Pinnen är svarvad i ett stycke och kan därför inte gänga upp sig. KÖÖÖÖP!!

2_xl.jpg

• oscar

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 11:15 som svar på: Vilket märke ger bäst pris/vikt-förhållande?

Konstig fråga….inrikta dig på att hitta en bräda som är skön att köra på istället.

Sida 103 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA