oscar
Forumsvar skapade
-
oscar
Medlem21 september, 2005 vid 10:44 som svar på: Trygghansa vs Länsförsäkringar i ”Båtförsäkring”Kom ihåg att LF är 24 olika bolag dvs det kan skilja i villkor och ersättningsbegränsning.
LFs försäkring heter småbåtsförsäkring och är ett tillägg till hemförsäkringen. Villkor kan beställas via http://www.lansforsakringar.se
-
Men folket på stranden fattar inte vad vi håller på med! Massa genomskinliga segel som far fram och tillbaka…jag tycker inte det resonemanget håller. Vi måste få BRA tävlingar med vind, många deltagare och reportage i media!!
Varför hölls ingen spontantävling i Gislövshammar tex. Nästan hela svenska eliten i wave var ju där, samt ett reportage i tidning gjordes. Det satt ju minst 20 pers på udden som kunnat dömma. Eller man kunde ha filmat och dömt i efterhand?
VI måste tänka på nya sätt om den här sporten ska ta fart. Formulavindsurfing tex skulle ju revolutionera vindsurfingen och ALLA kunde tävla på ”nästan” lika villkor men tyvärr finns ju inget intresse…4 st av 100 medlemmar i Linsurf har en Formula trots att vi höll tävlingar i flera år.
Nä nu jävlar måste vi satsa på slalom!
En bräda, 2 segel och 2 fenor annars är snart prylhetsen igång igen….kolla bara på gps killarna hehe..
I senaste Windsurf var det en jäkligt bra intervju med Dunkerbeck. JAg kan inte annat än hålla med om att man skulle ha fryst segelstorleken i formula på 10 kvm. 10 kvadratarna hade varit så jäkla bra idag om man gjort detta och folk hade fortfarande tyckt att ” den storleken är ju inte monstruöst stor”.
Jag tror även på en mer spontan form av wavetävlingar, skit samma om alla inte är där, man får skylla sig själv om man inte kommer. Tävlingarna kan utlysas på prognos och en mindre seriös dommarkår dömmer. PÅ detta sätt kan man kanske få igång tävlandet igen.
Jag blir bara frustrerad när jag tänker på hur skön den här sporten är men hur segt det är att få igång tävlingar…det behöver inte vara så jäkla stort och välorganiserat hela tiden…!!
-
Statistiken stämmer inte. Jag har köpt flera brädor av keppler utan skador men kan bara rösta en gång.
-
En sak är säkert han har SJUKT
bra priser. Jag tycker han är schysst att ha och göra med om man har lite tålamod. -
Slipa ner färgen runt sprickan så att du ser omfattningen. Är det mjukt? I bästa fall räcker det med att lägga över några lager glasfiberväv och måla över. Kolla lite på http://www.boardlady.com för tips!
-
Beror ju på vad du huvudsakligen kommer köra och vad du väger. Den jag har kört är twister 102an och den är helt enkelt en otroligt bra bräda mellan 8 till 10 m/s. Fotstyr med bakfoten väldigt bra och känns livlig på mindre vågor. Den har väldigt bra pop och är styv och lätt.
Så kör du i typ lejet eller varberg så är detta brädan för dig om du väger runt 70 till 80 kg.
Över 80 så kan du ta compstylen vilken dessutom blir stabilast om du ska satsa på riktiga freestylemoves som spockar.
Den andra F2n vet jag inte så mkt om.
-
Inget nytt under solen? Aerotech 2006:

-
Det här då? Tabou pocket wave och ICE 4.7 30.3 knop! Ska bara kolla filen….
-
De är grymma båda två! Se bara till att ta väl hand om din dräkt. Ju finare och varmare dräkterna blir desto ömtåligare. Laga minsta repa med våtdräktslim så slipper du revor.
-
Det kördes 3.3 och 3.7 på Roxen idag. Helt galet mkt vind, jag hade nollkoll med 4.2.
-
Gött! Tack så mkt! Hoppas jag smackade hårdare än Paddy….

-
Compstyle -03 är slö pga av för mkt rocker.
Compstyle -04 är snabb som ett spett tackvare rak rocker. 04 är dessutom en grymt stark bräda.
Chilli svänger bättre än 04. -
Jag har kört North med SImmer SC-6 som ju är en powerex mast vilket även aeromaxen ska vara. Det funkade hur bra som helst. Norths master smalar ju av en bit upp vilket även powerex gör vilket nog ger liknande egenskaper.
-
Nån som har några bilder på mig? Rött ICE utan segelnummer…tacksam för allt även om det är tokspolning med masttoppen i ögat…

Maila dem isåfall till oscar[at]linsurf.com
-
Nope, produktionsbrädor de jag såg och klämde på.